Verslo pozicija

2021.07.13 14:47

Vilma Bružienė. Kaip COVID-19 pakeitė biurus: 3 tendencijos

Vilma Bružienė, „Ergolain" įmonių grupės vadovė2021.07.13 14:47

Pandemija suformavo naują darbo aplinkos realybę, kurioje ypač daug dėmesio skiriama darbuotojų sveikatai, saugumui ir gerai savijautai. Tendencijos rodo, kad COVID-19 paskatino bendroves transformuoti biurų erdves ir ieškoti sprendimų, kurie atitiktų po pandemijos į darbo vienas grįžtančių komandos narių lūkesčius.

Kai daugiau nei prieš metus darbuotojai iš įprastų darbo vietų išsikraustė į namuose įrengtus ofisus, vis garsiau imta kalbėti, jog tradicinė darbo aplinka pakito visiems laikams. Įsibėgėjus vakcinacijai, valstybėms sėkmingai valdant pandemiją, įmonės vis drąsiau atveria biurų duris. Kaip rodo JAV darbo aplinkos sprendimų bendrovės „Space Matrix” atlikta apklausa, 85 proc. darbuotojų nori grįžti į biurus, nes jaučiasi išvarginti nuotolinio darbo. Be to, žmonės pasiilgo neformalaus bendravimo su kolegomis, bendros veiklos, tiesioginio bendradarbiavimo biuro erdvėje.

Praktika rodo, kad bendrovės aktyviai ieško sprendimų, kaip pakeisti ir adaptuoti tradicines biurų erdves prie naujos popandeminės realybės.

Pokyčiai atviro tipo erdvėse

Kelis dešimtmečius atviro tipo biuras buvo darbo aplinkos standartas. Nors pandemija nepanaikino atviro tipo biuro koncepcijos, tačiau įmonės, reaguodamos į COVID-19 iššūkius, transformuoja darbo erdves.

Į biurus grįžtančius darbuotojus jau pasitinka individualizuotos darbo vietos, kurios išlaikant 2 metų atstumus viena nuo kitos yra atskirtos akustinėmis sienelėmis. Tokioje darbo vietoje specialistas gali jaustis saugiai, tačiau kartu ir nepraranda galimybės bendrauti su kolegomis, dirbančiais toje pačioje biuro erdvėje.

Dėmesys sveikatai ir darbuotojų saugumui – įmonių prioritetas, todėl be individualizuotų darbo vietų kai kurios bendrovės, reguliuodamos darbuotojų srautus ir galimus kontaktus, kuria sistemas, kokiais maršrutais kiekvienas komandos narys gali judėti biure, išvengdamas darbuotojų susibūrimų bei perteklinių kontaktų.

Akustiniai sprendimai

Technologijų milžinė „Google“ ir kitos Silicio slėnio tarptautinės kompanijos diktuoja biurų aplinkos madas. Prieš kelis dešimtmečius IT kompanijos išpopuliarino atviro tipo biurus, kuriuose darbuotojams buvo įrengtos valgyklos, sporto salės ir žaidimų erdvės. Ne išimtis ir dabar, kompanijos ieško sprendimų, kaip adaptuoti darbo aplinką prie naujos realybės. Pvz., „Google“ biuruose sėkmingai prigijo vadinamieji „Zoom“ skambučių kambariai, kai tarpuose tarp pokalbyje dalyvaujančių žmonių pastatomi dideli ekranai, kuriuose galima matyti kolegas, nuotoliniu būdu prisijungusius prie diskusijos.

IT gigantų diegiamos biurų naujovės skinasi kelią ir Lietuvoje. Sparčiai populiarėja vienvietės, dvivietės ar keturvietės akustinės būdelės, kuriose darbuotojai gali diskutuoti, aptarti rūpimus klausimus ir netrukdyti kitiems kolegoms biure. Tokios būdelės gali būti puiki alternatyva ir tais atvejais, kai reikia atlikti didesnio susikaupimo reikalaujančias užduotis.

Akustinėmis sienelėmis, specialiais biuro baldais suformuotos bendradarbystės erdvės, su pritaikytais technologiniais sprendimais, pvz., dideliais ekranais „Zoom“ skambučiams, gali būti išnaudojamos hibridiniam darbui, kuomet dalis darbuotojų dirba biure, o kita dalis – nuotoliniu būdu. Tokia erdvė biure suburia skirtingose vietose dirbančią komandą, padeda efektyviau dirbti, siekti rezultatų bei neprarasti komandiškumo jausmo.

Dėmesys gerai savijautai

Puiki fizinė ir emocinė darbuotojų sveikata – šiuolaikinių bendrovių prioritetas. „Fellowes Workplace Wellness Trend“ studijos išvados rodo, kad 87 proc. darbuotojų dirba efektyviau tokioje darbo aplinkoje, kurioje skiriama dėmesio gerai žmonių savijautai. Pvz., pasirūpinama ergonomiškais baldais bei tinkamu apšvietimu, įrengiami poilsio kambariai ir pan.

Per pandemiją žmonės ne tik adaptavosi prie nuotolinio darbo, bet ir priprato dirbti jaukioje, naminėje aplinkoje. Grįžtantys į biurą darbuotojai turi naują lūkestį darbo vietai – biuras turi būti tarsi antri namai. Tai reiškia, kad darbuotojams reikia ne tik patogių, reguliuojamo aukščio stalų, ergonomiškų kėdžių bei tinkamo apšvietimo, bet ir erdvės, kurioje žmonės galėtų darbuotis įsitaisę fotelyje ar ištiesę kojas ant patogios sofos. Jaukumo biurui suteikia žaidimų, poilsio erdvės, kavinukes primenančios virtuvės.

COVID-19 iš esmės pakeitė įprastą biurų aplinką, tačiau darbuotojų poreikis dirbti patogioje, kūrybiškumą skatinančioje, modernioje aplinkoje niekur nedingo. Taigi įmonėms tereikia atrasti savus būdus, kaip prisitaikyti prie pasikeitusios realybės.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.