Verslo pozicija

2020.04.22 11:02

Martinš Berzinš. Per programėles teikiamų paslaugų era

Martinš Berzinš, „Citadele“ grupės Skaitmeninių kanalų skyriaus vadovas2020.04.22 11:02

Per pastaruosius trejus metus nuotolinių paslaugų poreikis labai išaugo, o dabar, kai turime laikytis atstumo ir vengti fizinio bendravimo, nuotolinės ir bekontaktės paslaugos tapo gyvybiškai svarbios. Taigi aptarnavimo, kai nereikia grynųjų pinigų ir tiesioginio bendravimo, poreikis vis didėja.

Nors visos ūkio šakos jaučia viruso COVID-19 poveikį, įveikti šių dienų sunkumus geriau pasirengusios tos, kurios jau sukūrė nuotolinių paslaugų programėles.

Finansinės paslaugos per programėlę

Žvelgdami į bankininkystės ir finansinių paslaugų vystymąsi per pastaruosius trejus metus, matome su keliomis programėlėmis susijusius neįtikėtinai sparčius pokyčius. Nors atliekant klientų patirties tyrimus ir kuriant naujas technologijas buvo įdėta nemažai pastangų, spartų naujų nuotolinių finansinių paslaugų vystymąsi galima paaiškinti tuo, kad buvo įgyvendintos kelios reikšmingos funkcijos.

Pirmoji tokia funkcija – kliento identifikavimas naudojant programėlę. „Citadele“ bankas jau prieš kurį prognozavo, kad finansinių paslaugų ateitis susijusi su mobiliaisiais įrenginiais, o ne tik su internetinėmis ar asmeniškai teikiamomis paslaugomis, todėl bendradarbiaudami su finansinių technologijų įmonėmis mes išplėtėme galimybes per programėles patvirtinti kliento tapatybę.

Tai leido asmenims tapti naujais banko klientais nuotoliniu būdu, kai kliento asmenukė apdorojama ir jo asmens dokumentas nufotografuojamas pasitelkiant dirbtinį intelektą. 2019 m., t. y. pirmaisiais metais, kai pasiūlėme šią paslaugą Latvijoje, banko klientais naudodamiesi programėle tapo daugiau nei 2000 žmonių. Dabar, kai klientus asmeniškai aptarnaujame tik esant ypatingoms aplinkybėms, ši paslauga tapo dar vertingesnė.

Antroji funkcija – duomenų analizė. Finansinės paslaugos apima didžiulį duomenų kiekį, taigi mums reikia priemonių, kurios leistų paspartinti ir automatizuoti jų analizės procesą. Visos šios priemonės nematomos klientams ir veikia užkulisiuose, tačiau jos būtinos visoms programoms, kurios padeda palengvinti mokėjimus, suteikia nuotolinę prieigą prie finansinių paslaugų ir automatizuoja kredito reitingų nustatymą.

Galimybė naudotis finansinėmis paslaugomis nuotoliniu būdu tapo ypač svarbi dabar, kai žmonėms patariama vengti viešų vietų. Pasitelkdami programėlę klientai gali naudotis paslaugomis, kurios anksčiau būdavo teikiamos tik banko padalinyje arba paskambinus telefonu: atidaryti sąskaitas, atlikti pervedimus, valdyti mokėjimo korteles (užblokuoti, pakeisti PIN kodą ir pan.). Be to, su banko specialistu galima pasitarti naudojantis programėlės pokalbių funkcija.

Maisto pristatymas – galimybė viešojo maitinimo verslui

Prieš trejus metus maisto pristatymo paslauga buvo naudojamasi tik ypatingomis progomis, o pats užsakymo procesas buvo rankinis ir gana sudėtingas: internete reikėjo susirasti restoraną, tada telefonu užsisakyti maisto, nurodyti adresą, asmeniškai sumokėti ir t.t. Geriausiu atveju maisto galėjote užsisakyti internetu, tačiau procesas nebuvo labai patogus.

Visgi pristačius naujovišką programėle grįstą pristatymo paslaugą „Wolt“, maitinimo paslaugų pasaulis pradėjo keistis – restoranų interjeras tapo nebe toks svarbus, o daugiau dėmesio buvo pradėta skirti patiems patiekalams, jų pakavimui ir pristatymui. Pažvelgę į „Citadele“ klientų įpročius matome, kad maisto pristatymas į namus per pastaruosius metus išaugo daugiau nei tris kartus, o vidutinio užsakymo suma sudaro maždaug 20 eurų.

Šiandien maisto pristatymo paslaugą siūlo restoranai, maisto prekių parduotuvės ir net vietiniai ūkininkai. Daugiausia laimėjo tos įmonės, kurios įžvelgė šios paslaugos potencialą ir pamažu pradėjo ją vystyti, tuo pačiu metu informuodamos savo klientus apie tokią naujovę. Šiuo metu negalime palyginti skirtingų paslaugų ir sprendimų, visgi svarbiausias dalykas dabar yra galimybė užsisakyti maisto produktų ar patiekalų, o tokie dalykai kaip programėlės funkcijos arba naudojimo paprastumas tapo mažiau svarbūs. Pasibaigus karantinui galėsime įvertinti, kokios paslaugos galiausiai išliks – šią kovą greičiausiai laimės patogiausia naudotojui programėlė.

Mobilumo paslaugos

Programėlės, ko gero, labiausiai pakeitė mobilumo paslaugų sektorių – jei prieš kelerius metus buvo įprasta stabdyti taksi gatvėje, šiandien visi žino, kad kur kas paprasčiau išsikviesti taksi naudojantis programėle. Tai atsispindi klientų įpročiuose – matome, jog žmonės kasmet vis daugiau naudojasi šios srities lyderio „Bolt“ paslaugomis, o vidutinė kelionė kainuoja iki 5 eurų. Nors taksi paslaugos populiaresnės šaltuoju sezonu, bet paklausa išlieka ir šiltesniais mėnesiais – taigi klientų įpročiai pasikeitė.

Be abejo, dėl CORONA-19 viruso taksi paslaugų paklausa šiek tiek sumažėjo. Esant tokiai situacijai vis svarbesni tampa elektriniai paspirtukai, kurie greitai išpopuliarėjo. Už šią paslaugą, kuri suteikia žmonėms galimybę lengvai judėti mieste, vis dar laikantis saugos priemonių, kokių reikalauja dabartinės aplinkybės, taip pat galime būti dėkingi naudotojams patogiai programėlei.

Visų šių pokyčių esmė yra naujų skaitmeninių paslaugų, kuriomis galima naudotis nuotoliniu būdu ir kurios susijusios su patogiomis programėlėmis, kūrimas. Beje, pereiti prie nuotolinio aptarnavimo bando ir kitose ūkio šakose veikiančios organizacijos, įskaitant viešąsias paslaugas bei turizmą, o tokių paslaugų populiarėjimą ir naudojimąsi jomis dar labiau paskatins dabartinė nepaprastoji padėtis ir rekomendacijos vengti viešų vietų.

Populiariausi