Verslas

2019.04.03 10:43

Premjeras: „Rail Baltica“ – sėkmės projektas

LRT.lt 2019.04.03 10:43

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis dalyvavo „Rail Baltica Global Forum 2019“ atidaryme, kuriame aptarta šio svarbaus europinio projekto eiga, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Premjeras priminė forumo dalyviams, kad šiais metais Lietuva, Latvija, Estija ir Lenkija kartu su kitomis valstybėmis netrukus minės narystės Europos Sąjungoje 15 metų sukaktį. Kaip teigiama pranešime, šios narystės nauda, Lietuvos bei regiono valstybių provežis, yra neginčijami. Tai apima šalies socialinius ir ekonominius rodiklius, darbo rinką, gebėjimą spręsti vidaus ir bendrus regiono valstybių uždavinius.

„Matau Baltijos valstybes kaip sėkmės simbolį bendradarbiaujant ir gebant drauge įgyvendinti europinės reikšmės projektus. „Rail Baltica“ ir elektros tinklų sinchronizacija yra neginčijamai prioritetiniai tikslai, kurie vainikuos integraciją į bendrus Europos infrastruktūros transporto ir energetikos tinklus. Šiandien turime puikią proga pakalbėti apie tolesnį bendradarbiavimą, kuris lems mūsų visų sėkmę“,- sakė Vyriausybės vadovas.

S.Skvernelis akcentavo „Rail Baltica“ svarbą didinat regiono konkurencingumą. Bendras siekis – tapti bendro ES valstybių narių geležinkelių transporto tinklo aktyvia dalimi. Projektas „Rail Baltica“ turi sujungti Baltijos valstybes ir jų ekonominius bei politinius centrus – sostines, kadangi jose gyvena arti trečdalio procentų trijų Baltijos valstybių gyventojų, o sukuriama bendrojo vidaus produkto vertė netgi viršija šį rodiklį.

Labai svarbus šiame projekte - tarptautiškumas. Lenkijos gera valia ir Suomijos dalyvavimas iš esmės keičia Šiaurės–Baltijos transporto arterijos svarbą. Taip pat šis projektas svarbus Baltijos šalių gynybos ir saugumo interesams užtikrinti, jo laukia ir NATO partneriai.

Premjeras, pabrėžė, kad įgyvendinant projektą būtina vieninga politinė valia. Lietuva vykdo savo įsipareigojimu: eksploatuojama europinio standarto vėžės geležinkelio linijos atkarpa nuo Lenkijos sienos iki Kauno ir tęsiamos statybas šiaurės kryptimi. Pradėti projektavimo darbai iki Latvijos sienos, teritorinis planavimas tarp Vilniaus ir Kauno. Svarbu netoleruoti vėlavimų ir atidėlioti galimybę naudotis infrastruktūra ir padarytomis investicijomis.„Rail Baltica“ Europos Sąjungos mastu yra megaprojektas, kurį galima įgyvendinti tik su europine politine ir finansine pagalba. S.Skvernelis padėkojo Europos Komisijai ir ES valstybėms narėms už paramą. Ypač svarbu atspindėti projekto šalių poreikius 2021–2027 metų daugiametėje ES finansinėje programoje. Tai būtina siekiant projektą užbaigti laiku iki 2026 metų.

Pasak Vyriausybės vadovo, žmonės iš mūsų laukia rezultatų. Projekto sėkmė yra visų bendra atsakomybė mūsų šalių ir Europos Sąjungos piliečiams. Jis išreiškė įsitikinimą, kad visi projekto partneriai laikysis nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko ir pademonstruosime piliečiams, verslui, regionui ir visai Europos Sąjungai Baltijos valstybių konsoliduotų pastangų įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ vertę ir grąžą.