Verslas

2019.03.22 19:36

Atlyginimų augimas paveikė ir lietuvių elgesį: vis labiau investuoja į interjerą

LRT.lt2019.03.22 19:36

Šių metų pradžioje kai kurie prekybininkai fiksuoja itin ryškų aukštesnės kainos ir kokybės baldų pardavimų augimą – kai kurių prekių atveju jis siekia iki 5 kartų. Lietuvių pasirinkimas skirti daugiau lėšų baldams sutampa ne tik su gerėjančia finansine padėtimi bei lūkesčiais, bet ir su noru daugiau investuoti į gyvenimo kokybę.

2019 m. sausį ir vasarį brangesnių nei 500 eurų baldų lietuviai įsigijo dvigubai daugiau, nei tuo pačiu laikotarpiu 2018 metais, rodo internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys.

Pavyzdžiui, brangesnių nei 400 eurų sofų parduota 4 kartus daugiau, brangesnių nei 500 eurų spintų pardavimai augo 5 kartus, brangesnių nei 500 eurų lovų – 3 kartus, rašoma pranešime žiniasklaidai. Daugiau nei 200 eurų kainuojančių čiužinių pardavimai augo 1,5 karto. Nors auga visų baldų pardavimai, pastebima, kad aukštesnės klasės šios kategorijos prekių augimo tempas – daug didesnis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Matome, kad lietuviai ne tik vis dažniau baldus perka internetu, bet ir moka už kokybę, – komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė. – Baldai yra pirkinys, kuriam ilgiau ruošiamasi ir, esant nepalankiai finansinei situacijai, renkamasi geriau pataupyti ir palaukti. Tai, kad vis daugiau išleidžiama didesnės vertės baldams, kaip rodo, pavyzdžiui, sofų, spintų pardavimai, leidžia pastebėti racionalų lietuvių požiūrį investuoti į kokybę ir ilgalaikius sprendimus, o taip pat ir didėjantį pasitikėjimą savo finansine padėtimi.“

Duomenys atskleidžia, kad pirkėjai vis daugiau išleidžia ir biuro bei lauko baldams. Vidutinė šių prekių krepšelio vertė, palyginti  su ankstesniais metais, išaugo maždaug trečdaliu.

Pasak G. Vilkės, nors pirkėjai ir toliau nuolat ieško geriausių pasiūlymų, vis daugiau dėmesio baldų kategorijoje sulaukia žinomi tarptautiniai prekių ženklai.

„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau renkasi žinomų gamintojų produkciją. Pripažintų pasaulinių prekės ženklų populiarėjimas rodo ne tik didesnį lietuvių dėmesį kokybei, bet ir stiliui: pirkėjai siekia sukurti savitą, unikalų interjerą ir palaikyti vienodą stilių savo namuose“, – sako G. Vilkė.

Augantys lūkesčiai

Rinkos analizės ir tyrimų bendrovės „Rait“ atliktos apklausos duomenimis, 31 proc. lietuvių teigia, kad šiuo metu vartojimui gali išleisti daugiau, nei prieš metus. Palyginti, pernai taip teigė 26 proc. respondentų.

Apklausoje, kurioje dalyvavo visų Baltijos šalių gyventojai, lietuviai dažniau nei latviai ar estai nurodė, kad tikisi per ateinančius metus išleisti daugiau. Su tokiu teiginiu sutiko 32 proc. apklaustųjų Lietuvoje, palyginti, prieš metus sutinkančiųjų buvo tik 23 procentai. Kad per ateinančius metus išleis daugiau, mano 25 proc. latvių ir 29 proc. estų.

Diana Žardin, „Rait“ plėtros projektų vadovė, teigia, kad augant vartotojų lūkesčiams, keičiasi ir jų prioritetai renkantis prekes.

„Pastebime, kad didėjant perkamajai galiai, auga ir sąmoningumas – vartotojai yra linkę sumokėti daugiau už prekę, kurios nori ir kuri atitinka jų vertybes. Dėl to auga ir prekių ženklo vertės svarba. Panašu, kad pasaulyje plintanti „zero waste“ banga palietė ir mus, nes dalis vartotojų vis dažniau renkasi ilgaamžius produktus“, – teigia D. Žardin.

Pagal pirkinių krepšelį pirmauja estai

Nors gyventojų nuomonė apie jų finansines galimybes labiausiai gerėja Lietuvoje, pagal išlaidas baldams tarp Baltijos šalių pirmauja Estija.

„Veikiame visose trijose Baltijos šalyse – Latvijoje valdome parduotuvę „220.lv“, o Estijoje – „Kaup24.ee“ – ir stebime, kiek klientai išleidžia vienu apsipirkimu. Kalbant apie baldus, vidutinis pirkėjo krepšelis Estijoje yra maždaug  17 proc. didesnis, nei Lietuvoje ar Latvijoje“, – teigia G. Vilkė.

Pasak jos, visose trijose šalyse vidutinis baldų krepšelis per pastaruosius metus išaugo maždaug 15 procentų.

Prekyba baldais keliasi į internetą

Pasaulinės el. prekybos tendencijos rodo, kad pastaruoju metu itin auga pirkėjų susidomėjimas baldų ir namų interjero prekėmis internete. Anot G. Vilkės, šios kategorijos prekės bus vis dažniau perkamos internetu ir ateityje. Tai skatina aktyviai investuoti į asortimento plėtrą.

„Taupant laiką ir siekiant kuo platesnio pasirinkimo, baldų paieška vis dažniau persikelia į internetą“, – patvirtina rinkodaros direktorė.

Naujausi

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius