Gauti dalies tarptautiniame suskystintųjų gamtinių dujų pirkimo konkurse dalyvaujančių bendrovių pasiūlymai rodo, kad šiuo metu Lietuva už dujas moka pernelyg brangiai, sako terminalą statančios „Klaipėdos naftos“ bendrovės vadovas.
Gauti dalies tarptautiniame suskystintųjų gamtinių dujų pirkimo konkurse dalyvaujančių bendrovių pasiūlymai rodo, kad šiuo metu Lietuva už dujas moka pernelyg brangiai, sako terminalą statančios „Klaipėdos naftos“ bendrovės vadovas.
Nors konkurso organizatoriai gautų pasiūlymų nekomentuoja, neoficialiai kalbama, kad per terminalą tiekiamos dujos gali būti vos ne penktadaliu pigesnės, nei perkame iš „Gazprom“, praneša LRT televizijos naujienų tarnyba.
Suskystintųjų gamtinių dujų terminalą Klaipėdoje statanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ patvirtino jau gavusi dalies tarptautiniame konkurse dalyvaujančių dujų tiekėjų pasiūlymus.
„Mūsų konkurse išreiškė norą dalyvauti 16 kompanijų. Praėjusį penktadienį buvo terminas, kada jos turėjo pateikt pasiūlymus. Dalis iš jų tuos pasiūlymus jau pateikė. Planuojame, kad kitų metų pirmą ketvirtį vykdysim derybas, o per pusmetį pasirašysime ir pačią sutartį“, – sako AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Kol konkursas nesibaigė, „Klaipėdos nafta“ nekomentuoja, nei kiek pasiūlymų gavo, nei kokia galėtų būti terminalui siūlomų dujų kaina.
„Pačių kainų konkurso metu mes nekomentuojame. Tik galiu pasakyti, kad iš gautų pasiūlymų aiškiai matosi, jog šiuo metu mes mokame ne rinkos kainą už gamtines dujas. Šiuometinė kaina neatitinka pasaulio rinkos realijų“, – tvirtina R. Masiulis.
Per terminalą, kurį planuojama pastatyti iki 2014-ųjų pabaigos, Lietuva kasmet žada importuoti apie milijardą kubinių metrų gamtinių dujų.
Laikinasis premjeras Andrius Kubilius jau anksčiau yra minėjęs, kad įvertinus pasaulinius suskystintųjų gamtinių dujų kainų indeksus ir transportavimo išlaidas, per Klaipėdos terminalą importuojamos gamtinės dujos gali būti nuo 10 iki 20 proc. pigesnės, nei dabar perkame iš „Gazprom“.
Suskystintųjų gamtinių dujų pirkimo konkurse tikrai dalyvauja nuo pat terminalo statybos pradžios ketinimų protokolą pasirašiusi Jungtinių Valstijų bendrovė „Cheniere“. Jame gali dalyvauti ketinimų protokolą irgi turinti Ispanijos „Gas Natural Fenosa“, Kataro, Azerbaidžano ir Norvegijos dujų tiekėjai.