Verslas

2019.03.06 12:32

Dėl nuolatinio kasininkų trūkumo, Vilniuje atidarytas pirmasis Mokymų centras

LRT.lt2019.03.06 12:32

Susidurdamas su nuolatiniu kasininkų ir kitų parduotuvių darbuotojų trūkumu, ypač juntamu didžiuosiuose šalies miestuose, prekybos tinklas IKI nusprendė imtis iniciatyvos ir investuoti į tinkamą būsimų darbuotojų paruošimą. Vilniuje atidarytas pirmasis IKI mokymų centras, skirtas naujų darbuotojų kompetencijų ugdymui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Per metus jame planuojama apmokyti iki 1000 darbuotojų. Tikimasi, kad tai padės užtikrinti dar sklandesnį naujokų įvedimą į darbo procesus, o ilgalaikėje perspektyvoje – sustiprins jų lojalumą.

Sieks palengvinti darbuotojų pirmuosius žingsnius

Lig šiol visi nauji darbuotojai, prisijungę prie IKI komandos, būdavo apmokomi darbo vietoje. Tokia užduotis būdavo patikėta konkrečios parduotuvės vadovui arba kitiems ilgamečiams darbuotojams. Kaip teigia IKI prekybos tinklo valdymo direktorė Lina Muižienė, į darbuotojų kompetencijų ugdymą nukreiptos investicijos ir vienodo mokymų kokybės standarto įdiegimas leis užtikrinti dar sklandesnį ir efektyvesnį naujų darbuotojų startą.

Be to, tinkamai apmokyti ir parengti darbuotojai geriau jaučiasi darbo vietoje, tampa lojalesni, o tai yra svarbu norint išspręsti vieną opiausių problemų mažmeninės prekybos rinkoje – mažinti darbuotojų kaitą.

„Natūralu, kad kiekvienas žmogus naujoje darbovietėje patiria nemažai streso. Dirbant parduotuvėje mokytis ne taip paprasta, nes visas darbuotojo dėmesys tenka pirkėjams. Nėra laiko gauti praktinės „žaidiminės“ patirties – tenka akimirksniu sėsti į kasą ir aptarnauti pirkėjus. Darbuotojams, ypač tiems, kurie visiškai neturi arba turi per mažai panašios darbo patirties, viskas yra nauja: nuo vidinės tvarkos, darbo procesų organizavimo iki tokių klausimų, kaip teisingai išrikiuoti prekes lentynoje. IKI mokymų centrą atidarėme tam, kad nauji darbuotojai įgytų ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių prieš pradėdami darbą realioje parduotuvėje“, – pasakoja L. Muižienė.

Mokymosi aplinka – tarsi tikroje parduotuvėje

Mokymų programos orientuotos į būsimus kasininkus ir sveriamų bei šviežių prekių skyrių darbuotojus, tačiau turimas žinias atnaujinti bus siūloma ir esamiems prekybos tinklo darbuotojams. Per kelias dienas truksiančius mokymus darbuotojai gaus visas būtiniausias žinias apie darbo specifiką, kurias galės iškart pritaikyti atlikdami praktines užduotis.  

„Mokymų metu būsimi darbuotojai galės praktiškai prisiliesti prie visų darbo procesų: mokysis dirbti su tikra kasa, išmėgins, kaip veikia krosnys ir patys keps bandeles, perrinkinės vaisius ir daržoves, pjaustys sūrius, svers mėsą ir t.t. Mūsų tikslas yra suteikti visus būtinuosius įgūdžius, leisti apsiprasti su parduotuvės aplinka be pirkėjų. Toks darbuotojų paruošimas gerokai sumažins jų streso lygį, baimę, kuri dažniausiai kyla iš nežinojimo“, – sako L. Muižienė.

Naujai atidarytame Mokymų centre galima pasijusti kaip tikroje parduotuvėje. Jame įrengtos trys atskiros kompiuterių, kasų ir skyrių klasės, aprūpintos būtiniausia technika ir inventoriumi. Tai padės darbuotojams ne tik mokytis, bet ir pratintis prie parduotuvės aplinkos bei infrastruktūros.  

Dar vienas pranašumas – ilgamečių IKI darbuotojų įtraukimas į Mokymų centro veiklą.  

„Manome, kad mūsų vidiniai žmonės geriau nei bet kas kitas gali dalintis savo žiniomis ir įžvalgomis, padėti rasti tinkamus sprendimus bet kurioje situacijoje. Jų pačių parengta mokymų programa yra visiškai unikali ir paremta praktiniais pavyzdžiais, atspindinčiais kertinius darbo principus. Centro vadovei parduotuvės veikla taip pat yra labai gera pažįstama – iki šiol ji pati dirbo parduotuvėje, todėl žino, su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduria nauji darbuotojai ir kaip juos padėti įveikti“, – pasakoja L. Muižienė.

Jos teigimu, esamų darbuotojų įtraukimas į mokymosi procesą naujokams bus ypač naudingas ir padės įgyti tokių žinių, kurių neišmokstama niekur kitur. Tai – įmonės vertybės ir vidinė kultūra, kurių perėmimas yra ypač svarbus norint nuo pat pirmų dienų ugdyti darbuotojų lojalumą ir motyvaciją, perimti įmonės vidinę kultūrą.  

„Parduotuvėse dirbantys žmonės ir jų bendravimas su pirkėjais labai dažnu atveju nulemia požiūrį į visą įmonę, tad siekiame nuo pat pradžių kurti ir stiprinti ryšį tarp parduotuvės personalo ir pirkėjų, kelti aptarnavimo lygį“, – tikina IKI prekybos tinklo valdymo direktorė.

Pokyčių imtis paskatino užsienio pavyzdys

Pasak L. Muižienės, tokie mokymų centrai yra populiarūs užsienyje, o jų rezultatai skatina perimti sukauptą gerąją praktiką ir ją pritaikyti Lietuvoje.

„Mes remiamės tarptautinio prekybos tinklo „REWE Group“ pavyzdžiu, kuris per keturis metus įsteigė net 10 tokio profilio centrų Slovakijoje, Čekijoje, Bulgarijoje ir jų skaičius vis didėja. Rezultatai pateisina lūkesčius – pastebimas gerokai ūgtelėjęs darbuotojų pastovumas ir produktyvumas. Būtent tokius tikslus keliame ir sau: siekiame mažinti darbuotojų kaitą, suteikti reikiamas žinias ir įgūdžius, išlaikyti ir puoselėti savo kolegas, kad kasdieniame darbe jie patirtų kuo mažiau streso ir kiekvienam pirkėjui mūsų prekybos tinklo parduotuvėse galėtų užtikrinti geriausią apsipirkimo patirtį“.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius