Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl Vilniaus m. savivaldybės sprendimo steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę VšĮ „Vilnius veža“. Pranešimo apie tyrimo pabaigą išvadose nurodoma, kad savivaldybės sprendimas steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę VšĮ „Vilnius veža“ prieštarauja Konkurencijos įstatymui.
Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl Vilniaus m. savivaldybės sprendimo steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę VšĮ „Vilnius veža“. Pranešimo apie tyrimo pabaigą išvadose nurodoma, kad savivaldybės sprendimas steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę VšĮ „Vilnius veža“ prieštarauja Konkurencijos įstatymui.
Konkurencijos tarybos ekspertų nuomone, įsteigus VšĮ „Vilnius veža“ buvo sukurtas interesų konfliktas, nes savivaldybė pradėjo dalyvauti ūkinėje veikloje, kurią pati administruoja.
Tyrimo metu nustatyti vėlesni savivaldybės sprendimai VšĮ „Vilnius veža“ atžvilgiu (pavyzdžiui, iš savivaldybės biudžeto skirtos dotacijos) patvirtino, kad šis interesų konfliktas daro įtaką veiklos sąlygoms rinkoje.
Tyrėjų neįtikino savivaldybės paaiškinimai, jog VšĮ „Vilnius veža“ buvo įsteigtas, siekiant legalizuoti taksi verslą ar pagerinti paslaugų teikimo lygį Vilniaus mieste.
Konkurencijos tarybos ekspertų nuomone, savivaldybė savo įmonės atžvilgiu elgėsi palankiau nei kitų rinkos dalyvių atžvilgiu.
Konkurencijos tarybos išsiųstame pranešime siūloma įpareigoti Vilniaus miesto savivaldybę panaikinti galimybę VšĮ „Vilnius veža“ veikti taksi paslaugų rinkoje.
Savivaldybė: įstatymai nedraudžia steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad įstatymai nedraudžia Savivaldybei steigti ūkio subjekto, teikiančio taksi paslaugas ir nesutinka su Konkurencijos tarybos išvada, kad būtų panaikinta galimybė VšĮ „Vilnius veža“ veikti taksi paslaugų rinkoje. Savivaldybė artimiausiu metu įvertins pastabas, atsižvelgs į siūlymus ir dar kartą pateiks argumentus, kurie turėtų būti objektyviai įvertinti Konkurencijos tarnybai svarstant ar patvirtinti šią išvadą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Savivaldybės vykdomos vežimo taksi paslaugų teikimą administruojančios institucijos funkcijos yra reguliuojamos centrinės valdžios, t.y. Savivaldybė visiems taksi paslaugas teikiantiems subjektams taiko vienodus, centrinės valdžios nustatytus kriterijus. Vilniaus savivaldybė dalyvauja ne tik taksi, bet ir viešojo transporto, šilumos ūkio reguliavime ir ūkinėje veikloje.
Be to, LR Kelių transporto kodekse apibrėžta viena iš Savivaldybių funkcijų – keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais ir lengvaisiais automobiliais taksi valdymas bei organizavimas. Taksi paslaugų teikimas yra viešojo transporto sistemos, kurią organizuoja bei valdo Savivaldybė, dalis.
Siekdama tinkamai vykdyti jai priskirtas funkcijas, Savivaldybė ne tik turėjo teisę įsteigti viešąją įstaigą, bet privalėjo tai padaryti, kadangi turėjo užtikrinti kokybiškas ir skaidrias taksi paslaugas vilniečiams.
Savivaldybė, remdamasi įstatymu, taip pat gali disponuoti savo turtu: įstatymas nenumato draudimo nuomoti ar kitais pagrindais suteikti Savivaldybės turtą kitiems subjektams.
Konkurencijos taryba neatsižvelgė į „Vilnius veža“ steigimo tikslą: steigiant viešąją įstaigą buvo akcentuoti steigimo privalumai: bus užtikrintas taksi verslo, ilgą laiką buvusio šešėlyje, legalizavimas, pagerintas Vilniaus miesto įvaizdis teikiant kokybiškas taksi paslaugas, sukurta 200-300 darbo vietų, mokami mokesčiai į valstybės biudžetą.
Todėl Konkurencijos tarybos priimti sprendimai dėl „Vilnius veža“ steigimo nesudaro pagrindo konkurencijos ribojimui.