Penktadienį Nuolatinių atstovų komitetas (COREPER I) išnagrinėjo ir patvirtino neformaliose trišalėse derybose pirmininkaujančios Lietuvos ir Europos Parlamento aptartą galutinį kompromisinį Reglamento dėl pranešimo apie civilinės aviacijos įvykius tekstą. Šio Reglamento tikslas – nustatyti bendras pranešimo apie civilinės aviacijos įvykius taisykles ir taip pagerinti aviacijos saugumą.
Penktadienį Nuolatinių atstovų komitetas (COREPER I) išnagrinėjo ir patvirtino neformaliose trišalėse derybose pirmininkaujančios Lietuvos ir Europos Parlamento aptartą galutinį kompromisinį Reglamento dėl pranešimo apie civilinės aviacijos įvykius tekstą. Šio Reglamento tikslas – nustatyti bendras pranešimo apie civilinės aviacijos įvykius taisykles ir taip pagerinti aviacijos saugumą.
Reglamentu siekiama užtikrinti, jog informacijos apie aviacijos įvykius atvejais saugą užtikrinantys veiksmai būtų atliekami laiku, o reikiama informacija apie civilinės aviacijos saugą būtų pranešama, renkama, laikoma, saugoma, platinama, analizuojama ir ja būtų keičiamasi, rašoma pranešime spaudai.
„Nepaprastai svarbu, kad į aviacijos saugumo rizikas yra kreipiamas dėmesys ir su jomis kovojama europiniu lygmeniu. Turi būti užtikrintas aukštas ir vienodas bendras civilinės ES aviacijos saugumo lygis. Tam, kad visuomenė pasitikėtų oro transportu, reikia dėti visas pastangas sumažinti avarijų ir incidentų skaičių“, — sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Ministras padėkojo Europos Parlamento Transporto ir turizmo (TRAN) komitetui už konstruktyvumą siekiant laiku priimti susitarimą dėl šio teisėkūros akto.
Šiame Reglamente pateikiamos nuostatos, kuriomis vadovaujantis turi būti pranešta apie įvykius ar perduota kita saugumo informacija dėl įvykių, kurie kelia pavojų arba kurie, nesiėmus taisomųjų ar sprendžiamųjų veiksmų, gali kelti pavojų orlaiviui, jame esantiems žmonėms ar bet kuriam kitam asmeniui, aparatūrai ar įrenginiams, turintiems įtakos orlaivio naudojimui.
Pranešimo apie įvykius tikslas yra užkirsti kelią avarijoms ir incidentams, o ne nustatyti, kas kaltas ar atsakingas. Šiuo Reglamentu siekiama valstybėms narėms, Europos aviacijos saugos agentūrai (EASA) ir organizacijoms padėti valdyti aviacijos saugumo rizikas.
Derybose Parlamentas priėmė kompromisinį Tarybos pasiūlymą dėl įgaliojimų suteikimo ir dėl vėlesnio viso Reglamento įsigaliojimo po 18 mėnesių.
COREPER komiteto pirmininkas Europos Parlamento TRAN komitetui išsiųs laišką, patvirtinantį susitarimą dėl pirmojo svarstymo.