Naujienų srautas

Verslas2018.12.20 16:40

T. Povilauskas apie maisto kainų tyrimą: labiau remčiausi „Eurostato“ duomenimis

BNS 2018.12.20 16:40

Norint objektyviai palyginti kainas Lietuvoje ir kitose Europos šalyse, reikia tirti standartinį vartotojo krepšelį, o ne vien importuojamas brangesnes prekes, teigia SEB banko vyriausias ekonomistas Tadas Povilauskas.

Taip jis komentavo Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atlikto tyrimo išvadą, kad už kai kuriuos internetu perkamus maisto produktus Lietuvos pirkėjai moka gerokai brangiau nei kitose ES šalyse. 

„Paimti „Rafaelo“, „Ferrero“ saldainiai, „San pellegrino“ vanduo... Turbūt retas lietuvis šituos maisto produktus perka, nes pagal Lietuvos kainų lygį šitos prekės yra priskirtinos prie brangesnių“, – BNS sakė T. Povilauskas. 

Anot ekonomisto, tyrimas turi daug silpnybių, todėl tikslingiau būtų remtis „Eurostato“ duomenimis, pagal kuriuos Lietuvoje maisto kainos yra 20 proc. mažesnės nei ES šalių vidurkis.

„Manau, kad jie geriau atsižvelgia į tai, ką žmonės perka ir kas yra suvartojama. Atsirinkti 40 prekių, brangesnių ir dar internete, manau, Statistikos departamentas skaičiuoja tinkamiau ir adekvačiau“, – sakė SEB analitikas. 

Anot T. Povilausko, importuojamų prekių kainos skirtingose šalyse gali skirtis dėl maržų, įtakos joms turi ir konkurencijos sąlygos, perkamoji galia, prekės populiarumas. 

„Kiek tie prekių ženklai paklausūs, gal kai kur „Rafaello“ labai populiarūs, ten galbūt ir kainos sumažintos. (...) Be to, kuo nuo Lietuvos atvežimo punktas tolesnis, natūralu, kad į prekės kainą įsiskaičiuoja ir didesnė atvežimo savikaina“, – aiškino ekonomistas.

Anot jo, remiantis „Eurostatu“, Lietuvoje maistui išleidžiama pakankamai daug, tačiau šių ir kitų išlaidų santykis yra mažėjantis.

Tyrimo metu buvo lyginamos 40 skirtingų populiariausių ir svarbiausių maisto prekių kainos 12-os ES valstybių interneto parduotuvėse: pienas, mėsa, žuvis, duonos gaminiai, saldumynai, gėrimai, padažai.

Atliekant tyrimą buvo ieškoma identiškų arba itin panašių prekių, pavyzdžiui, „Coca-cola“, „Nestle“, „Milka“, „San pellegrino“. Lietuvoje buvo tiriamos „Maximos“ tinklo e. parduotuvės „Barbora“ kainos.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi