Verslas

2018.11.22 16:25

G. Surplys apie produktų kainas skelbiančią svetainę: viešindami kainas prekybininkai išloš

ELTA 2018.11.22 16:25

Skirtingų prekybos tinklų kainų viešinimas įneš daugiau skaidrumo ir padės užtikrinti konkurenciją, sako žemės ūkio ministras Giedrius Surplys.

„Kuo daugiau pirkėjai žinos apie kainas skirtinguose prekybos tinkluose, tuo lengviau bus nuspręsti, kur apsipirkti. Esu tikras, tai gali prisidėti prie didesnės konkurencijos rinkoje, o kur ji didesnė, ten ir pirkėjams siūlomos mažesnės kainos. Kita vertus, ir gamintojai, ir pardavėjai geriau žinos, kam ir kokiomis dalimis atitenka pirkėjų sumokėti pinigai. Skirtingi rinkos žaidėjai tik išloš, jeigu bus daugiau skaidrumo“, – cituojamas G. Surplys, ketvirtadienį susitikęs su didžiųjų prekybos tinklų atstovais.

Jo teigimu, prekybos tinklų atstovai iš esmės teigiamai vertina šią priemonę ir yra pasirengę teikti informaciją apie taikomas kainas, tačiau dėl kai kurių detalių dar bus diskutuojama.

Ministro pasirašytame įsakyme „Dėl Žemės ūkio ir maisto produktų mažmeninių kainų bei ūkinių gyvūnų kainų tyrimo“ numatoma, kad svetainėje www.produktukainos.lt bus skelbiamos skirtingų prekių grupių kainos.

Tai yra: duona ir grūdų produktai; mėsa; žuvis ir jūros gėrybės; pienas, sūris ir kiaušiniai; aliejus ir riebalai; vaisiai; daržovės; cukrus, uogienė, medus, šokoladas ir saldumynai; nealkoholiniai gėrimai. Šiose prekių grupėse bus lyginami visiškai vienodo kiekio, pakuotės produktai.

Įsakymu patvirtintoje tvarkoje numatyta, kad kiekvieną savaitę bus registruojama įprastinės gamybos, pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemą pagamintų ir ekologinės gamybos maisto produktų kainos 7 didžiųjų Lietuvos apskričių miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės ir Alytaus) didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų („Maxima LT“, „Rimi Lietuva“, „Palink“, „Norfos mažmena“, „Lidl Lietuva“) parduotuvėse, pagal atskiras prekių grupes (be nuolaidų, su nuolaidomis (akcijines), privačių prekių ženklų, kitų gamintojų prekės ženklų).

Svetainės vartotojai galės savarankiškai pasirinkti laikotarpį maisto produktų krepšelio kainos pokyčiui nustatyti; pasirinkti vieną ar kelis produktus iš produktų sąrašo, išnagrinėti vidutines kainas ir jų pokytį; pasirinkti produktų rinkos segmentą ir atitinkamus jo elementus: žaliavos supirkimo, gamintojo, mažmenininko vidutines kainas ir jų pokytį.

Prekybininkai dėl šio siūlymo dar lauks Konkurencijos tarybos išaiškinimo, ar tai nepažeis įstatymų ir nepadidins kainų.