Verslas

2018.10.10 13:17

Tyrimas: „Coca-Cola“ – didžiausia aplinkos teršėja plastiku

ELTA 2018.10.10 13:17

Aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ kartu su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis išsiaiškino, kas yra didžiausias aplinkos teršėjas plastiku pasaulyje. Atlikdami tyrimą, aktyvistai 42 šalyse šešiuose žemynuose rinko plastiko šiukšles. Tyrimo rezultatai antradienį pristatyti „Global Brand Audit Report 2018“ ataskaitoje (Pasaulio prekės ženklų audito ataskaitoje).

Šiais duomenimis, „Coca-Cola“ yra didžiausias aplinkos teršėjas plastiku planetoje tarp koncernų. Toliau rikiuojasi „PepsiCo“ ir „Nestle“.

Beveik 10 000 aktyvistų rinko plastiką miestuose, pakrantėse bei parkuose ir pagal prekės ženklus surūšiavo 187 000 vienetų plastiko atliekų. Be prekės ženklų buvo analizuojamos ir įvairios plastiko rūšys.

Dažniausiai randama plastiko rūšis buvo polistirenas, kuris naudojamas išsineštinio maisto pakuočių ir vienkartinių stiklinaičių gamybai bei kaip stiroporas. Toliau eina polietileno tereftalatas (PET). Iš viso buvo surinkta 46 000 vienetų PET atliekų, didžioji dalis jų – gėrimų buteliai.

„Coca-Cola“, „PepsiCo“ ar „Nestle šiukšlina savo plastiku ir taip smarkiai prisideda prie mūsų miškų ir jūrų naikinimo“, – sakė „Greenpeace“ atstovas Lukas Hammeris. Ataskaita esą aiškiai parodo, kad didieji tarptautiniai koncernai turi būti patraukti atsakomybėn.

Kasmet visame pasaulyje pagaminama 330 mln. tonų plastiko. Tokie kiekiai yra iššūkis atliekų tvarkymo sistemoms ir teršia aplinką. Prognozuojama, kad plastiko gamyba pasaulyje per ateinančius dešimt metų išaugs net 40 proc.

„Coca-Cola Baltics“ viešųjų reikalų ir komunikacijos vadovė Nele Normak LRT.lt atsiųstame komentare teigė, kad kompanija remia „Greenpeace“ tikslą pašalinti atliekas iš vandenynų ir vertina „jų pastangas didinant visuomenės supratimą apie šį svarbų iššūkį“.

„Tiesa, „Greenpeace“ pasirinko kreipti dėmesį tik į plastiko atliekas. Esame įsitikinę, kad visos pakavimo medžiagos gali būti naudingos ir, jei tinkamai tvarkomos, gali būti paverstos vertingais ištekliais pakartotiniam naudojimui. Kad tai pasiektume, būtina užtikrinti pakuočių surinkimą, 100 proc. perdirbimą ir platesnį perdirbtų medžiagų naudojimą“, – rašoma pranešime.

Kompanija teigia išsikėlusi tikslą padėti surinkti ir perdirbti jų produkcijos buteliukus ar skardines iki 2030 metų. „Tai – dalis mūsų „Pasaulis be atliekų“ (angl. „World Without Waste“) vizijos, kurioje kartu esame apsibrėžę, kad iki 2030 metų turime panaudoti vidutiniškai 50 proc. perdirbtų medžiagų mūsų skardinių ir buteliukų gamyboje. Jau šiandien didžioji dauguma (85 proc.) mūsų pakuočių yra perdirbamos ir siekiame, kad iki 2025 m. šis skaičius būtų 100 proc.“, – teigiama komentare.