Naujienų srautas

Verslas2013.08.06 13:53

„The Wahington Post“ įsigijęs „Amazon“ įkūrėjas žada permainų

Vieną žymiausių Jungtinių Valstijų dienraščių „The Washington Post“ už 250 mln. dolerių perka internetinės prekybos tinklo „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas. Ankstesni leidinio šeimininkai tikisi, kad naujas savininkas padės išgelbėti ne itin sėkmingai su interneto žiniasklaida besigrumiantį laikraštį.

Vieną žymiausių Jungtinių Valstijų dienraščių „The Washington Post“ už 250 mln. dolerių perka internetinės prekybos tinklo „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas. Ankstesni leidinio šeimininkai tikisi, kad naujas savininkas padės išgelbėti ne itin sėkmingai su interneto žiniasklaida besigrumiantį laikraštį.

„The Washington Post“ gimė XIX a, pabaigoje, tarpukariu, per bankroto aukcioną laikraštis perėjo į Grahamų šeimos rankas ir ten užsibuvo 80 metų. „The Washington Post“ šlovės viršūnė – XX a. 8-asis dešimtmetis, kai laikraštis stovėjo amerikietiškos žiniasklaidos priešakyje nušviesdamas vadinamąjį Votergeito skandalą, kilusį dėl respublikonų partijos komiteto nurodymo įsibrauti į demokratų partijos būstinę. Istorikai sako, kad „The Washington Post“ straipsniai paveikė Richardo Nixono sprendimą atsistatydinti.

Tačiau pastaruoju metu laikraščiui sunkumų kėlė vis įsibėgėjanti interneto epocha, „The Washington Post“ jau nesurenka pakankamai pajamų iš reklamos laikraštyje, o persikelti interneto erdvę sklandžiai nepavyko – nuo laikrašio nusisuko jaunimas, apyvarta nuolat mažėjo, vien pernai ji smuko 6,5 proc.

Tiesa, laikraščio šeimininkai niekada neužsimindavo apie ateitį, todėl staiga paskelbę parduosiantys leidinį, amerikiečius gerokai nustebino. Grahamai naujuoju šeimininku pasirinko internetinės prekybos tinko „Amazon įkūrėją“ J. Bezosą. Tai – vienas turtingiausių amerikiečių, apžvalgininkų vadinamas skaitmeninių technologijų verslo genijumi, jo bendrovė „Amazon“, pradėjusi nuo knygų prekybos internetu, dabar prekiauja beveik viskuo.

Tiesa, J. Bezosas „The Washington Post“ perka asmeniškai, su „Amazon“ laikraštis neturės nieko bendro. J. Bezosas tikina, kad į laikraščio vertybes nesikėsins, tikslaus pokyčių plano dar nesudaręs, bet tikrai įnešiantis permainų – juk internetas informaciją teikia greičiau, atveria naujus šaltinius, suteikia įvairių galimybių. Sandėrio formalumai bus sutvarkyti per ateinančius du mėnesius.

„The Washington Post“ – ne vienintelis su internetu nesusitvarkęs parduodamas laikraštis. Savaitgalį „The New York Times“ vos už 70 mln. dolerių pardavė „The Boston Globe“, nors prieš 20 metų laikraštis buvo nupirktas už daugiau nei milijardą dolerių.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi