Verslas

2018.10.04 13:20

Darbo birža virto Užimtumo tarnyba: kas keisis

Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt2018.10.04 13:20

„Nebegalime sau leisti atsakyti žmogui, kad negalime jam padėti. Mes turime užtikrinti, kad darbo ieškantis žmogus įsidarbintų, o ne būtų registruotas mūsų sistemoje“, – taip pristatydama Užimtumo tarnybą teigia jos vadovė Ligita Valalytė. Pasak jos, kokybiškesnes ir greičiau suteikiamas paslaugas užtikrins didėjantis aptarnaujančių konsultantų skaičius, galimybė paslaugas gauti telefonu, elektroniniu būdu.

„Didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leidžia sumažinti vienam darbuotojui tenkantį darbo su klientais krūvį iki 30 proc. ir teikti individualesnes paslaugas. Bus atskiriamos paslaugos darbo ieškantiems asmenims ir verslui, atsiranda karjeros konsultantai ir specialistai, dirbantys tik su tam tikromis klientų tikslinėmis grupėmis“, – pokyčius komentuoja L. Valalytė.

Taip pat, pasak jos, plečiamas ir paslaugų paketas: siekiant vykdyti nedarbo prevenciją teikiamos paslaugos dirbantiesiems, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.

„Pradedame taikyti atvejo vadybos principą, kada mūsų specialistai, matydami kompleksinę problemą, ją mėgins spręsti pasitelkdami partnerius. Nebegalime sau leisti atsakyti žmogui, kad negalime jam padėti. Mes turime užtikrinti, kad darbo ieškantis žmogus įsidarbintų, o ne būtų registruotas mūsų sistemoje“, – tikina Užimtumo tarnybos vadovė.

Pasak L. Valalytės, gauti paslaugas klientai galės greičiau, nes atsiras galimybė visą informaciją gauti telefonu, kokybiškiau bus vykdomos paslaugos elektroninėje sistemoje.

Reikalaus greičio ir kokybės

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis sako, kad svarbiausios užduotys, keliamos naujai Užimtumo tarnybai, yra greitis ir kokybė.

„Iš Užimtumo tarnybos tikimės greičio ir kokybės. Kalbant apie bedarbį, kuris ateina į Užimtumo tarnybą, jis turėtų ne tik būti užregistruotas, tačiau gauti ir visą kitą reikalingą pagalbą, dargiau dėmesio jam. Ši reforma tai užtikrina, nes darbo krūvis vienam konsultantui mažėja.

Taip pat svarbu užtikrinti gerą perkvalifikavimo sistemą. Tam būtinos sąsajos su švietimo sistema. Yra skandalinga, kai merai sako, kad reikia tam tikro skaičiaus tam tikros srities darbuotojų, o Darbo birža atsako, kad tokių nėra ir nebus“, – kalba L. Kukuraitis.

Pasak ministro, svarbi į rodiklius orientuota sistema, kuri aiškiai ir skaidriai atskleistų, kaip dirba ir ko pasiekia Užimtumo tarnyba. Tai, L. Kukuraičio teigimu, yra reikalinga pasitikėjimui sistema didinti.

„Esama ir papildomų iššūkių greta Užimtumo tarnybos pertvarkos. Tai yra ilgalaikiai bedarbiai. Vyriausybėje jau turime nutarimu patvirtintą bandomąjį projektą, kuriuo nevyriausybinės organizacijos, užimtumo tarnyba padėtų identifikuoti ilgalaikius bedarbius, kompleksiškai spręsti problemas, dėl kurių šie žmonės tokį ilgą laiką neturi darbo. Kuomet bus atrasti veiksmingiausi modeliai, jie bus taikomi platesniu mastu.

Daugiau pastangų, anot ministro, reikia ir sprendžiant problemas, susijusias su neįgaliųjų įdarbinimu.

Nebeatitiko darbo rinkos poreikių

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė sako, kad kintanti situacija darbo rinkoje, viešoji nuomonė apie buvusią Darbo biržą, nesklandumus įdarbinant, privertė imtis pokyčių.

„Prieš metus, kada buvo pateiktas Užimtumo įstatymo pakeitimų projektas, buvo atsiliepimų, kad šiuo projektu nieko nebus padaryta, tai yra tik pavadinimo pakeitimas. Tačiau pokyčiai bus realūs, o jų imtis privertė kintanti situacija darbo rinkoje, viešoji nuomonė apie buvusią Darbo biržą.

Taip pat pokyčiai buvo neišvengiami ir dėl Tarptautinės ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos, Europos Komisijos kritikos bei pasiūlymų“, – tikina R. Šalaševičiūtė.

Pasak Seimo narės, problema yra ir tai, kad dalis Darbo biržoje besiregistravusių žmonių nė neketindavo iš tiesų dirbti. Jos teigimu, bus ieškoma receptų, kaip šią tendenciją pakeisti.