Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ įgulos nariams planuojant penktadienį rengti visuotinį streiką, Europos Komisija (EK) perspėjo „Ryanair“ vadovą Michaelą O`Leary, kad oro linijos privalo laikytis ES taisyklių.
Už užimtumą atsakinga ES komisarė Marianne Thyssen ir M. O`Leary buvo surengę „atvirą diskusiją“ apie „Ryanair“ užimtumo sąlygas ir šiuo metu tvyrančią įtampą, sakė Europos Komisijos atstovas Margaritis Schinas. Trečiadienio susitikimas vyko M. O`Leary prašymu.
M. Thyssen paragino M. O`Leary „užtikrinti, kad oro linijos laikytųsi visų būtiniausių ES taisyklių ir įstatymų, taikomų visoms ES oro linijoms“, pridūrė M. Schinas.
„Laikymasis ES įstatymų neturėtų tapti darbuotojų derybų objektu, ES šalims jie neturėtų skirtis. Aš tą šiandien aiškiai pabrėžiau M. O`Leary, – savo pareiškime teigė M. Thyssen. – Aš nesu prieš „Ryanair“ ar prieš pigių skrydžių verslo modelį. Bet didelė sėkmė neatsiejama nuo didelės atsakomybės“.
Kaip jau skelbta, dėl planuojamo streiko „Ryanair“ atšaukė 150 skrydžių Europos šalyse, numatytų penktadienį. Iš pradžių manyta atšaukti 190 skrydžių, bet vėliau trečiadienį atšaukiamų skrydžių skaičius buvo patikslintas.
Oro linijos tvirtina, kad streikas – „nebūtinas žingsnis“, nes jos pastarosiomis savaitėmis pagerinusios savo pasiūlymą Airijos, Jungtinės Karalystės, Italijos ir Vokietijos pilotams ir įgulų nariams.
Pasak bendrovės, dalyvauti streike ketina skrydžių palydovai šešiose Europos šalyse: Vokietijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Italijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje.
Profsąjungų susivienijimas apie streiką paskelbė prieš dvi savaites. Tada buvo minimos penkios šalys. Tarp jų nebuvo Vokietijos.
Pastaruosius metus įvairiose šalyse streikavo pilotai ir skrydžių palydovai. Jie reikalauja didesnių algų ir geresnių darbo sąlygų. Streikuotojai, visų pirma, nori, kad „Ryanair“ darbo sutartis su jais pasirašytų pagal tos šalies, kurioje jie dirba, nacionalinius įstatymus, o ne pagal Airijos, kaip yra šiuo metu, nes tokiu atveju darbuotojai netenka galimybės pasinaudoti valstybės išmokomis.
Reuters/Scanpix nuotr.
„Jei perkate bilietą, kuris pigesnis už taksi iki oro uosto sąskaitą, visiems turėtų būti aišku, kad kažkas šioje sistemoje ne taip, kad tokios kainos negali finansuoti kompanijos“, – tikina Vokietijos „Verdi“ profsąjungos atstovas Andreasas Splanemannas.
„Ryanair“ išradingumas naudojantis laikinai samdomais darbuotojais vis labiau nepatinka mažiausiai uždirbantiems šios kompanijos žmonėms. Frankfurte jie atvirai skundžiasi, kad su tokiu atlyginimu išgyventi negali.
„Taip gali būti, ypač čia, Frankfurte, kur butų nuoma labai brangi. Žmonės priversti dalytis būstu, nes parsineša į namus 1000 ar 1100 grynais“, – sako oro uosto darbuotoja ir „Verdi“ profsąjungos narė Katharina Wesenick.
Pilotų ir įgulų profsąjungos, ypač tokios įtakingos kaip vokiečių, sutinka, kad jų ginčą su „Ryanair“ padėtų spręsti tarpininkai, bet kol kas abi pusės negali susitarti, kas tai turėtų būti. Dabar į šį procesą įtraukta ir Europos Komisija.
„Ryanair“ – vienintelė tarptautinė kompanija Europoje, nesilaikanti įstatymų, ir mes nesuprantame, kodėl į tai niekas nereaguoja. Tokia stagnacija neįtikėtina ir tarnauja vien „Ryanair“ interesams. Tol, kol padėtis nepasikeis, „Ryanair“ ir toliau nebaudžiama dėsis dividendus į kišenę, darbuotojų ir keleivių sąskaita“, – sako Belgijos įgulų profsąjungos atstovas Didier Lebbe.