Verslas

2018.09.18 11:26

Krovinių geležinkeliais per Vilnių nebeveš – juos kreips aplinkkeliu

LRT.lt 2018.09.18 11:26

Vilniečiai, gyvenantys šalia geležinkelio, gali lengviau atsikvėpti – didžioji dalis krovinių per miestą traukiniais nebebus vežami, o nukreipiami naujai nutiestu aplinkkeliu, rašoma pranešime spaudai.

Antradienį atidaromas eismas prekiniams traukiniams Vilniaus aplinkkelio ruože Vaidotai–Paneriai, per kurį traukinių eismas bus nukreipiamas naujai pastatyta dvikele jungtimi. Iš Vaidotų stoties traukiniai toliau judės Kauno ir Klaipėdos kryptimis. Pirmieji prekiniai traukiniai aplinkkeliu pradės važiuoti nuo rugsėjo 20 d.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, aplinkkelis leis gerokai apriboti traukinių eismą per Vilniaus miestą, o eismo per pervažas apkrovos sumažės penktadaliu.

„Atidarytas aplinkkelis leis padidinti eismo saugumą, sumažinti triukšmo ir anglies dvideginio taršą sostinėje, – sakė M. Bartuška. – Juolab kad numatyta pradėti šio aplinkkelio elektrifikavimo darbus, tad ateityje Vilniaus apylinkėse krovinių sąstatus trauks švaria energija maitinami elektrovežiai“.

Iki šiol Vilniaus miestu per parą važiuodavo 20 prekinių traukinių. Atidarius aplinkkelį važiuos tik trys, iš kurių vienas – naktį. Keleiviniai traukiniai važiuos įprastu grafiku.

Vilniaus aplinkkelio projektą numatyta baigti iki šių metų pabaigos. Nuo 2019 metų per Vilnių krovinių vežimas bus organizuojamas tik išskirtiniais atvejais, išskyrus nereguliarų krovinių vežimą iš Daugpilio.

Vilniaus aplinkkelis Vaidotai–Paneriai rekonstruotas ir prijungtas prie Vilniaus–Kauno linijos Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir „Lietuvos geležinkelių” lėšomis.

Naujai pastatytų ir rekonstruotų geležinkelių kelių ilgis siekia daugiau nei 15 km. Projekto vertė – 28,8 mln. eurų be PVM. Projektą įgyvendina – jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusių partnerių grupė, kurią sudaro bendrovės „Eurovia“, „Eurovia Lietuva“  ir „Vitras-S“.