Verslas

2018.08.29 16:25

ESO ramina: mokėjimo netikslumų ateityje nebus

ELTA 2018.08.29 16:25

„Lietuvos energijos“ įmonių grupės valdomai „Gilei“ šių metų vasario 1 d. supaprastinus mokėjimus už elektrą, netikslių mokėjimų beveik neliko – per pusmetį nepriemokas už elektros energiją turėjusių klientų sumažėjo 40 proc., skelbia bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO).

Daugiausiai mažėjo nedidelių, iki 10 eurų nepriemokų dalis. Klientai, turintys permokas, informuojami el. laiškais ir patys nusprendžia – susigrąžinti permoką ar ja padengti ateities mokėjimus. 

Pasak bendrovės ESO, supaprastinus mokėjimus už elektrą, klientams pakanka pasakyti vieną skaičių – aktualų skaitiklio rodmenį, o tikslią mokėtiną sumą jiems paskaičiuoja įmokos priėmimo vietoje. Tai padeda išvengti ir skaičiavimo klaidų, ir netikslaus elektros tarifų taikymo. 

Iki tol gyventojai atsiskaitydami už elektrą mokėtiną sumą suskaičiuodavo patys, o apmokėtas rodmuo būdavo paskaičiuojamas mokėtiną sumą padalinant iš klientui taikomo tarifo. Klientui netyčia suklydus, pavyzdžiui, skaičiuojant pritaikius didesnį tarifą, susidarydavo permoka, o pritaikius mažesnį tarifą – nepriemoka.

Supaprastinti mokėjimai už elektrą sukėlė ir tam tikrų nesklandumų. Kaip neseniai skelbė LRT TV naujienų tarnyba, už elektrą dviejuose butuose tvarkingai mokėjusi šeima nukentėjo dėl ESO klaidos: už vieną butą buvo skaičiuojama permoka, o už kitą apie dvejus metus – kad žmonės nemoka nė cento.

„Natūralu, kad pasikeitus apskaitos principams ir pradėjus mokėtiną sumą skaičiuoti pagal deklaruojamus skaitiklio rodmenis, išaiškėjo iki šiol buvę netikslumai – skaičiavimo klaidos ar klaidingo tarifo taikymo elektros kainų pasikeitimo metu atvejai“, – sako Dalia Tijūnienė, „Gilės“ Operacijų centro vadovė. 

Pasak D. Tijūnienės, įgyvendinus šį pokytį buvo užtikrinta, kad ateityje tokių netikslumų nebūtų, o apie esamas nepriemokas ir permokas klientai yra informuojami.