Verslas

2018.07.30 13:13

Dėmesio ekonomika: kaip socialiniai tinklai uždirba iš mūsų įrašų

Jei anksčiau kalbėdavome apie tokius išteklius kaip nafta ar vanduo, tai šiandien ne mažiau svarbus išteklius – dėmesys, dėl kurio kovoja visi verslai. Dėmesys yra valiuta, kuria mes atsiskaitinėjame už nemokamą turinį. Pavyzdžiui, net iš mūsų įrašo socialiniame tinkle apie tai, kad šiandien mums karšta, irgi yra uždirbama.

Duomenis, kiek laiko mes ir mūsų draugai praleidžia socialiniame tinkle, „Facebook“ gali parodyti savo reklamdaviams ir iš to uždirbti.

Vis dėlto pritraukti dėmesį labai sunku, nes informacijos kiekis šiandieniniame pasaulyje – milžiniškas. Per vieną minutę vien „Youtube“ yra įkeliama daugiau nei 400 valandų turinio, 51 540 nuotraukų „Instagram“, paskelbiama 487 860 „Twitter“ ir 293 tūkst. „Facebook“ įrašų.

Todėl kiekvieno verslo iššūkis – pateikti kažką, kas šiame sraute išsiskirtų ir mus sudomintų.

Tiriant žmogaus dėmesį padeda ir specialūs jutikliai, kurie seka, pavyzdžiui, į kurią ekrano dalį žiūri akys.

Taip pat sukurti specialūs algoritmai, kurie atrenka, ką žmogus internete skaito, kuo domisi, kokias prekes užsisakinėja – būtent todėl visi matome skirtingas reklamas.

Išsamiau apie dėmesio ekonomiką įraše pasakoja LRT RADIJO žurnalistė Jurgita Čeponytė.