Verslas

2018.06.06 13:54

Pasirengimas „Rail Baltica“ statybai: prireiks 1000 inžinierių

LRT.lt2018.06.06 13:54

Netrukus prasidėsiantis „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės projektavimas, o vėliau – statyba pareikalaus rekordinio skaičiaus įvairių specialybių darbuotojų, rašoma pranešime spaudai.

Remiantis 2017 metais atlikta kaštų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie 1000 – geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių, iš viso – apie 6000 darbuotojų.

Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelis. Siekiant užtikrinti, kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su projekto vykdytoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU).

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų.  Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti – 2026 metais.