Verslas

2018.05.14 13:56

Avalynės ar kitų prekių grąžinimas: ar gerai žinome savo teises?

Pirkdamas prekę tikrai ne kiekvienas pirkėjas žino, kokios yra jo teisės – kokie nekokybiškų prekių grąžinimo, tinkamumo naudoti laikotarpiai ir kt. Teisininkas Paulius Miliauskas pastebi, kad, pavyzdžiui, pardavėjas, parduodamas daiktą su tinkamumo naudoti terminu (maistą ar kt.), turi jį parduoti prieš tiek laiko, kad pirkėjas dar spėtų realiai pasinaudoti tuo daiktu. Tokių reikalavimų laikosi toli gražu ne visi.

„Jei mes vakare nueiname į parduotuvę, ir ten yra pieno produktų, kurie galioja iki tos dienos pabaigos, tikėtina, kad pardavėjas ne visada laikosi tokio reikalavimo“, – apie tinkamumo naudoti prekę terminą kalbą teisininkas.

Advokatas taip pat primena ir taisykles dėl, pavyzdžiui, nekokybiškos avalynės grąžinimo. Pasak jo, avalynei taikomas 14 dienų grąžinimo terminas, tačiau paaiškėjus, kad dėl gamyklinio broko (atsiklijavo padas ar pan.) batai yra nekokybiški, į pardavėją galima kreiptis ir vėliau. Anot P. Miliausko, pirmus 6 mėnesius po įsigijimo, jei tik yra koks nors kokybės trūkumas, laikoma, kad tai yra pardavėjo atsakomybė, ir jis turi rūpintis tuo daiktu.

VU Teisės fakulteto docentas taip pat primena, kad daiktams (pvz., buitinės technikos prekėms ir kt.) nustatomas garantinis terminas, kuris pagal įstatymą yra du metai, jei pardavėjas ar gamintojas nenustato kitaip. 

„Jam pasibaigus pirkėjas nebėra saugomas, tad labai svarbu to termino nepraleisti“, – pabrėžia P. Miliauskas.

Daugiau apie tai – pokalbio įraše.