Verslas

2018.05.11 15:53

Įmonės aklavietėje – negali pateikti ataskaitų, nes Registrų centre neveikia naujieji e.parašai

Į 15min kreipėsi auditoriai ir įmonių atstovai, kurie gavę naująsias SIM korteles su Estijos bendrovės teikiamais e.parašais nebegali prisijungti prie Registrų centro informacinių sistemų, o per jas privalu teikti įmonių finansines ir kitas ataskaitas. Ataskaitų pakeitimo terminai jau baigiasi, bet Registrų centras, praradęs e.parašų rinką Lietuvoje, ramina, kad problemą sprendžia ir estiškus parašus netrukus palaikys, o be to, vėl siūlomi ir USB elektroniniai parašai.

Auditorius Remigijus Kežys 15min sako susidūręs su situacija be išeities – reikia skubiai Registrų centrui (RC) pateikti įmonių dokumentus, tačiau to neįmanoma padaryti. „Mano klientai skundžiasi, kad Registrų centrui neįmanoma pateikti duomenis su e.parašu. Pats bandžiau susisiekti su Registrų centru ir aiškintis, tai net jo darbuotojai skundėsi patys nežinantys, ką daryti. Iki ataskaitų pridavimo liko pora dienų, bet viskas įstrigo, nežinau ką daryti“, – skėsčiojo rankomis auditorius. R. Kežiui keista, kad prie naujos tvarkos prisiderino dauguma institucijų, bankai, bet ne nuolat į sistemas investuojantis Registrų centras.

„Jie man galiausiai atsakė, kad keičia sistemą ir nieko paskubinti negali. O tai ką daryti mano klientams? Jei nepriduos ataskaitų – bus nubaustos. Tačiau priduoti negali dėl Registrų centro kaltės“, – piktinosi auditorius. Jis neabejoja, kad su tokia problema susidūrė daug įmonių ir įstaigų Lietuvoje. Kitas 15min skaitytojas Raimundas taip pat skundžiasi, kad po SIM kortelės pakeitimo nebegali e.parašu prisijungti prie Registrų centro. Jis pateikia ir gautą Registrų centro pranešimą: „Informuojame, kad „Telia Lietuva“ ir „Bitė Lietuva“ išduotų mobilių parašų naudotojams, pasikeitusiems SIM korteles nuo š. m. gegužės 1 dienos, laikinai nėra galimybės mobiliuoju parašu pasirašyti dokumentų Registrų centro savitarnoje ir elektroninių dokumentų pasirašymo ir mainų portale www.gosign.lt.

Problemą planuojama išspręsti iki š. m. gegužės 16 d., o šiuo laikotarpiu dokumentų pasirašymui rekomenduojame naudoti kitas el. parašo priemones – el. parašą USB laikmenoje, lustinėje kortelėje ar asmens tapatybės kortelėje.“

Tačiau Raimundas stebisi, kaip tai gali būti, kai prievolė pateikti finansines įmonių ataskaitas – iki gegužės pabaigos.

„Guodžia, ar ne? Buvo viskas gerai, tai reikėjo kažin kokių atnaujinimų. Patys sugalvojo ir paskui dar padaro, kad neveiktų. Kaip čia yra, kad banke veikia parašas, o pats Registrų centras neįgalus. Liko kelios savaitės pateikti visokias formas valdžiai. Tam reikia teises suteikti/atimti ir taip toliau“, – piktinasi skaitytojas. 15min jau rašė, kad mobiliojo ryšio operatoriai pereina prie Estijos, o ne Registrų centro teikiamų elektroninių parašų ir dėl to keičia šimtus tūkstančių SIM kortelių.

Registrų centras tikina, kad problema laikina

Registrų centro atstovė spaudai Kristina Petrošienė paaiškina, kad problema susijusi ne su Registrų centru, ir ji sprendžiama.

„Problema yra laikina ir objektyviai atsiradusi, su Registrų centro sprendimais nesusijusi. Jos esmė – kai kurių mob. operatorių nesenas sprendimas pereiti prie Estijos bendrovės platinamo mobiliojo e.parašo, išduodamo naujo tipo SIM kortelėse. Po šio mobiliojo ryšio operatorių sprendimo prireikė pritaikyti atitinkamas RC sistemas aptarnauti naujo rinkos dalyvio e.parašus.