Verslas

2018.03.27 13:19

„Heineken“ susilaukė kritikos dėl „rasistinės“ reklamos

BNS2018.03.27 13:19

Nyderlandų alaus gamybos kompanija „Heineken“ susilaukė kritikos dėl savo alaus reklamos, kuri, anot kai kurių internautų, yra „siaubingai rasistinė“.  

30 sekundžių trukmės reklamoje barmenas pamato merginą, kuri, rodos, nelabai nori gerti vyno. Jis pastumia lengvo „Heineken“ alaus buteliuką, ir šis „nukeliauja“ pro dvi juodaodes merginas ir juodaodį muzikantą, ir galiausiai jį pagauna baltaodė moteris. Reklamos pabaigoje pasirodo užrašas: „Kartais lengvesnis yra geresnis“ (Sometimes lighter is better), skelbia „MarketWatch“.

Anglų kalboje žodis „lighter“ reiškia ne tik „lengvesnis“, bet ir „šviesesnis“.

Kai kurie internautai šioje reklamoje įžvelgė rasizmą ir ėmė kritikuoti alaus gamintoją.

„Ši „Heineken“ lengvesnio alaus reklama tikrai rasistinė. Kokie idiotai ją aprobavo? Atleiskite tą žmogų. Ir tą reklamos agentūrą, kuri sukūrė ją, irgi atleiskite. Taškas. Nėra jokio pateisinimo. Mačiau tą reklamą. Ji rasistinė“, – pykčio neslėpė vienas „Twitter“ naudotojas.

Tačiau buvo ir tokių, kurie gynė kompaniją. „Norėčiau sužinoti, kodėl ši „Heineken“ reklama yra laikoma rasistine. Kai jie sako, kad lengvesnis, tikrai manau, kad jie turi omeny, jog jame yra tik 99 kalorijos, o neturi omeny odos spalvos“, – parašė kita internautė.

Visgi, dėl kilusios sumaišties „Heineken“ nusprendė neberodyti šios reklamos per televiziją ir internete.

„Ne vieną dešimtmetį „Heineken“ užsiėmė įvairia rinkodara, kuri rodo, kad yra daugiau dalykų, kurie jungia, o ne skaldo mus. Nors mes manome, kad šioje reklamoje kalbama apie „Heineken Light“ alų, mes šiuo atveju nepataikėme, atsižvelgiame į atsiliepimus ir pasinaudosime jais, kad atitinkamai koreguotume būsimas reklamos kampanijas“, – sakė kompanijos atstovas.