Verslas

2018.02.26 18:35

Pirkėjus klaidinantiems verslininkams – tūkstantinės baudos

Vien pernai – beveik tūkstantis gyventojų skundų ir specialistų nustatytų atvejų, kai bendrovės klaidino pirkėjus. Konkurencijos taryba ir Vartotojų teisių apsaugos tarnyba per trejus metus įmonėms skyrė baudų, kurių bendra suma – 200 tūkst. eurų. Bet tokios baudos esą per menkos ir neatbaido nuo žmonių mulkinimo. Prezidentė rengia siūlymą su, anot jos, adekvačiomis sankcijomis. Verslininkai sako, kad tai bus mirties bausmė už vištos vagystę.

Klaidinančių reklamų skelbė vaistinės, įvairūs prekybininkai, pradedant maisto, baigiant elektronikos ar sveikatinimo prekių, tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internete. Konkurencijos taryba bendroves vien pernai įspėjo kone 300 kartų – 60 proc. daugiau nei užpernai. Nesureagavusias, nenutraukusias klaidinančių reklamų, baudė. Per 3 metus bendra suma – per 90 tūkst. eurų. 

Bet žmonės klaidinami ne tik reklamose. O, pavyzdžiui, skelbiamose nuolaidose ar akcijose – žadamos didelės ir visoms prekėms, o realiai būna kuklesnės ir tik daliai prekių. Už tokią nesąžiningą veiklą sankcijas skiria Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Dažniausia, gavusi skundų. Pernai jų buvo beveik 300. 2015–2017 metais tarnyba iš viso skyrė per 100 tūkst. eurų baudų.

Situacija užkliuvo ir prezidentei. Ji siūlo griežtinti baudas už klaidinančią reklamą – jų dydį susieti vien su įmonės praėjusių metų pajamomis. Kiek procentų, esą dar galvojama. Dabar nustatytos fiksuotos maksimalios baudos, nesiekiančios 9 tūkst. eurų, neliktų.

Išsamiau – reportaže.