Verslas

2018.01.23 07:38

Baltijos šalys pristatys pasiektą „Rail Baltica“ pažangą

Šiais metais Baltijos valstybės pradeda europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybas. Lietuva jau yra nutiesusi atkarpą nuo Kauno iki Lenkijos sienos, tačiau bendros trijų valstybių įmonės atstovai sako, kad ją gali tekti koreguoti. Antradienį Lietuva, Latvija ir Estija pristatys šių metų „Rail Baltica“ planus.

Pasak trijų Baltijos valstybių bendros įmonės, prižiūrinčios „Rail Baltica“ įgyvendinimą, pernai šalyse buvo susitelkta ties vėžės projektavimu. Šiais metais turėtų prasidėti statybos.

Prieš metus atlikta kainų ir naudos analizė parodė, kad „Rail Baltica“ naudinga visoms trims Baltijos valstybėms: kiekvienas investuotas euras duos 6 naudos. Bendra projekto vertė – apie 6 milijardai eurų, kurių didžiąją dalį finansuoja Europos Sąjunga.

Tiesa, Jungtinei Karalystei išstojant iš Bendrijos, neaišku koks bus Europos Sąjungos biudžetas ir ar pakaks lėšų „Rail Balticai“, tačiau Europos Komisijos pirmininkas tikina, kad finansavimas europinei vėžei nenutrūks.

Tuo metu Lietuva prieš dvi savaites paskelbė, kad pradėjo naujos „Rail Baltica“ atkarpos – nuo Kauno iki Ramygalos – tiesimą. Lietuva jau yra pastačiusi vėžę nuo Kauno iki Lenkijos sienos, bet bendros projekto įmonės atstovai sako, kad šią atkarpą dėl reikalavimų neatitikimo gali tekti koreguoti.