Sukanka dveji metai, kai Lietuvoje pradėjo veikti pavežėjimo paslaugas teikianti įmonė „Uber“. Kompanijos atstovai yra sakę, kad Vilniuje susilaukė sėkmės, tačiau jų veikla ne kartą piktinosi taksi vairuotojai, kaltindami iškraipant rinką.
Bendrovė „Uber“ kol kas neturi planų plėstis kituose Lietuvos miestuose ir toliau dirbs tik šalies sostinėje. Tai patvirtino įmonės vadovas Baltijos šalims Enas Metsaras.
Jis taip pat nekomentuoja, ar „Uber“ dar plėsis ir papildomai investuos Vilniuje.
„Uber“ vairuotoju gali tapti beveik bet kuris vairuotojas, turintis tvarkingą automobilį ir ne trumpesnę nei dvejų metų vairavimo patirtį. „Uber“ taip pat tikrina informaciją apie kandidato į vairuotojus baustumą – praeityje įvykdytus kelių eismo taisyklių pažeidimus ir reikalauja įkelti visus reikiamus vairuojamo automobilio dokumentus.
„Uber“ besinaudojantys žmonės sako, kad paslauga patogu naudotis, nes nereikia grynųjų, o tereikia atsisiųsti mobiliąją programėlę ir joje užregistruoti savo mokėjimo kortelę. Tačiau šia pavėžėjimo paslauga piktinasi taksi vairuotojai, sakydami, kad taip suteikiamos nevienodos konkurencinės sąlygos.
Anot jų, „Uber“ ir kitų platformų vairuotojams nereikia du kartus per metus atlikti automobilio techninės apžiūros, pirkti tris kartus brangesnio draudimo. Dėl to pavežėjimas gali kainuoti pigiau.
Panašiai piktinasi taksistai visame pasaulyje. Šią savaitę „Uber“ uždrausta teikti paslaugas Izraelyje. Kompanija taip pat yra praradusi licenciją dirbti Londone.
San Franciske įsikūrusi bendrovė „Uber“ veikia 632 pasaulio miestuose.