Verslas

2021.11.25 05:30

Apie pigesnes Kalėdas tėvai gali net nesvajoti: vienai dovanai šiemet skiriama nuo 30 iki 50 eurų

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.11.25 05:30

Artėjant gražiausioms metų šventėms, tėvai ima sukti galvą, kuo nustebinti savo vaikus. Žaislai mažiesiems, pavyzdžiui, lego ar radijo bangomis valdomos mašinėlės, prekybininkų teigimu, yra vienos populiariausių dovanų kasmet. Nors, anot verslininkų, kai kurios kainos galėjo didėti, jau dabar pastebimi smarkiai išaugę pardavimo rodikliai.

Paklausta, kada vertėtų pradėti finansiškai ruoštis Kalėdoms, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė sako, kad viskas priklauso nuo finansinės situacijos.

„Tikiu, kad yra žmonių, kuriems nereikia sukti galvos dėl papildomų išlaidų šventėms, tačiau yra ir tokių, kuriems didesnėms išlaidoms reikia pradėti ruoštis prieš kelis mėnesius ar pusmetį. Juolab kad žiemą padidėja ir būsto išlaikymo sąskaitos“, – LRT.lt teigia J. Cvilikienė.

Jos teigimu, dauguma gyventojų dovanoms skiria apie 60–200 eurų ir dar 100–200 vaišių stalui.

„Vaikams perkamos dovanos yra vienos brangiausių, vienai skiriama nuo 30 iki 50 eurų, o štai suaugusiesiems skirtos 2 iš 3 dovanų apsiriboja 30 eurų suma“, – akcentuoja J. Cvilikienė.

Pardavimo rodikliai vis auga

Kaip teigia vaikams skirtų prekių prekybos tinklus „Žaislų planeta“, „BabyCity“, „ToyCity“, „Kidzone“ Baltijos šalyse valdančios įmonių grupės „Kotryna Group“ atstovė Nomeda Daukantienė, kiekvienais metais žaislų pirkimas suintensyvėja jau lapkritį.

Lyginant su spalio mėnesiu, žaislų ir žaidimų perkama apie 60 proc. daugiau, o pikas pasiekiamas gruodį, kai žaislų parduodama dar 30 proc. daugiau nei lapkritį.

„Kalbant apie tendencijas, ypač paklausūs išlieka radijo bangomis valdomi automobiliai bei jų trasos. Labai populiarios „Cat“ mašinos, „Monster Jam“ mašinų linija. Populiarus superherojus Betmenas.

Mažiausiesiems perkami minkšti pūkuoti ir interaktyvūs – vaikščiojantys, skleidžiantys įvairius garsus ar atliekantys kitas funkcijas – „Furreal“ ir „Rainbocorns“ pliušiniai žaislai. Taip pat lavinamieji žaidimai „Clementoni Baby“, – vardija N. Daukantienė.

Anot jos, žaislų populiarumui įtakos turi ir animaciniai filmai.

„Šiemet didelę paklausą tarp priešmokyklinio amžiaus vaikų turi „Šunyčių patrulių“ herojai, įsikūniję žaisluose“, – kaip pavyzdį pateikia N. Daukantienė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad Kalėdų laikotarpiu gerokai išauga mokymąsi skatinančių žaislų paklausa – perkamos įvairios dėlionės, mikroskopų ir teleskopų rinkiniai.

„Populiarūs kūrybiniai rinkiniai „Nebulous Stars“, reakciją lavinantis žaidimas „Lynx“, magijos triukų rinkiniai. Šiemet ypač aktualūs STEAM gebėjimus lavinantys žaislai ir šeimą suburiantys stalo žaidimai“, – komentuoja N. Daukantienė.

„Kotryna Group“ Žaislų padalinio komercijos vadovės teigimu, įmonė ypač stengiasi užtikrinti, kad iki Kalėdų parduodamų prekių kainos neišaugtų, tačiau tikėtina, jog kitąmet importuojamų prekių kainos kils nuo kelių iki keliolikos procentų. Tam įtakos turi tiek žaliavų sąnaudų augimas, tiek gamybos darbuotojų atlyginimų augimas, tiek didėjantys logistikos kaštai.

Populiariausi – lego, radijo bangomis valdomi žaislai

„Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorės Elonos Uckutės teigimu, lietuviai aktyviai ruošiasi Kalėdų laikotarpiui ir rūpinasi dovanomis vaikams.

„Tai patvirtina tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse augantis žaislų pardavimas“, – teigia E. Uckutė.

Paklausta, kokios prekės populiariausios, pašnekovė teikia, kad, kaip ir kiekvienais metais, savo pozicijų perkamiausių žaislų sąraše neapleidžia lego konstruktoriai, taip pat populiarūs stalo žaidimai, įvairios lėlės, radijo bangomis valdomos mašinėlės.

„Stebime ir naują tendenciją – itin populiarėja interaktyvūs žaislai: gyvūnai, skleidžiantys įvairius garsus, judantys bei turintys papildomų įtraukiančių funkcijų. Daug dėmesio sulaukia ir interaktyvią funkciją turintis lego konstruktorius, kai suformavus trasą joje galima žaisti žaidimą „Super Mario“, – akcentuoja „Senukų“ atstovė.

Taip pat, anot E. Uckutės, dažnai pasirenkami vadinamieji žaislai siurprizai, kai tiksliai nežinoma, kas slepiasi jų viduje.

„Tarp populiariausių tokių žaislų – mašinėlės, kurias reikia įmerkti į vandenį, kad išryškėtų jų spalvos, susivėlę šuniukai, kuriuos tik iššukavęs, nuprausęs pamatai realų vaizdą, lėlės, slepiamos paslaptinguose maišeliuose, tad jas išvysi tik išpakavęs. Tokios dovanos intriguoja vaikus, pratęsia dovanos išpakavimo procesą“, – pažymi ji.

Dairosi gamtai palankesnių žaislų

„Varlė.lt“ žaislų produktų vadovė Ineta Maksimavičienė taip pat teigia, kad vaikiškų prekių pardavimo rodikliai auga jau nuo lapkričio pradžios ir dažniausiai šventiniu laikotarpiu padidėja du ar tris kartus.

Šiuo metu, anot I. Maksimavičienės, itin populiarūs advento kalendoriai, kūrybiniai rinkiniai, smulkūs žaisliukai, nes tėvai, jos teigimu, patys labai noriai ruošia savo gamybos advento kalendorius vaikams. Populiarūs ir jau minėti interaktyvūs žaislai, lego kaladėlės, radijo bangomis valdomos mašinėlės, animacinių filmukų ar filmų herojai.

Nuo praėjusių metų itin daug susidomėjimo sulaukė dėlionės, stalo žaidimai, kūrybiniai rinkiniai ir rankdarbiai. Anot „Varlė.lt“ atstovės, klientai taip pat ieško kokybiškesnių, patvaresnių ar palankesnių gamtai žaislų.

„Žaislų kainų augimui daugiausia įtakos turėjo brangstančios logistikos paslaugos, ypač tų prekių, kurios keliauja iš Kinijos. Bet su tiekėjais bendradarbiaujame ir stengiamės, kad klientai didelio kainų pokyčio nepajustų“, – tvirtina I. Maksimavičienė.

Paklausta apie infliacijos įtaką žaislų kainoms, J. Cvilikienė tvirtina, kad bendros tendencijos ypatingo šios rūšies prekių brangimo nerodo.

„Pasirinkimas išlieka didelis, o tai leidžia rasti pasiūlymų už norimą kainą. Juolab kad pajamos auga sparčiau nei infliacija, tad didelės įtakos dovanų krepšeliui infliacija šiais metais dar neturės“, – sako ji.

Kainos augo

Nors įprastai kalėdinės e. prekybos pradžia laikoma lapkričio mėnesio pradžia, „Pigu.lt“ komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas teigia, kad šiemet vaikiškų prekių ir žaislų pardavimo augimas pastebėtas dar anksčiau.

„Jau nuo paskutinės spalio savaitės prekybos centre internete kiekvieną dieną pastebime augančią šių prekių paklausą“, – sako jis.

Vaikiškų prekių ir žaislų, kaip ir kitų dovanų, pardavimo piko, anot N. Mikalajūno, tikimasi šią savaitę, vykstant akcijai „Black Friday“.

„Ankstesnių metų praktika rodo, kad po to iki pat Kalėdų pardavimas laikysis stabiliai aukštai“, – pažymi N. Mikalajūnas.

Anot jo, populiariausių vaikiškų prekių ir žaislų sąraše figūruoja advento kalendoriai, lego, stalo žaidimai, medinės virtuvėlės ir lėlių nameliai, išverčiami emocijų aštuonkojai, žieminiai batai, kombinezonai.

„Žaislai neišsiskiria iš kitų prekių, kurių kainų augimui pastaruoju metu didžiausią įtaką turėjo plastiko, aliuminio, elektronikos komponentų ir kitų žaliavų brangimas, transporto kaštų didėjimas. Šie veiksniai visame pasaulyje paveikė daugelio prekių, tarp jų ir žaislų, kainą“, – dėsto N. Mikalajūnas.

„Pigu.lt“ duomenimis, vis daugiau suaugusių žmonių žaislus perka ne tik vaikams, bet ir sau.

„Karantinas paskatino žmones ieškoti naujų užsiėmimų namuose“, – sako Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas.

Stalo žaidimai ir dėlionės, anot bendrovės, išlieka tarp populiariausių dovanų pasirinkimų tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Taip pat deimantinės mozaikos ir tapyba pagal skaičius, konstravimo rinkiniai suaugusiesiems, lego konstravimo rinkiniai ir kita.

Planuoti išlaidas ragina bent prieš kelis mėnesius

J. Cvilikienės pastebėjimu, ruoštis didžiosioms metų šventėms gyventojai pradeda labai įvairiai.

„Mūsų apklausos rodo, kad maždaug pusė apklaustųjų didžiosioms šventėms pradeda ruoštis likus keletui mėnesių, o kiti iš anksto nesiruošia“, – LRT.lt teigia J. Cvilikienė.

Vis dėlto, jos manymu, visiems praverstų bent prieš kelis mėnesius susidaryti dovanų sąrašą, pasiplanuoti išlaidas šventiniam stalui.

„Toks ramus pasirengimas leidžia ne tik išlaikyti išlaidas stabilesnes, bet ir ramiai palyginti kainas įvairiose parduotuvėse, paieškoti alternatyvų“, – tvirtina J. Cvilikienė.

J. Cvilikienės teigimu, dovanas geriausiai pirkti per visus metus, pamačius tinkamą dovaną artimam žmogui ją ir įsigyti.

„Tokiu būdu be streso prieš šventes jau turėtume visas. Tačiau žmonių, kurie taip planuoja, yra vienetai. Dauguma dovanas ir šventes atsimena lapkritį ar gruodį, o dažnas dovanas perka ir paskutinėmis dienomis prieš šventes“, – komentuoja ekspertė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt