Verslas

2021.11.21 14:40

Vilnietis stebisi gauta sąskaita: už bendrai naudojamą elektrą – 20 eurų, to paties namo gyventojams įkainiai esą skiriasi

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.11.21 14:40

Nuo 1 iki 20 eurų išaugusi sąskaita už bendrai naudojamą elektrą ir skirtingi įkainiai už paslaugas gyventojams – su tokiu daugiabučio namo administratoriaus akibrokštu tvirtina susidūręs vilnietis Gintaras. Įmonė sako, kad klaidą ištaisė, o visiems namo gyventojams taikomi vienodi įkainiai.

Piktinasi bendrovės komunikacija

Į LRT.lt kreipęsis vilnietis Gintaras (tikrasis vardas redakcijai žinomas) pasakoja susiduriantis su problemomis dėl bendrovės „Mano būstas“.

Visų pirma – vyras tvirtina sulaukęs, jo teigimu, gana neadekvačios sąskaitos už bendrai naudojamą elektrą.

„Suma buvo 21,98 Eur. […] Įprastai būdavo nuo 1,29 iki 3,33 Eur/mėn.“, – teigė pašnekovas.

Gintaras sako kreipęsis į bendrovę, tačiau paaiškinimo, kodėl susidarė tokia suma, ilgą laiką taip ir nesulaukęs.

„Pamaniau, gal „Ignitis“ paaiškins. Paskambinau į Klientų aptarnavimo centrą, gavau informaciją, kad jie yra tik tarpininkai ir absoliučiai jokios informacijos (kas, kaip, už ką) dėl mano gautos sąskaitos nežino, mato sumą, ir tiek“, – toliau dėstė jis.

Galiausiai vyras teigė sulaukęs bendrovės „Mano būstas“ skambučio – automatinio pranešimo, juo buvo informuotas apie atliktus darbus, tačiau kokius – neaišku.

„Po jo iš karto paskambinau į „Mano būstą“, man jie paaiškino, kad inžinierius buvo nuvykęs ir patikrino bendrai naudojamus skaitiklius, nurašė elektros duomenis. [...]

Paklausęs darbuotojos, kiek mano name yra skaitiklių, ar kiekviena laiptinė turi po skaitiklį, kaip skaičiuojama butui suvartota bendra elektros energija, kas tikrina skaitiklius ir kas kiek laiko, į šiuos klausimus atsakymų negavau. Išvada, kad duomenys į sąskaitas įrašomi vadovaujantis neaiškiais kriterijais“, – stebėjosi vilnietis ir pridūrė, kad bendrovės argumentų išgirsti taip ir nepavyko.

Galiausiai vyras buvo informuotas, kad keisti skaitikliai, tačiau dėl kokių priežasčių tai padaryta, atsakymo nesulaukė.

Sako, kad įkainiai pavieniams būstams skiriasi

Anot jo, spalio pradžioje gavus sąskaitą iš namą administruojančios bendrovės jokios korekcijos nebuvo atliktos.

„Paskambinus šį kartą konsultantė paaiškino, kad tokią didelę sąskaitą gavau, nes už namo bendrai naudojamą elektrą už birželio mėnesį mokėjo kitas namas“, – apie kuriozinę situaciją toliau pasakojo vyras. Anot jo, viso to priežastis nebuvo paaiškinta, tik nurodyta susimokėti.

Vilniaus gyventojas taip pat tvirtina bendrovei elektroniniu paštu išsiuntęs užklausą dėl administravimo įkainių dydžių. Jo teigimu, pavieniams namo butams jie skiriasi.

„Jau ne pirmą kartą gaunu sąskaitas, kur tų pačių paslaugų įkainiai skiriasi nuo laiptinės kaimynų. Už bendrai naudojamą elektrą aš moku vienokią sumą, kaimynas – kitokią“, – sako Gintaras. Anot jo, bendrovė atsisako paaiškinti, kodėl įkainiai už tas pačias paslaugas pavieniams asmenims skiriasi.

Paaiškino situaciją

„Mano būsto“ atstovas Paulius Ugianskis paaiškino, esą dėl žmogiškosios klaidos vieno namo gyventojai gaudavo mažesnes sumas už bendrai naudojamą elektrą, o šalia esančio namo gyventojai – didesnes.

„Pamatę šiuos netikslumus, klaidas nedelsdami ištaisėme ir perskaičiavome sąskaitas. [...] Natūralu, kad tiems gyventojams, kurie už bendrai naudojamą elektrą sumokėjo daugiau, nei reikėjo, kompensavome išlaidas, o tiems, kurie sumokėjo mažiau, teko padengti susidariusį skirtumą. Šiuo metu visi netikslumai pašalinti, gyventojai gauna tikslias ir teisingas sąskaitas. Apie tai esame informavę bendrijos pirmininką ir dėl įsivėlusios klaidos dar kartą atsiprašome klientų“, – teigė bendrovės atstovas.

Jo tvirtinimu, minėto daugiabučio administravimo paslaugų tarifai yra vienodi visiems namo butų savininkams – taip, kaip ir numatyta administravimo sutartyje.

„Už suteiktas paslaugas bendra mokėtina suma gali skirtis priklausomai nuo butų ploto. Mažesnių butų savininkai už paslaugas moka mažiau, didesnių – daugiau, nes paslaugų įkainiai apskaičiuojami proporcingai pagal patalpų plotą“, – tikina P. Ugianskis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt