Verslas

2021.11.10 10:57

Lietuvos IKEA sureagavo į pareiškimus apie kainų augimą: imsimės visų priemonių, kad mūsų produkcija nebrangtų

Jonas Deveikis, LRT.lt2021.11.10 10:57

Olandijoje įsikūrusiai IKEA įmonių grupės motininei bendrovei „Inter IKEA Group“ pranešus apie neišvengiamą kainų augimą, IKEA atstovai Lietuvoje tikina žadantys imtis visų priemonių stabilioms prekių kainoms išlaikyti bei priduria, kad kai kurių populiariausių prekių kainos Lietuvoje šiais metais netgi pigo. 

Dar praėjusią savaitę „Inter IKEA Group“ pranešė ketinanti didinti kainas dėl iššūkių tiekimo grandinėje, padidėjusių medžiagų kainų ir transportavimo išlaidų, o kainų augimas gali tęstis ir 2022 m.

„Esant tokioms sudėtingoms sąlygomis mes nebegalime išlaikyti fiksuotų produktų kainų. Vis dėlto, dalį augusių išlaidų planuojame amortizuoti patys“, – pranešime spaudai sakė bendrovės finansų direktorius Martinas van Damas.

Visgi jis pridūrė, kad IKEA dukterinės bendrovės turės tam tikrą teisę apsispręsti, kokią padidėjusių išlaidų dalį perkelti vartotojams.

LRT.lt pasiteiravus, ar IKEA Lietuvoje taip pat planuoja didinti produktų kainas, „IKEA Lietuva“ rinkos vadovė Jolita Juodzevičienė pažymėjo, kad nepaisant sutrikimų tiekimo grandinėse, bendrovė stengsis išlaikyti stabilias kainas.

„Prekių prieinamumo ir tiekimo grandinės iššūkiai visame pasaulyje daro įtaką didmeninėms produktų kainomis. Visgi Lietuvoje imsimės visų priemonių išlaikyti stabilias prekių kainas savo pirkėjams, kiek tai bus įmanoma“, – LRT.lt sakė ji.

J. Juodzevičienė taip pat priduria, kad IKEA visada stengiasi išlaikyti žemas kainas klientams, o įmonės tikslas yra rinkoje pasiūlyti žemiausią kainą funkcijai: „Tai reiškia, kad pirkėjas IKEA parduotuvėje rastų mažiausios kainos sprendimą, kai jam reikia valgomojo stalo, kėdės, lentynos ar kito sprendimo namams“, – pažymi J. Juodzevičienė.

Ji akcentuoja, kad nepaisant didėjančių išlaidų, kai kurių populiariausių prekių kainos parduotuvėje šiais metais nepakito arba netgi pigo.

„Pavyzdžiui, mažiausios kainos namų biuro baldų rinkinys tiek šiemet, tiek ir praėjusiais metais tuo pačiu metu rudenį kainuoja tiek pat – 50,99 eurus. Lygiai taip pat ikoninis „LACK“ kavos staliukas pastaruosius kelerius metus kainuoja 5,99 eurus. Virtuvės „KNOXHULT“ kaina pastaraisiais metais net šiek tiek mažėjo ir dabar siekia 100 eurų. Kušetės „HEMNES“ kaina šį rudenį taip pat mažėjo nuo 239 iki 229 eurų šį rudenį“, – pažymi „IKEA Lietuva“ rinkos vadovė.

„IKEA Lietuva“ prekės ženklą valdanti bendrovė „Felit“ 2020 m. pajamas augino daugiau nei 4 mln. eurų iki 88,8 mln. eurų (2019 m. – 84,5 mln. eurų), o pelnas prieš mokesčius augo iki 10,1 mln. eurų (2019 m. – 8,5 mln. eurų), rodo „Registrų centro“ duomenys.

Visa IKEA grupė pranešė per finansinius metus (2020 m. rugsėjį – 2021 m. rugpjūtį.) pajamas auginusi 5,8 proc. iki 41,9 mlrd. eurų. Nepaisant augusių pajamų, įmonės pelnas traukėsi 300 mln. eurų iki 1,4 mlrd. eurų.

Pagrinde to priežastimi įvardijamos augusios medžiagų, transportavimo išlaidų kainos bei darbuotojų trūkumas, o siekiant sušvelninti šių veiksnių įtaką grupė papildomai 2021 m. išleido 250 mln. eurų, rašoma bendrovės finansinėje ataskaitoje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt