Verslas

2021.11.09 05:30

2022 m. įkainiai keisis tik viename banke: kils pagrindinių paslaugų mokestis, brangs naujo generatoriaus išdavimas

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.11.09 05:30

Nuo Naujųjų metų SEB banke keisis kai kurių paslaugų įkainiai, kiti komerciniai bankai pokyčių kol kas neplanuoja. LRT.lt pateikia svarbiausią informaciją apie tai, kokių naujovių tikėtis.

Dalis įkainių kils

Paslaugų kainyną SEB bankas atnaujins kitų metų sausio 18 dieną.

Minimalus pagrindinių banko paslaugų mokestis (mokestis už banko sąskaitos atidarymą, tvarkymą, uždarymą, lėšų į sąskaitą įskaitymą) nepasirinkusiems paslaugų plano klientams kainuos 1 eurą per mėnesį (anksčiau buvo 0,7 Eur/mėn.)

Naujo slaptažodžių generatoriaus išdavimas nuo šiol kainuos 15 Eur (anksčiau buvo 8,40 Eur). Generatoriaus keitimo kaina liks nepakitusi – 8,40 Eur. Bankas atkreipia dėmesį, jog naujo slaptažodžių generatoriaus išdavimo kaina nekeičiama klientams, sulaukusiems senatvės pensijos amžiaus (liks 8,40 Eur).

Bankas akcentuoja, kad vietoje slaptažodžių generatoriaus klientai taip pat gali naudotis ir kitomis atpažinimo priemonėmis savo mobiliajame įrenginyje – nemokama „Smart-ID“, SEB mobiliąja programėle ar mobiliuoju parašu.

Turintiesiems būsto kreditą ar kreditą įkeičiant turtą kredito sutartyje nustatytos įmokų mokėjimo dienos keitimas banko skyriuje nuo šiol kainuos mažiau – 30 Eur (anksčiau buvo 250 Eur). Kredito įmokų mokėjimo dienos keitimas interneto banke nieko nekainuoja, pabrėžia bankas.

Turintiesiems vartojimo kreditą kredito sutarties sąlygų keitimas SEB banke nuo šiol kainuos mažiau – 30 Eur (anksčiau buvo 1,5 proc. kredito sumos, mažiausiai 50 Eur).

SEB grupės trumpalaikių obligacijų ir pinigų rinkos fondų grupei priklausantiems investiciniams fondams taikomas U ir F klasės vienetų administravimo mokestis sumažės iki 0,01 proc./mėn. (anksčiau buvo 0,025 proc./mėn.). Įkainis bus pradėtas taikyti nuo 2022 m. sausio 1 dienos.

Kredito sutarties sąlygos interneto banke bus keičiamos nemokamai (jei klientas juo naudojasi ir jei pakeitimas galimas), kai atidedamas kredito įmokos ar jos dalies mokėjimo terminas (anksčiau buvo mažiausiai 50 Eur).

Sudariusiems lizingo sutartį ir norintiems pakeisti mokėjimo grafiką atidedant lizingo įmokas (nekeičiant lizingo sutarties termino) SEB klientams sutarties arba mokėjimo grafiko keitimo mokestis nebus taikomas (anksčiau buvo 100 Eur).

Kaip nurodo bankas, privatiems klientams banko paslaugomis ir toliau bus patogiausia naudotis nuotoliniais kanalais: interneto banku, mobiliąja programėle ar per nuotolinius susitikimus, taip pat – pasirinkus paslaugų planą.

„Toliau diegiame skaitmenines naujoves, gerinančias klientų aptarnavimą nuotoliniais kanalais, skatiname juos naudotis skaitmeninėmis atpažinimo priemonėmis, neseniai sudarėme gyventojams galimybę tapti banko klientais nuotoliniu būdu, investuoti naudojantis mobiliąja programėle. Naudotis banko paslaugomis internetu ir toliau yra patogiausia ir pigiausia“, – sako SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė.

Jos aiškinimu, banko paslaugų kainodara yra sudaryta taip, kad kasdienės bankininkystės paslaugomis naudingiausia būtų naudotis pasirinkus vieną iš paslaugų planų.

„Tai yra pigiau negu naudotis atskiromis banko paslaugomis, pavyzdžiui, banko sąskaita, ir mokėti atskirai už atliekamus pinigų pervedimus, mokėjimo kortelės naudojimą ar kitas paslaugas“, – teigia E. Dovbyšienė.

Jei klientas nesutinka su paslaugų sąlygų pakeitimais, jis turi teisę neatlygintinai nutraukti su banku sudarytą Bendrąją sutartį iki 2022 m. sausio 17 d. informavęs apie tai raštu, nurodo SEB bankas.

Visų atnaujintų įkainių SEB banke lyginamąją lentelę, Bendrųjų taisyklių ir Naudojimosi banko paslaugų planais sąlygų aprašo pakeitimus galima rasti čia.

Pokyčių kol kas neplanuoja

„Swedbanko“ atstovas Saulius Abraškevičius, banko „Citadele“ atstovė Jovita Bazevičiūtė ir Šiaulių banko atstovė Monika Rožytė nurodo, kad jokie paslaugų įkainių pokyčiai nuo kitų metų šiuose bankuose kol kas neplanuojami.

„Bankas „Citadele“ šiuo metu nėra priėmęs sprendimų dėl paslaugų kainodaros pokyčių. Norime pabrėžti, kad apie įkainių pokyčius klientus visuomet informuojame iš anksto, likus ne mažiau kaip 60 dienų iki jų įsigaliojimo dienos“, – atkreipia dėmesį J. Bazevičiūtė.

„Šiuo metu dar nesame priėmę konkrečių sprendimų dėl įkainių keitimo, tačiau atkreipiame dėmesį, kad įkainių peržiūra ne visuomet yra susijusi su įkainių kilimu – dažnai yra peržiūrimos pačios paslaugos ir keičiamos pagal besikeičiančius klientų poreikius“, – pastebi M. Rožytė.

Medicinos bankas taip pat skelbia paslaugų įkainių nuo 2022 metų pradžios keisti neketinantis. Įkainiai šiame banke keitėsi lapkričio 3 d., pavyzdžiui, šiek tiek pakoreguotas mokesčio už kredito pervedimus bendroje mokėjimų eurais erdvėje (SEPA, angl. Single Euro Payments Area) dydis.

Štai pervedimas eurais banko viduje į savo sąskaitą internetu anksčiau buvo nemokamas, dabar tai kainuoja 0,40 Eur. Nuo lapkričio 0,20 Eur brangiau kainuoja pervedimas eurais banko viduje į kito kliento sąskaitą (išskyrus įmokų priėmimą) internetu.

Daugiau mokestinių pokyčių Medicinos banke – čia.

Banko „Luminor“ atstovė Indrė Baltrušaitienė nurodo, kad paslaugų įkainių pokyčiai galėtų būti svarstomi tik kitų metų pradžioje.

„Paslaugų įkainius bankas peržiūri kasmet, esant išskirtinėms aplinkybėms tai gali būti daroma ir dažniau. Siekiame užtikrinti, kad paslaugų kainodara būtų konkurencinga ir atitiktų mūsų klientų poreikius. Tai atsakingas procesas, kuriam skiriame daug laiko ir dėmesio, todėl ar keisis ir kaip keisis paslaugų įkainiai, galime nurodyti tik tada, kai atliekame dabartinių įkainių vertinimą. Tai ketiname daryti kitų metų pradžioje“, – komentuoja I. Baltrušaitienė.

Maksimali kaina negali būti didesnė nei 1,45 Eur

Kaip nurodo Lietuvos bankas, įstatymai nedraudžia bankui keisti esamų arba nustatyti naujų mokėjimo paslaugų įkainių, tačiau bankas vartotoją turi įspėti iš anksto – vėliausiai likus dviem mėnesiams iki pokyčių. Sprendimus dėl teikiamų paslaugų kiekvienas priima atskirai.

„Primename, kad pagrindinė mokėjimo sąskaitos krepšelio maksimali kaina negali būti didesnė nei 1,45 Eur, o socialinę paramą gaunantiems asmenims – ne didesnė kaip 0,72 Eur per mėnesį“, – pažymi Lietuvos bankas.

Lietuvos banko teigimu, į šio krepšelio sudėtį šiuo metu įtrauktos būtiniausios mokėjimo paslaugos, kurios kas mėnesį būtų teikiamos be papildomų mokesčių, yra tokios: sąskaitos atidarymas ir tvarkymas, el. bankininkystė, saugi sąskaitos valdymo ir prisijungimo prie jos priemonė (kodų generatorius, speciali programėlė ir pan.), gautų mokėjimų eurais įskaitymas, grynųjų pinigų įmokėjimas kredito įstaigos parinktu būdu, mokėjimo kortelė ir atsiskaitymai kortele prekybos vietose ir internetu.

Taip pat ne mažiau kaip 10 bet kokių pervedimų eurais internetu kas mėnesį, įskaitant momentinius mokėjimus, įmokas, e. sąskaitų apmokėjimą, pervedimus įstaigos viduje ir kitiems mokėjimo paslaugų teikėjams, tiesioginio debeto operacijas, grynųjų pinigų išmokėjimas – ne mažiau kaip 550 eurų per mėnesį banko bankomatų tinkle ar kredito unijos parinktu būdu.

Atkreipiamas dėmesys, kad dažniausiai naudojamų mokėjimo paslaugų, įskaitant ir mokėjimo paslaugų krepšelių, įkainiai pateikiami Lietuvos banko interneto svetainėje.

Krepšelio kaina – mažiausia Baltijos šalyse

Anot Lietuvos banko, mokėjimo paslaugų naudojimo įpročiai įvairiose šalyse skiriasi. Skiriasi ir mokėjimo paslaugų teikėjų skaičius, ir jų veiklos kryptys, tikslinė rinka, teikiamos mokėjimo paslaugos. Skirtinga ir mokėjimo paslaugų kainodara, dėl to palyginti mokėjimo paslaugų įkainių nėra paprasta, nurodo Lietuvos bankas.

„Lietuvos bankas atliko mokėjimo paslaugų įkainių kai kuriose šalyse palyginimą 2020 m. pradžioje. Jis parodė, kad vidutinė mokėjimo paslaugų rinkinio (krepšelio), kuris apima pagrindines paslaugas ir įprastai reikalingą jų apimtį (grynųjų sumą, mokėjimų skaičių), kaina Lietuvoje buvo mažiausia Baltijos šalyse. Tiesa, pasitaikė šalių (Lenkija, Airija), kur mokėjimo paslaugų teikėjai tokį rinkinį siūlė nemokamai“, – teigiama Lietuvos banko atsakyme.

Tiesioginės įtakos komercinių bankų paslaugų įkainiams Lietuvos bankas neturi, tačiau savo įgaliojimų apimtyje siekia didesnės konkurencijos mokėjimų rinkoje, jos veiksmingo ir patikimo veikimo.

„Taip pat Mokėjimų įstatyme Lietuvos bankui pavesta nustatyti maksimalią pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio kainą per mėnesį. Šią kainą Lietuvos bankas nustato pagal savo patvirtintą metodiką, kuri grindžiama dviem Mokėjimų įstatyme įtvirtintais kriterijais – vidutiniais paslaugų įkainiais rinkoje ir nacionaliniu pajamų lygiu.

Be to, atsižvelgdamas į įprastus mokėjimo paslaugų poreikius Lietuvos bankas pagal Mokėjimų įstatymą nustato minimalią į pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio sudėtį įeinančių kai kurių paslaugų apimtį per mėn. – grynųjų pinigų išmokėjimo sumą ir pervedimų skaičių“, – akcentuoja Lietuvos bankas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt