Verslas

2021.10.21 18:38

Pasižvalgykite – lietuvių norus bandys patenkinti didžiausias išparduotuvių centras Šiaurės Europoje

Jonas Deveikis, LRT.lt2021.10.21 18:38

Penktadienį atidaromas didžiausias išparduotuvių centras Šiaurės Europoje „Vilnius Outlet“. Prekybos centro atstovai tikisi 7 milijonų lankytojų per metus ir žada, kad žinomų prekių ženklų produkcija čia bus 30–70 proc. pigesnė.

150 paslaugų ir prekybos įmonių, restoranų, vaikų užimtumo centrų bei 80 milijonų eurų investicijų – su tokiais skaičiais į Vilnių po 12 metų tylos prekybos centrų rinkoje žengia išparduotuvių centras „Vilnius Outlet“, įsikūręs šalia Vilniaus vakarinio aplinkkelio.

Likus vos mažiau nei dienai iki atidarymo, prekybininkai dėlioja paskutinius akcentus, pildo lentynas, valo vitrinas.

„Viskas vyksta 95 proc. tikslumu. Tie, kas planavo atsidaryti, suspės. Turime kelis nuomininkus, kurie dėl statybų vėluoja. Jie atsidarys keliomis dienomis vėliau“, – LRT.lt sako „Vilniaus Outlet“ atstovas Edgaras Valickas.

Nors Vilniuje apstu prekybos centrų, šis bus išskirtinis, tikina E. Valickas. Jo teigimu, viena skirtybių – tai bus didžiausias išparduotuvių centras visoje Šiaurės Europoje, o nuolaidos ištisus metus sieks 30–70 proc.

„Žmonėms nereikės laukti sezoninių išpardavimų ar nuolaidų, kadangi nuolaidų čia bus kiekvieną dieną“, – sako jis ir skuba paneigti mitą, kad išparduotuvių centruose prekiaujama nekokybiškomis prekėmis.

„Į išparduotuvių centrus atvežamos prekės, kurios nebuvo parduotos reguliariose parduotuvėse. Mitas, kad prekės yra nekokybiškos, tai tiesiog praėjusio sezono prekės ar specialiai išparduotuvių centrams pasiūtos kolekcijos“, – aiškina E. Valickas.

Be to, anot jo, išparduotuvių centre bus galime rasti tokių prekių, kokių iki šiol Lietuvoje niekada nebuvo.

„Prekybininkai, kurie turi parduotuvių skirtingose šalyse, prekiauja skirtinga produkcija. Visos tos prekės, kurios buvo įvairiose šalyse, bus atvežamos į „Vilnius Outlet“, o klientas galės rasti tokį asortimentą, kokio Lietuvoje anksčiau nėra buvę. Be to, yra dalis prekių ženklų, kurie siuva tik išparduotuvių centrams, todėl reguliariose parduotuvėse nėra galimybės įsigyti tam tikrų kolekcijų“, – sako „Vilnius Outlet“ atstovas.

Klientus pasitiks plačiais koridoriais

E. Valickas aiškina, kad pastaruosius 12 metų Vilniuje nebuvo atidaryta nė vieno naujo prekybos centro, todėl senieji neatitinka naujų vartotojų poreikių.

„Anksčiau galiojo kanonai, kad žmonės, norėdami patekti į pasirinktą parduotuvę, turėdavo apeiti visą prekybos centrą. Mes prekybos centrą pastatėme atsižvelgdami į dabartinius klientų poreikius. Jie nori taupyti laiką. Tyrimai rodo: jei žmogus atvažiuoja pirkti maisto, jis neis pirkti rūbų, valgyti į restoranus. Todėl „Vilnius Outlet“ viskas išdėliota taip, kad atvykusiam žmogui būtų patogu pastatyti automobilį ten, kur šalia būtų norima parduotuvė. Nenorime, kad vartotojas būtų priverstas vaikščioti po visą prekybos centrą, nors to jam nereikia“, – vieną iš naujo prekybos centro išskirtinumų įvardija E. Valickas.

„Be to, daugiau nei 40 proc. iš 73 tūkst. kv. m ploto yra skirta pramogoms ir viešosioms erdvėms. Turime labai plačius koridorius, daug erdvės, todėl esant dideliam srautui nereikės alkūnėmis stumdytis su kitais“, – vardija išparduotuvių centro atstovas.

Paklaustas, ar šalia Pilaitės mikrorajono įsikūręs „Vilnius Outlet“ dar labiau neprisidės prie spūsčių, E. Valickas tikina, kad neturėtų.

„Jeigu pažiūrėtume į prekybos centrų išsidėstymą Vilniuje, pamatytume, kad visi prekybos centrai yra išsidėstę šalia vienas kito. Pavyzdžiui, „Akropolis“ yra šalia „Ozo“, šis yra šalia „Ogmios miesto“. Nuo „Ozo“ lygiai taip pat netoli yra „Panorama“, „Europa“.

Mūsų prekybos centras yra pastatytas kitoje miesto dalyje, kur nėra prekybos centrų. Todėl Pilaitėje, Perkūnkiemyje, Pašilaičiuose, Viršuliškėse, Lazdynuose, Karoliniškėse gyvenantys žmonės galės vykti ne į miesto centrą, bet arčiau. Todėl manau, kad prisidėsime prie spūsčių mažinimo centrinėje miesto dalyje.

Be to, didžiausios spūstys Pilaitės mikrorajone būna ryte į miesto centro pusę. Čia nerizikuojame, nes darbą pradėsime nuo 10 valandos, kada spūstys bus pasibaigusios, o atvažiuojant vakare vakariniu Vilniaus aplinkkeliu Pilaitės prospekto bus galima išvengti, nes bus tiesioginis nusukimas į prekybos centrą“, – pažymi E. Valickas.

Didžiausia rizika – uždarymas

Bene didžiausia rizika atidarant naują prekybos centrą – ribojimai dėl pandemijos valdymo priemonių.

„Manome, kad niekas prekybos centrų neuždarys, nes galimybių pasas veikia. Tikimės, kad taip nebus“, – viliasi E. Valickas.

„Vilnius Outlet“ vadovas Andrius Razmus tikina, kad prekybos centras atidaromas ne vieniems metams, todėl ateityje minimos rizikos dėl pandemijos turėtų nelikti.

„Gerasis jaudulys yra didesnis nei nerimas dėl uždarymo. Be to, nereikia užmiršti, kad prekybos centrai statomi ne vieniems metams. Tikimės, kad pandemija dings, ir žiūrime į ilgalaikę perspektyvą“, – tikina A. Razmus.

Išparduotuvių centre, „Vilnius Outlet“ vadovo teigimu, per metus turėtų apsilankyti apie 7 milijonus žmonių.

Prekybos centro patalpų užimtumas siekia apie 90 proc.

A. Razmus teigia, kad dėl įvairių rizikų apie 20 nuomininkų plėtojant projektą pasitraukė, tačiau jų vietą užėmė kiti.

„Pamaina daugeliui jau rasta, o prekybos centro užpildymas siekia daugiau nei 90 proc. (...) Nuomos sąlygos tiek pas mus, tiek kituose prekybos centruose bus labai panašios, nes galioja nusistovėjusi kainodara“, – teigia A. Razmus.

„Vilnius Outlet“ nuomos direktorė Vida Minkštimienė teigia, kad neapibrėžtumas dėl koronaviruso neleido į Vilnių pritraukti keleto gerai žinomų prekių ženklų, tačiau tikimasi, kad jie Lietuvoje įsikurs vėliau. Dalį nuomininkų, V. Minkštimienės teigimu, pavyko pritraukti iš Lenkijos, Vokietijos.

„Daugiau nei 10 metų esame rinkoje ir valdome nedidelį išparduotuvių centrą „Outlet Park“. Tai padėjo rasti kontaktą su nuomininkais. Bet neapsiribojome esamais nuomininkais, intensyviai važinėjome po užsienio šalis, aplenkėme daugiau nei 30 išparduotuvių centrų, juose ieškojome kontaktų. Galbūt labiausiai pavyko susitarti su Lenkijoje esančiais išparduotuvių centrais, kur jų yra net trylika. Todėl dalis prekybininkų bus ir iš Lenkijos, taip pat iš Vokietijos, tačiau daugiausia bus lietuviško kapitalo įmonių“, – pažymi į V. Minkštimienė.

„Vilnius Outlet“ pirkėjai galės rasti tokių prekių ženklų kaip „Apranga išparduotuvė“, „Space Outlet“, „Nike Outlet“, „Danija Outlet“, „Sportland Outlet“, „Baby City“ ir daugelį kitų. Taip pat veiks „Hyper Rimi“ ir „Assorti“ bei daugiau nei 10 gurmaniško maisto prekių parduotuvių. Pramogų zonoje įsikurs nauji ir jau žinomi restoranai „Manga“, „Jurgis ir Drakonas“, „Grill London“, „Casa de la pasta“, „Burger King“, KFC.

„Džiugu, kad pavyko pritraukti pirmą Lietuvoje avalyne prekiaujantį Vokietijos prekių ženklą „Lloyd“. Jis tieks avalynę išskirtinai išparduotuvių centrams. Be to, pritraukėme Lietuvoje parduotuvės dar neturintį avalynės prekių ženklą „Sketcher“, – pažymi „Vilnius Outlet“ nuomos direktorė.

„Vilniaus Outlet“ atidarymas – spalio 22 dieną. Dėl ekstremaliosios situacijos į prekybos centrą klientai bus įleidžiami su galimybių pasu ir apsaugine kauke.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt