Verslas

2021.10.19 20:30

Palangos oro uosto rekonstrukcija atlikta per 45 dienas, į pajūrį tikimasi pritraukti naujų ir populiarių krypčių

Jovita Gaižauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.10.19 20:30

Po rekonstrukcijos Palangos oro uostas atnaujina veiklą: ketvirtadienį laukiama pirmo lėktuvo. Pilotai ir keleiviai galės įvertinti visiškai naują kilimo-tūpimo taką, o skrydžių bendrovės, tikimasi, pasiūlys daugiau krypčių.

Palangos oro uosto atnaujinimą susisiekimo ministras vadina sėkmės istorija: milžiniški darbai atlikti per mažiau nei 45 dienas. Pakeistas visas kilimo-tūpimo takas, peronai.

Žinios. Nausėda: Lenkijos ir ES ginčas gali turėti tragiškų pasekmių

„Toliau pakeista visa žibintų sistema, kuri leis sutaupyti oro uostams 20 proc. energijos, lygiai taip pat kas labai svarbu aplinkosaugos požiūriu, yra padaryta nuotekų surinkimo sistema“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Palangoje orlaiviai galės saugiai leistis ir nepalankiomis oro sąlygomis. Tikimasi, nauja infrastruktūra tarnaus daugiau nei dešimtmetį. Dabar Palangos oro uosto pajėgus aptarnauti pusę milijono keleivių per metus.

„Padarėme tam, kad prisivilioti kuo daugiau skrydžių į Vakarų Lietuvą: ką mes galime padaryti, tai jau įrodėme prieš keletą metų, kad visos savivaldybės, septynios pajūrio savivaldybės, iš tikrųjų skiria lėšų rinkodarai ir prisitraukėme iki pandemijos ne vieną skrydį“, – teigia Palangos meras Šarūnas Vaitkus.

Anksčiau iš Palangos buvo 12 skrydžių krypčių, dabar iš čia lėktuvai skrenda į Rygą, Londoną, Oslą ir Kopenhagą. Bus dedamos visos pastangos, kad vėl krypčių daugėtų.

„Skrydžių pasaulyje yra atsigavimas ir aš tikiuosi, kad visokie suvaržymai nebepalies skrydžių ir avialinijų planų, ką matom mes tiek sistemose išpardavimų, kad avialinijos tikrai forsuoja ir labai agresyviai bando grįžti į 2019 m. lygį“, – sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.

Pasak pašnekovo, dabar labai daug priklauso nuo keleivių noro keliauti, verslo skrydžiai atsigauna, tad tikimasi, kad žiemos skrydžių sezonas neatsiliks nuo plano.

Rangovai – latvių bendrovė – prieš Palangą rekonstravo Vilniaus oro uostą, tad patirties jau turėjo.

„Nėra dviejų vienodų oro uostų, kiekvienas jų – iššūkis, svarbiausia rekonstruojant – pasiruošimo etapas, trys, keturi mėnesiai aktyvaus planavimo, o paskui jau lieka tik dirbti: 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę“, – sako bendrovės „A.C.B.“ vykdomasis direktorius Armands Svikis.

Visi trys Lietuvos oro uostai dabar – visiškai saugūs skristi, bet visų dar laukia terminalų rekonstrukcijos, kad būtų kuo patogesni keleiviams, personalui, sako oro uostų vadovas. Kol vyko rekonstrukcija, nė viena bendrovė skrydžių neatsisakė, jau ketvirtadienį čia leisis pirmas lėktuvas iš Kopenhagos.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt