Verslas

2021.10.15 18:23

Italai atsisveikina su 75-erius metus skraidinusia „Alitalia“: „Jaučiuosi lygiai taip pat, kaip dieną, kai mirė tėvas“

Živilė Raškauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.10.15 18:23

Italija atsisveikina su 75-erius metus skraidžiusiomis šalies oro linijomis „Alitalia“. Ketvirtadienį Romos Fumičino oro uoste nusileido paskutinio reiso iš Kaljario lėktuvas. Nuo spalio 15-osios šalies oro linijas keičia nauja įmonė – Italijos Oro Transportas (Italia Trasporto Aereo arba ITA).

Šios oro linijos danguje nardė nuo 1947-ųjų. Jas rinkosi Italijos žvaigždės, politikos elitas. Nuolat skraidė ir popiežius.

Žinios. Nuo šiandien studentai nebegali nemokamai atlikti PGR testo, reikalingo galimybių pasui gauti

Vykstant diskusijomis, su kuo toliau skraidys popiežius, ketvirtadienį Romoje nusileido paskutinio „Alitalia“ reiso lėktuvas. Keleiviai sako tapę istorinės akimirkos dalyviais.

„Skrydis buvo nuostabus, puikus pilotas, labai malonus. Pasakė gražią kalbą, visus pasveikino. Tikrai išskirtinė asmenybė. Paprašiau visos komandos autografų – visi pasirašė ant bilieto“, – sako keleivė Simona Bernardi.

Dešimtmečius įmonėje dirbę atsisveikinimą vadina viena liūdniausių dienų gyvenime.

„Negaliu net kalbėti. Jaučiuosi lygiai taip pat, kaip dieną, kai mirė tėvas. Galiu tik tiek pasakyti – tai per daug skaudu“, – sako „Alitalia” darbuotoja.

„Po 34-erių metų sunku išeiti iš įmonės, kurioje dirbai visą gyvenimą ir kuri tapo šeima. Man iki pensijos liko nedaug, bet galvoju apie kitus, kurie susidurs su sudėtingesnėmis sąlygomis – nelabai malonu“, – teigia pilotas.

10-ies tūkstančių darbuotojų likimas – oro bendrovės vietą užimančios įmonės – Italijos Oro Transportas (ITA) – rankose. ITA sako, kad darbo vietų turės tik ketvirtadaliui.

Pastarosiomis savaitėmis įmonės darbuotojai būrėsi į demonstracijas. Piktinosi vadovų elgesiu, reiškė abejones dėl ITA pajėgumų perimti „Alitalia“ darbą. ITA reisais kils per pus mažiau – 52 lėktuvai.

Prieš akis – sudėtinga konkurencinė kova. Italija – svarbi šalis pasaulio oro linijų rinkoje, bet naujiems žaidėjams Italijoje – vietos mažai.

„Šiuo metu Italijoje didžiausios ir sėkmingiausios oro linijų bendrovės yra vykdančios trumpųjų nuotolių skrydžius. „Ryanair“ yra didžiausia Italijos oro linijų bendrovė. Bet matome ir daug kitų, pavyzdžiui, „easyJet“ ir „Wizz Air“, veiklos. Tolimųjų reisų rinka, kuri irgi pelninga, taip pat gerai aptarnaujama kitų oro vežėjų, pavyzdžiui, iš Jungtinių Valstijų ar Jungtinių Arabų Emyratų“, – sako oro transporto konsultantas Johnas Stricklandas.

Italija ne kartą gelbėjo šalies simboliu tapusias oro linijas – per pastaruosius trejus metus investavo 8 milijardus eurų. „Alitalia“ nuostolingai dirbo daugiau nei dešimtmetį, o per pandemiją sustabdytas turizmo sektorius skrydžių bendrovei buvo paskutinis lašas. Ekspertai sako, kad ir ITA neatsiribos nuo šalies politikos – priklausys nuo valstybės paramos ir patriotiškai nusiteikusių italų.

„Gali būti, kad pamatysime Italijos keleivių lojalumą. Bet tai yra oro linijų bendrovė, kuri pradės veikti daug mažesniais pajėgumais, nei turėjo „Alitalia“ savo klestėjimo laikais. Be to – rinkoje, kuri ne tik konkurencinga, bet ir iš esmės pažeista dėl pandemijos sukeltos krizės“, – teigia J. Stricklandas.

Pasikeitus oro linijų bendrovei, „Alitalia“ pamėgę keleiviai daug pokyčių – bent vizualiai – nepajus – naujoji ITA už 90 milijonų nusipirko „Alitalia“ prekės ženklą ir interneto svetainę. Tad „Alitalia“ pavadinimas iš padangių neišnyks.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt