Verslas

2021.10.13 16:14

Uostamiesčio gyventojai įkvėps švaresnio oro? KLASCO nuo spalio 20-osios turės stabdyti palaidos geležies rūdos krovą

atnaujinta 19.16
LRT.lt, ELTA2021.10.13 16:14

Aplinkos apsaugos departamentas įteikė įpareigojimą „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ (KLASCO), kuriuo įmonė Sausakrūvio uosto terminale turės nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas. Sprendimas priimtas gavus iš Aplinkos apsaugos agentūros planinius už uosto įmonių veiklaviečių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų pasyviaisiais kaupikliais ataskaitą.

Tyrimai buvo atliekami įgyvendinant Seimo 2020 m. sausį priimtų įstatymų nuostatas ir reaguojant į daugkartinius Klaipėdos miesto gyventojų skundus. Tyrimus atliko Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutas.

Tyrimų ataskaitoje buvo įvertinti ir KLASCO sausakrūvio uosto terminalo teritorijoje bei už jos veiklavietės ribų nusėdusių kietųjų dalelių kiekiai ir jų elementinė sudėtis.

Pateiktos išvados atsižvelgiant į tyrimų metu išdėstytų pasyviųjų kaupiklių iškritų tyrimų rezultatus, kur kaupikliai buvo išdėstyti trimis radiusiais nuo KLASCO geležies rūdos krovos ir sandėliavimo vietos krantinėse: pirmas spindulys - 250 m, antras – 400 m ir trečias – 650 m. Atsižvelgiant į tyrimo ataskaitos išvadas, konstatuota, kad KLASCO kraunami birūs kroviniai patenka už vykdomos ūkinės veiklos teritorijos ribų ir aptinkami šalia esančių statinių, jų dalių paviršių. Tyrimas atskleidė ir pažeidimo mastą – kai kuriose iš tirtų teritorijų net apie pusę visų iškritų sudaro būtent šios įmonės krovinio dalelės.

Aplinkos apsaugos departamento Klaipėdos valdyba šiandien ūkio subjektui įteikė privalomąjį nurodymą nuo 2021-10-20 sausakrūvio uosto terminale nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas. Geležies rūdos krovos veikla pilna apimtimi galės būti atnaujinta, tik kai bus įvykdytos privalomajame nurodyme nustatytos sąlygos. Šis privalomasis nurodymas per 10 darbo dienų nuo jo įteikimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 25 straipsnyje nustatyta tvarka.

Gentvilas: „Klasco“ galės atnaujinti veiklą įrodžiusi, kad neišmeta į miestą geležies rūdos

Aplinkos apsaugos departamentui stabdant dalį AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) veiklos, aplinkos ministras Simonas Gentvilas atkreipia dėmesį, kad aplinkosaugininkai priėmė sprendimą surinkę reikalavimus pažeidžiančio dulkėtumo įrodymus.

„Įmonė seniai žadėjo nebekrauti dulkančių krovinių atviru būdu, deja, šio pažado klaipėdiečiams nevykdė. „Klasco“ dulkės buvo matomos plika akimi, o dabar ir įrodytos. Įmonė savo krovą turės atnaujinti tik įtikinusi Aplinkos apsaugos agentūrą, kad suvaldė neigiamą poveikį aplinkai“, – Aplinkos ministerijos pranešime cituojamas S. Gentvilas.

Įmonės tarša pasiekdavo net už 650 m atstumo nuo krovos vietų

LRT.lt primena, kad dar praėjusių metų antroje pusėje, Klaipėdos universiteto mokslininkai pristatė ilgiau nei pusmetį mieste vykdyto oro taršos tyrimo duomenis. Atlikus tyrimą dėl taršos pirštu bedama ir į bendrovę KLASCO, kuri jau ne kartą linksniuota ir gyventojų skunduose. Pati bendrovė nuo komentarų apie situaciją susilaikė.

Klaipėdos universiteto Jūros tyrimo instituto mokslininkai dr. Paulius Rapalis ir dr. Nadežda Lazareva vykdė tyrimą „Kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimas bei kilmės nustatymas Klaipėdos mieste“, kurio metu net septynis mėnesius rinko duomenis ir sistemino gautą informaciją.

Atlikti darbai nuotoliniu būdu tuomet pristatyti ir klaipėdiečiams. Oro taršos klausimas šiaurinėje miesto dalyje gyvenantiems miestiečiams ypač aktualus – jau senokai gyventojai kelia klausimus dėl bendrovės KLASCO veiklos, žmonės kritikuoja tai, jog bendrovė krovą vykdo atviruoju būdu.

Oro kokybė tirta Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO teritorijos, esančios miesto centrinėje dalyje, aplinkoje.

Šios kompanijos aplinka buvo stebima 6 savaites, 10 kaupiklių buvo išdėstyta aplink įmonę skirtingais atstumais ir rinko iš oro nusėdančias dulkes.

Mokslininkas P. Rapalis tuomet teigė, kad tyrimo metu buvo nustatyta, kad net 650 m atstumu krovinio geležis pasiekė kaupiklius kaip dulkės.

Tyrėjai ėmė ir bendrovės kraunamo krovinio, grunto mėginius ir konstatavo, kad kito šaltinio, sukuriančio tokį kiekį geležies – nėra. Tą patvirtina ir tai, jog niekur kitur mieste tokio geležies kiekio nebuvo aptikta.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt