Verslas

2021.10.16 09:42

Dovanos iš užsienio nesulaukęs vyras tik gūžčioja pečiais: informaciją apie siuntą gavo tik tada, kada ji buvo ruošiama grąžinti

Jonas Deveikis, LRT.lt2021.10.16 09:42

Vilnietis, laukęs siuntos iš užsienio, sulaukė ne jos, o žinios iš Lietuvos pašto, kad siuntą ruošiamasi grąžinti siuntėjui. Lietuvos pašto teigimu, pasitaiko atvejų, kada laiškai, įspėjantys, kad reikia deklaruoti siuntą, nespėja gavėjų pasiekti laiku ir siuntos išsiunčiamos atgal.  

Vilnietis Darius LRT.lt pasakoja prieš keletą mėnesių prisidėjęs prie vieno iš projektų rėmimo sutelktinio finansavimo internetu platformoje. Mainais jis turėjo gauti telefoną galinčius įkrauti marškinėlius, tačiau atrodo, kad dovanos sulaukti nepavyks, mat siuntą Lietuvos paštas jau ruošia grąžinti siuntėjui.

Darius teigia rugsėjo 25 dieną savo pašto dėžutėje radęs Lietuvos pašto laišką, iš kurio sužinojo, kad jam skirtas siuntinys yra Vilniaus logistikos centre, į kurį atkeliavo dar rugsėjo 11 dieną, ir jį būtina deklaruoti.

Tą pačią dieną prisijungęs prie Lietuvos pašto internetinės svetainės Darius pamatė, kad jo siuntą ruošiamasi grąžinti, mat jis per 14 dienų nesikreipė dėl jos deklaravimo.

Vyras tikina to padaryti negalėjęs, nes laišką pašto dėžutėje rado tik rugsėjo 25-ąją.

„Ar tą pačią dieną laiškas ir buvo atsiųstas, nežinau, bet ant voko uždėtas antspaudas, kad į šalia manęs esantį Vilniaus Jeruzalės siuntų centrą laiškas atkeliavo tik rugsėjo 24 dieną. Vadinasi, laišką galėjau gauti arba 24 dieną, arba tą pačią 25 dieną, kada radau. Jei laiškas pašto dėžutę pasiekė 24 dieną, tuomet teoriškai turėjau dar vieną dieną siuntai deklaruoti, o jei 25 dieną, tuomet neturėjau net teorinės galimybės“, – stebisi Darius.

Pamatęs, kad siuntą ruošiamasi grąžinti, jis susisiekė su Lietuvos paštu ir sulaukė atsakymo, kad bus pabandyta siuntos negrąžinti siuntėjui. Tiesa, iki šiol nėra aišku, ar tai padaryti pavyks.

„Jaučiuosi kaltas be kaltės. Mano siunta užstrigusi dėl pašto vidinių procedūrų, o aš apie siuntą informuojamas tik tada, kada ji jau ruošiama grąžinti. Lietuvos paštas atsiprašė ir informavo, kad bandys siuntą sulaikyti, tačiau iki dabar nėra aišku, ar ją atgausiu“, – LRT.lt pasakoja Darius.

Lietuvos paštas: būna, kad laiškai, pranešantys, kad reikia deklaruoti siuntą, nespėja gavėjų pasiekti laiku

Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė sako apgailestaujanti dėl klientui kilusių nepatogumų.

Jos teigimu, dėl vos prieš tris mėnesius įsigaliojusios naujos tvarkos, kada nebeliko PVM lengvatos mažos vertės siuntoms, pastaruoju metu susiduriama su iššūkiais.

„Pereinamuoju laikotarpiu su iššūkiais susiduria įvairių šalių pašto siuntų vežėjai, elektroninės pardavimo platformos, muitinės, siuntų gavėjai pratinamasi prie naujos tvarkos, pasitaiko techninių nesklandumų ar žmogiškųjų klaidų. Pasitaiko ir situacijų, kai laiškai apie reikiamą deklaruoti siuntą nespėja gavėjų pasiekti laiku“, – aiškina U. Bartašiūtė.

Ji akcentuoja, kad siuntų gavėjus apie reikiamą deklaruoti siuntą Lietuvos paštas informuoja pateiktais kontaktais, todėl užsisakant siuntas elektroninėje parduotuvėje, be korektiškai nurodyto adreso, kritiškai svarbus teisingas mobiliojo telefono numeris.

„Tik turėdami jį galime efektyviai komunikuoti su siuntos gavėju. Jeigu telefono numeris nėra nurodytas, bendraujama popieriniais laiškais – gavėją informuojame popieriniu pranešimu pašto dėžutėje. Šiuos laiškus gavėjams išsiunčiame, vos tik siunta pasiekia Vilniaus logistikos centrą. Gavėjų reakcijos ir deklaravimui reikalingos informacijos laukiame 14 dienų. Jei iki to laiko siuntos deklaravimo procedūra nepradedama, siuntą grąžiname siuntėjui. Siuntas galima deklaruoti ir nesulaukus kvietimo tai padaryti, – jų kelionę galima sekti siuntų sekimo platformoje post.lt“, – pataria Lietuvos pašto atstovė.

Dariaus teigimu, telefonu su juo niekas nesusisiekė. Tiesa, vyras pažymėjo, kad buvo nurodęs ne mobilųjį, o laidinį telefoną, galbūt todėl ir negavo jokios žinios.

Tokiu atveju, anot Lietuvos pašto atstovės, Darius žinios tikrai nesulaukė, kadangi siuntos gavėjai informuojami SMS žinute. „Deja, kai yra nurodytas laidinio, o ne mobiliojo telefono numeris, to padaryti negalime“, – sako U. Bartašiūtė ir priduria, kad registruotos siuntos numerį gavėjas gali sužinoti tik iš siuntėjo, šiam siuntą išsiuntus. Jei siuntėjas pats numerio nenurodo, gavėjui reikėtų susisiekti su siuntėju ir paprašyti šiuo numeriu pasidalyti. Tačiau Darius sako nežinojęs, kada tiksliai gaus siuntą, nes to nebuvo nurodęs ir siuntėjas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt