Naujienų srautas

Verslas2015.09.08 13:45

Kauno meras A. Kupčinskas: ne tik savivaldybėms turi rūpėti gatvių būklė

ELTA 2015.09.08 13:45

Viena iš pastarosiomis dienomis viešai ūkio ministrės kaunietės Birutės Vėsaitės išsakytų nuomonių esą Kauno savivaldybė pati turėtų remontuoti savo gatves, nelaukdama Vyriausybės pagalbos, sulaukė atsako iš Kauno. Ilgiausiai iš visų iki šiol buvusių savivaldybės vadovų miestą valdantis meras Andrius Kupčinskas teigia, jog Kaunas, kaip ir kiti didieji Lietuvos miestai, be valstybės proporcingo dėmesio, vien savo jėgomis, idealiai sutvarkyti savo gatvių neturi jokių šansų.

Viena iš pastarosiomis dienomis viešai ūkio ministrės kaunietės Birutės Vėsaitės išsakytų nuomonių esą Kauno savivaldybė pati turėtų remontuoti savo gatves, nelaukdama Vyriausybės pagalbos, sulaukė atsako iš Kauno. Ilgiausiai iš visų iki šiol buvusių savivaldybės vadovų miestą valdantis meras Andrius Kupčinskas teigia, jog Kaunas, kaip ir kiti didieji Lietuvos miestai, be valstybės proporcingo dėmesio, vien savo jėgomis, idealiai sutvarkyti savo gatvių neturi jokių šansų.

„Keista girdėti iš Ūkio ministerijos vadovės Birutės Vėsaitės, kad „miestų kelių tvarkymas yra tik savivaldybės klausimas“, juolab kad su gerbiamąja Birute teko dirbti ir Kauno miesto taryboje vieną kadenciją. Pats vairuoju ir matau, jog situacija Kauno gatvėse yra prasta. Dėl užsitęsusių šaltų orų Kaune, kaip ir visose Baltijos valstybių miestuose, rimti gatvių remonto darbai dar neprasidėję“, – primena ministrei A. Kupčinskas.

Jo teigimu, visi Kauno vairuotojai (tarp jų – ir meras), pildamiesi degalus, per metus sumoka per 200 mln. Lt akcizo. Tačiau iš šios sumos tik viena dvidešimtoji – kiek daugiau nei 10 mln. Lt atitenka Kauno gatvių tvarkymui. Visa kita atitenka magistralinės reikšmės keliams ir autostradoms, kurių yra tik apie 20 tūkst. kilometrų, kai vietinės reikšmės kelių Lietuvoje yra trigubai daugiau – 60 tūkst. kilometrų.

„Priminsiu, kad Kaune yra daugiau nei 960 km gatvių. Kas tie 10 mln. Lt tokio ilgio gatvių tinklui? Lašas jūroje, nes 1 km kelio renovavimui reikia maždaug 1 mln. Lt. Ar toks lėšų paskirstymas normalu, ar pateisinami vairuotojų teisėti lūkesčiai, ar galioja protingumo-proporcingumo kriterijus!?“ – klausia Kauno meras.

A. Kupčinsko nuomone, Lietuvoje užprogramuota situacija, jog didieji šalies miestai nėra pajėgūs savo lėšomis sutvarkyti savo gatvių. „Ir šiuo klausimu Kaunas nesiskiria nei nuo Panevėžio, nei nuo Vilniaus (prieš porą mėnesių Vilniuje, prie Seimo, prakirtau savo padangą)“, – teigia Kauno savivaldybės vadovas.

Kelių priežiūros įstatyme nustatyta, jog miestų gatvių remontui kasmet skiriama tik 20 procentų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, o net 80 proc. atitenka valstybės reikšmės kelių remontui bei tiesimui. A. Kupčinsko įsitikinimu, ši proporcija neatitinka šiandienos situacijos. Nors dabartinė Vyriausybė yra įsipareigojusi miestų gatvėms skirti 30 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, bet kada tas pažadas bus įgyvendintas – kitąmet ar Seimo kadencijos gale – nėra aišku.

„Ne kartą teko užsienyje lankytis panašaus dydžio miestuose – Kauno partneriuose. Tiesiog pavydu žiūrėti į Lenkijos vyriausybės dėmesį savo miestams. Pavyzdžiui, per trejus metus į Balstogės gatves valstybė investavo milijardą zlotų! Mat, Lenkijoje įstatymais nustatyta protinga lėšų paskirstymo miestų gatvėms ir magistraliniams keliams proporcija. Kauno vairuotojų, perkančių degalus, sumokamas akcizas sudaro net penktadalį viso Kelių priežiūros ir plėtros fondo. Galima apsimesti, svaidytis akmenimis, bet paneigti pateiktų skaičių – ne. Tiesiog reikia ūkiškiau žiūrėti į realybę, kuri užprogramuota įstatymais.

Ūkio ministrė B. Vėsaitė „Žinių radijui“ akcentavo, kad „Vyriausybė investuoja į magistralinius kelius“. Noriu pabrėžti, kad Vyriausybė investuoja mūsų visų – mokesčių mokėtojų – pinigus. Jeigu paklaustume žmonių nuomonės, kam turėtų būti skirtas didesnis dėmesys – miestų gatvėms ar magistraliniams keliams? Neabejoju, kad absoliučios daugumos nuomonė sutaptų su manąja – gatvėms privalo būti skiriama daugiau lėšų“, – reaguodamas į ministrės B. Vėsaitės pasisakymą, savus argumentus apie Lietuvoje vis neišsprendžiamą finansų paskirstymo kelių bei gatvių sutvarkymui ir plėtrai problemą pateikia Kauno meras A. Kupčinskas.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi