Verslas

2021.09.22 13:47

Didžiausias prekybos tinklas fiksuoja mažėjančią apyvartą: galimybių pasas pirkėjų srautus grąžino į karantino laikus

LRT.lt2021.09.22 13:47

Rugsėjo 13-oji beveik trečdalį „Maximos“ parduotuvių grąžino į karantino laikus. Įsigaliojus ribojimams dėl Galimybių paso, 75-iose parduotuvėse pirkėjų srautas sumažėjo apie 30 proc. , rašoma šio prekybos tinklo pranešime žiniasklaidai.

Šiose parduotuvėse iki ribojimų įsigaliojimo kasdien apsilankydavo iki 200 tūkst. pirkėjų per dieną. Tai sudaro apie 50 proc. visų „Maximos“ prekybos tinkle kasdien apsilankančių žmonių.

„Šiuo metu Galimybių pasas ar kiti jam prilyginami dokumentai yra privalomi, jei norite apsipirkti didesnėse „Maximos“ parduotuvėse, kurios atitinkamai turi ir platesnį prekių asortimentą. Šių parduotuvių apyvarta sudaro apie 60 proc. bendros viso mūsų prekybos tinklo apyvartos“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Pasak E. Dapkienės, dabartinė statistika primena patį pandemijos piką, kai laikantis griežtų karantino ribojimų pirkėjų srautas natūraliai itin sumažėjo – žmonės pradėjo planuoti savo apsipirkimus.

„Šiuo metu stebime labai panašias tendencijas. Pirkėjai ateina rečiau, bet apsiperka daugiau. Krepšelis, palyginti su pernai, parduotuvėse, kuriose taikomi ribojimai, yra išaugęs apie 9 proc.“, – teigia E. Dapkienė.

Sumažėjus pirkėjų srautams parduotuvėse, kurių plotas viršija 1500 kv. m. ir kuriose taikomi ribojimai, likusiose 173 „Maximos“ parduotuvėse srautai išaugo tik 0,4 proc.

„Tačiau šiose parduotuvėse matome labiau išaugusį pirkėjų krepšelį. Palyginti su pernai, jis padidėjo daugiau nei 16 proc.“, – skaičiuoja „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

El. prekybos pardavimai auga, tačiau šis pokytis „Maximos“ apyvartai didelės įtakos neturi, nes visa apyvarta internetu siekė tik 4,5 proc. bendros viso „Maximos“ tinklo apyvartos.

Pirmąją savaitę gyvenant pagal naujas apsipirkimo taisykles, bendra
„Maximos“ apyvarta sumažėjo 8 proc., pirkėjų srautas visame tinkle sumažėjo 15 proc., o pirkėjų krepšelis išaugo 8 proc.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt