Verslas

2021.09.21 16:33

Mauricas palaiko idėją griauti Vilniaus oro uosto centrinį pastatą: tokio nepatogaus oro uosto nesu matęs nė vienoje šalyje

LRT.lt2021.09.21 16:33

Susisiekimo ministrui siūlant griauti Vilniaus oro uosto centrinį pastatą (atvykimo terminalą), banko „Luminor“ ekonomistas Žygimantas Mauricas sako palaikantis tokią idėją, kadangi dabartinis atvykimo terminalas yra negražus ir nepatogus.

„Pagaliau susisiekimo ministras Marius Skuodis pasakė tai, apie ką daugelis jau seniai svajoja – griauti seną Vilniaus oro uosto pastatą ir vietoje jo statyt naują“, – socialinio tinklapio „Facebook“ paskyroje rašo ekonomistas.

Anot jo, griauti pastatą reikia dėl keletos priežasčių. Viena jų – pastatas yra nepatogus ir negražus.

„Tokio negražaus ir nepatogaus oro uosto nesu matęs nei vienoje šalyje (įskaitant ir pačias skurdžiausias šalis), tad atvykus į Vilniaus oro uostą norisi kuo greičiau nešti kudašių iš ten“, – sako ekonomistas.

Be to, naujas oro uosto pastatas leistų surinkti daugiau pajamų iš komercinės veiklos.

„Oro uostai gauna dviejų tipų pajamas: aviacinės (skrydžių, keleivių aptarnavimo ir krovinių gabenimo) ir neaviacinės (prekybos, restoranų, kitų laisvalaikio paslaugų, konferencijų, patalpų nuomos ir kt.) veiklos. Siekdami išlaikyti savo tarptautinį konkurencingumą ir pritraukti vežėjų/investicijų/keleivių, oro uostai mažina suteiktų aviacinės veiklos paslaugų įkainius, o sumažėjusias aviacinės veiklos pajamas jie kompensuoja didindami neaviacinės veiklos pajamas (pastarosios veikia kaip subsidija aviacinių pajamų dempingui, nes tiesiogiai oro uostų remti neleidžia konkurencijos įstatymai).

Tad, siekiant išlaikyti tarptautinį konkurencingumą Vilniaus oro uostui taip pat yra būtina didinti neaviacines pajamas, tačiau kaip jas didinti, jei Vilnius oro uosto pastatas yra toks baisus, kad keleiviams iš jo norisi kuo greičiau nešti kudašių?

Dėl to sprendimas griauti seną Vilniaus oro uosto pastatą ir statyti naują yra sveikintinas. Naujame pastate galėtų įsikurti ne tik daugiau prekybos, viešojo maitinimo ar kitų laisvalaikio paslaugų įmonių, bet galėtų būti teikiamos ir kitos paslaugos pvz. biurų patalpų ar konferencijų salių nuoma. Taip pat būtinai reikėtų į oro uostą nutiesti geležinkelio atšaką. Tokiu būdu Vilniaus oro uostas gautų daugiau neaviacinės veiklos pajamų, tad galėtų atitinkamai sumažinti aviacinės veiklos tarifus, tuo padidindamas savo konkurencinį pranašumą ir (pagaliau) mesdamas iššūkį Rygos oro uostui. Kitu atveju, būsime pasmerkti likti Rygos šešėlyje“, – „Facebook“ rašė Ž. Mauricas.

LRT.lt primena, kad pirmadienį susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį pateikė vieną iš siūlymų, kad, iki 2024 m. planuojant pastatyti naują išvykimo terminalą Vilniaus oro uoste, senąjį atvykimo terminalą būtų galima nugriauti. Tokiu būdu dabartinį išvykimo terminalą būtų lengviau rekonstruoti į atvykimo.

Tačiau nugriauti dabartinį oro uosto atvykimo terminalą, kuris pastatytas 1954 metais, bus sudėtinga – pastatas 1984 m. įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt