Verslas

2021.09.21 11:20

Mačiulis kritikuoja siūlymą griauti Vilniaus oro uostą: jokia valstybė neatbaidė ir nepritraukė turistų oro uosto pastatu

LRT.lt2021.09.21 11:20

„Jokia valstybė, joks miestas, nei pritraukė, nei atbaidė nei turistų, nei verslininkų savo oro uosto pastatu, kad ir koks nepatogus, nekvepiantis ar nestiklinis jis būtų“, – reaguodamas į siūlymą griauti Vilniaus oro uostą, sako „Swedbank“ vyr. ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Savo poziciją Vilniaus oro uosto likimo klausimu jis išsakė asmeninėje socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.

Vilniaus oro uostui planuojant statyti naują išvykimo terminalą, centrinį oro uosto pastatą (dabartinį atvykimo terminalą) siūloma griauti, kadangi pastato būklė prasta, o per metus jo išlaikymas atsieina daugiau nei milijoną eurų.

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios ir šiuolaikinės Lietuvos įvaizdžio.

„Žmonės pastebi sutrupėjusius laiptus, skilinėjančias pastato sienas, griūvantį stogą, kuris reikalauja didelių investicijų. Man atrodo, kad atėjo laikas pasakyti, jog sovietinis okupacinio laikotarpio pastatas neatitinka šiandienos modernios ir šiuolaikinės Lietuvos įvaizdžio. Svarbiausia, jog dabartinis pastatas yra nebefunkcionalus. Šį pastatą turėtų pakeisti naujas ir modernus oro uostas, kuris atitiktų keleivių poreikius“, – pirmadienį žurnalistams teigė M. Skuodis.

O štai siūlymą griauti centrinį Vilniaus oro uosto pastatą ekonomistas N. Mačiulis kritikuoja.

„Blogas įvaizdis yra ne nefunkcionalios kolonos ir ne mažas liftas. Blogas įvaizdis yra nuo lėktuvo iki terminalo ratais vežti dyzeliniu autobusu, nors rankovės stovi nenaudojamos voratinkliais apaugę. Ir nenaudojamos ne dėl to, kad neveikia.

Bet griaukite, statykite už keliasdešimt milijonų naują Vilniaus oro uosto pastatą. Tik manau, kad tokiu atveju prarandate moralinę teisę kalbėti apie bet kokių mokesčių didinimą“, – rašo N. Mačiulis.

Dabartinio centrinio oro uosto pastato plotas siekia apie 2 tūkst. kv. m, tačiau dėl didelio kolonų skaičiaus naudingo ploto yra vos 150 kv. m.

LRT.lt primena, kad statybos paslaugų įmonė „Mitnija“ dar 2020 m. liepą kartu su Lietuvos oro uostu sudarė rangos sutartį už 25 mln. eurų pastatyti Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą, tačiau 2021 m. sutartis buvo nutraukta.

Toks sprendimas priimtas dėl to, kad pandemijos sukelti finansiniai iššūkiai aviacijos sektoriui apsunkino projekto finansavimo paieškas ir neleido projekto pradėti laiku.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt