Verslas

2021.09.17 10:19

Vienas „Vinted“ įkūrėjų: įmonė dekakornu gali tapti per ateinančius penkerius metus

LRT.lt2021.09.17 10:19

Startuolio „Vinted“ sėkmė Lietuvoje visus supažindino su terminu „vienaragis“, bet jau reikėtų pratintis ir prie termino „dešimtragis“ (angl. „dekakorn“), sako vienas įmonės įkūrėjų Mantas Mikuckas. Nepaisant nuolat augančios plėtros, „Vinted“ kūrėjas startuolį vadina maža įmone, teigiama „EBIT“ konferencijos pranešime.

„Vinted“ – lašas jūroje

Pirmasis Lietuvos vienaragis startuolis „Vinted“, pavasarį pritraukęs 250 mln. eurų investiciją, paskutiniame finansavimo etape įvertintas 3,5 mlrd. eurų, save vertina kaip mažą įmonę.

Naujausias „Vinted“ pasiektas rodiklis - vasaros pabaigoje pasiekta 1000 darbuotojų riba. Dauguma jų dirba Lietuvoje. „Vinted“ jau veikia 14 rinkų, iš jų 12 - Europoje. Šiemet „Vinted“ pradėjo veiklą Kanadoje, šiame regione planuojama ir toliau plėstis. Šiuos rezultatus vienas „Vinted“ įkūrėjų M. Mikuckas pristatė vadovų konferencijoje „EBIT“. Konferencijoje kasmet vis daugiau dėmesio skiriama startuoliams, progresyvioms ir visame pasaulyje pripažintoms technologijų įmonėms.

M. Mikuckas apie lietuvišką startuolį „Vinted“ lydinčią sėkmę sako, kad įmonei vis dar pavyksta augti triženkliais procentais, siekiama tokį tempą išlaikyti. „Tačiau, vertinant globaliai, mados industrija – milžiniška ir „Vinted“ tėra lašas jūroje“, – teigia M. Mikuckas.

Skaičiuojama, kad pasaulyje žmonės per metus mados industrijoje išleidžia virš dviejų trilijonų eurų. „Vertinant „Vinted“ dydį ir šitos industrijos dydį – mes esame niekingai maži. Aš visada savo žmonėms primenu, kad gal kažkuria prasme Lietuvoje galime jaustis vidutinio dydžio įmone, bet pasauliniu mastu mes esame super maži ir yra įvairių rizikų, kurių mes dar neišsprendę. Yra tokie milžinai kaip „Amazon“, „Facebook“, kurie, beje, taip pat žengia į šitą sektorių. Taigi mes esame priversti kuo greičiau tapti tokio dydžio, kad galėtume atlaikyti ir pačią didžiausią konkurenciją, kokią įmanoma, internete“, – sako M. Mikuckas.

Pasak jo, „Vinted“ turi užimti bent dviženklį procentą industrijos, kad galėtų save laikyti reikšmingu rinkos žaidėju. „Bent 10-15 % industrijos apyvartos dalis reikštų, kad mūsų nebegalėtų ignoruoti. Tam tikrose rinkose, kuriose veikiame jau aštuonerius ir daugiau metų, jau esame arti dviženklio procento visos drabužių industrijos ir tai mus įkvepia, kad ir pasauliniu mastu toks tikslas yra įmanomas“, – sakė vienas „Vinted“ įkūrėjų, kuris savo įžvalgomis konferencijoje „EBIT“ dalijosi drauge su pasauliniais technologijų srities lyderiais, tokiais kaip mobilaus asistento „Siri“ ir vaizdo turinio platformos „Netflix“ kūrėjais.

„Neiššvaistykime geros krizės“

2019 metų pabaigoje „Vinted“ pritraukė investiciją, nujausdami, kaip sako M. Mikuckas, kad kažkas turi įvykti, nes per ilgai viskas klostosi labai gerai – ekonomikoje, apskritai pasaulyje. Gruodį pritraukta investicija atidėta rezervui. Maždaug po pusantro mėnesio pasirodė naujienos apie koronavirusą iš Kinijos, Italijos ir buvo aišku, kad situacija nebus paprasta, bet ją reikia išnaudoti.

„Prasidėjus pandemijai iš pradžių žmonės buvo ištikti šoko, net mūsų platformoje turėjome super mažą pajamų kiekį, lyginant su įprastais mėnesiais. Turėdamas rezervą visiškai nepanikuoji – nepuoli žmonių atleidinėti, visko stabdyti, bet žiūri į tai holistiškai. Supranti, kad turi rezervą ir gali priimti racionalius sprendimus. Per krizes vieni verslai išauga, kiti žlunga. Iš to atsiradęs posakis - neiššvaistykime geros krizės.

Norėjome būti tarp tų, kurie šovė į viršų, o ne tarp tų, kurie žlugo. Klausimas – ar mes panikuosime, ar matysime galimybę. Šokome į galimybių traukinį ir sakėme – ruoškimės, darykime, pirkime reklamos, sudarykime išankstinius kontraktus, kol galime derėtis. Ženkime į rinkas, kol pigu. Tai buvo vieni aktyviausių metų mūsų plėtros prasme per visišką duobę ir rezultatai buvo neįtikėtini. Nebuvome turėję tokių sėkmingų plėtros projektų, kokius įgyvendinome per krizę“, – sako M. Mikuckas.

Dekakornu planuoja tapti per ateinančius penkerius metus

Kitas etapas po vienaragio - dekakornas („dešimtragis”), kai įmonės vertė pasiekia 10 milijardų dolerių. Anot M. Mikucko, vertinant rinkos dydį, realu, kad „Vinted“ dekakroną pasieks, bet tam reikės daug pastangų ir nedaryti kokių nors didelių klaidų. Tikimasi, dekakorną pavyks pasiekti jau penkerių metų bėgyje, bet tai nėra „Vinted“ tikslas, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Jeigu viską teisingai darysime, pasieksime tai kaip rezultatą, bet tokio tikslo sau nekeliame. Yra įvairių aplinkybių. Mes, kaip verslas, galime fantastiškai pasirodyti ateinančius penkerius metus apyvartos, pajamų prasme, bet finansų rinkos gali pradėti visai kitaip vertinti daug dalykų, taigi gal mes kaip verslas augsime dešimt kartų, o mūsų vertinimas paaugs vos du kartus, nes finansų rinkos pradės visai kitaip vertinti tokių įmonių rizikingumą. Yra daug faktorių, todėl sveika neprisirišti prie savo kompanijos vertinimo, nes ne visiems faktoriams galime daryti įtaką. Kai pradedi to vaikytis, yra daug pavyzdžių, kai įmonės tampa „nesveikos“, netvarios, nes viskas, ko siekia žmonės įmonės viduje, kaip pasiekti dar didesnį įvertinimą, kaip padaryti skaičius patrauklesnius, gražesnius. Tam dažnai būna pasitelkiami trumpalaikiai metodai, o ne ilgalaikės vertės kūrimas. Taigi mes labai stengiamės to neakcentuoti.

Geras įvertinimas yra vartotojų skaičius, kurie nuolat naudojasi platforma. Apyvarta - kiek žmonės daiktų parduoda. Čia yra fundamentalūs skaičiai, kurie rodo, kad žmonėms patinka produktas, jie jį naudoja ir populiarumas didėja”, – sako M. Mikuckas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt