Verslas

2021.09.18 16:47

Siuntų tarnyba šokiravo vilnietę – už 73 eurų vertės siuntinį nurodė sumokėti 65 eurus mokesčių

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.09.18 16:47

73 eurai už siuntinį iš Turkijos ir dar 65 eurai už įvairius mokesčius – su tokia situacija susidūrė vilnietė Jurgita. Kiek mokesčių reikės sumokėti už parsisiųstą prekę, moteris teigia sužinojusi tik ją gavusi, bendrovė tvirtina siuntos gavėją informavusi žinute.

Apie sumą tvirtina buvusi informuota tik vėliau

Kaip LRT.lt pasakojo vilnietė Jurgita (tikrasis vardas redakcijai žinomas), užsisakydama siuntą iš Turkijos, ji nesitikėjo, kad mokesčiai bus tokie dideli.

„Atėjo žinutė, kad siunta pasiekė muitinę ir reikia pateikti dokumentus. Pateikiau dokumentus, nuotraukas ir man parašė, kad laukčiau mokėjimo. Dar paskambino iš DHL, paklausė, kaip mokėjote, pasitikslino, kas [siuntos] viduje. Aš paklausiau, ar man dar reikės mokėti už siuntą, ir jie atsakė, kad taip.

Po poros dienų atėjo žinutė, kad siunta pristatoma. Paskambino kurjeris, įteikė siuntą. Net nustebau, kad nereikėjo nieko mokėti, nors sakė, kad reikės“, – stebėjosi Jurgita.

Žinutės apie muito ir tarpininkavimo mokesčius moteris sakė sulaukusi tik vakare, jau po to, kai buvo išpakavusi pirkinius ir jais pasinaudojusi.

„Galvoju – gerai, vis tiek kada nors gali tekti susimokėti. Atsidarau: siuntos vertė – 73 eurai, mokėti – 65 eurus su centais. Galvoju – iš kur čia tokia suma? Mokėti beveik tiek pat, kiek ir už pačią siuntą: 18 eurų mokesčių ir 47 eurai jiems už darbą. Ir nuo kada klientas turi mokėti 12 eurų užstatą?“ – svarstė pašnekovė.

Už ką turi mokėti, nepaaiškino

Moteris nusprendė darkart kreiptis paaiškinimo, kodėl turi mokėti tokią sumą.

„Jie net nežinojo, kad aš jau gavau siuntą. Pasiteiravo, ar noriu atsisakyti siuntos. Aš atsakiau, kad ji jau praplėšta ir, jeigu jos atsisakysiu, siuntėjas man negrąžins pinigų. Galiausiai jie tepasakė, kad situacija išties kurioziška, tad belieka mokėti“, – pasakojo ji.

„Pirmiau atvežė siuntą, o po pusės dienos atėjo mokėjimas. Aš būčiau neėmusi tos siuntos, jei būčiau žinojusi. Galėjo ir 1 000 eurų įvertinti, kam čia smulkintis“, – pridūrė Jurgita.

Moteriai buvo nurodyta, kad dėl mokėjimo susisieks įmonės vadovybė, tačiau kurį laiką jokio atsakymo ir paaiškinimo ji taip ir nesulaukusi.

„Galiausiai paskambinau, sujungė, sako „vadovybė šiuo atveju jums neturi ko pasakyti – reikėjo galvoti iš anksto“. Sakau: „Kaip aš galėjau galvoti iš anksto, jeigu jūs man mokėjimo neatsiuntėte?“ – pasakojo pašnekovė.

Jurgita teigė panašių užsakymų dariusi ne kartą, tačiau daugiausia mokėjusi 20–25 eurus.

„Muitinei moki 18 eurų, o jų darbai – 47 eurai. Normalu, vieną popieriuką užpildyti...“ – pridūrė ji.

Po ilgų ginčų bendrovė galiausiai sutiko minusuoti 12 eurų užstatą, tačiau moteriai vis tiek teko sumokėti 53 eurus mokesčių.

Nenorėjo gaišinti klientės

Siuntų bendrovės DHL atstovo Mindaugo Pivoriūno aiškinimu, 65 eurų mokestis susideda iš 3 eurų akcizo (pervedamas muitinei), 15 eurų PVM (pervedamas muitinei), 29 eurų + PVM deklaracijos paruošimo mokesčio (mokamas bendrovei DHL), išankstinio 10 eurų + PVM mokesčio muitinei už klientą (mokamas bendrovei DHL).

Jo teigimu, šios sąnaudos atsiranda dėl valstybės taikomų importo rinkliavų ir DHL teikiamų paslaugų.

„Prieš pirkdamas prekes iš trečiųjų šalių, klientas apie mokesčius gali sužinoti muitinės skebiamoje informacijoje ir DHL tinklalapyje. Panašūs tarifai bei paslaugos taikomos ir kitų muitinės tarpininkavimo paslaugas teikiančių ar skubiųjų siuntų įmonių. Taip pat siuntos gavėja apie šiuos mokesčius buvo informuota žinute per platformą DHL4YOU. Į žinutę ji atsakė ir pateikė visą informaciją, reikiamą siuntai išmuitinti“, – komentavo M. Pivoriūnas.

Jis atkreipė dėmesį, kad nuo liepos 1 dienos muitinė pristatė platformą, per kurią fiziniai asmenys gali patys nesunkiai atlikti importo formalumus.

„Tokiu atveju klientei reikėtų susimokėti tik valstybės rinkliavas (akcizą ir PVM). Klientas gali laisvai rinktis muitinės formalumus atlikti pats arba juos patikėti DHL, pritaikant oficialius, viešai skelbiamus paslaugų įkainius.

Paprastai sąskaitą už suteiktas paslaugas klientas gauna prieš pristatant siuntą, tačiau šiuo atveju dėl sąskaitybos sistemų atnaujinimo buvo nuspręsta kliento negaišinti, siuntą kaip galima greičiau pristatyti, o sąskaitą pateikti vėliau, jau atnaujinus sistemas“, – nurodė M. Pivoriūnas.

Nebeliko lengvatos

LRT.lt primena, kad nuo liepos 1 dienos Lietuvoje, kaip ir visose Europos Sąjungos valstybėse narėse, prekėms, įsigytoms trečiųjų šalių internetinėse parduotuvėse ir parsisiunčiamoms siuntomis, nebėra taikoma importo PVM lengvata.

Tai reiškia, kad importo PVM apmokestinamos prekės nuo 0,01 euro vertės. Iki šių metų liepos mėnesio importo PVM lengvata buvo taikoma prekėms siuntomis, kurių vertė neviršija 22 eurų.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt