Verslas

2021.09.13 12:42

„Alitalia“ aviakompanijos nebelieka: ką reikia žinoti, jei turi šios kompanijos bilietus?

LRT.lt2021.09.13 12:42

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos Vyriausybei priklausiusią aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA, rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pranešime žiniasklaidai.

Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems keleiviams?

Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė atkreipė vartotojų dėmesį, kad Italijos Vyriausybė 2021 metams įsteigė 100 mln. eurų fondą, skirtą sumokėti kompensacijas COVID-19 kuponų turėtojams, kurie jų nepanaudojo, kadangi ITA neperims „Alitalia“ sutartinių įsipareigojimų.

Skaičiuojama, kad oro vežėjo „Alitalia“ keleivių, kurie įsigijo skrydžius datoms po spalio 15 d., gali būti 255 tūkstančiai.

Įprastai keleiviai, kurių skrydis buvo atšauktas, gali rinktis: atgauti pinigus už bilietus arba vykti kitu maršrutu. Kalbant apie „Alitalia“ atvejį, galioja panašūs principai.

Bilietus skrydžiams su „Alitalia“ įsigiję vartotojai, kurių kelionės data yra iki šių metų spalio 14 d. ir kurių skrydžiai yra atšaukti, gali pasikeisti rezervaciją ar kryptį (grįžimo data vėliausiai spalio 14 d.), arba susigrąžinti pinigus.

Tie vartotojai, kurie skrydžio bilietus pirko „Alitalia“ tinklapyje, norėdami gauti pinigų grąžinimą už atšauktą skrydį, turėtų užpildyti formą, kurią ras šioje nuorodoje.

Bilietus pirkusiems kelionių agentūroje vertėtų susisiekti su kelionių agentu.

Vartotojai, kuriems kyla sunkumų ir nepavyksta savarankiškai išspręsti problemų su oro vežėjais, gali kreiptis pagalbos ar patarimų į EVC. „Europos vartotojų centras padeda sprendžiant problemas, kilusias Lietuvos vartotojams su pardavėjais ar paslaugų teikėjais registruotais kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje. Svarbu žinoti, kad mūsų pagalba nemokama“, – teigia EVC Lietuvoje vedėja R. Balnienė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt