Verslas

2021.09.11 13:13

Lietuvos paštas: be galimybių paso gyventojai negalės patekti į prekybos centruose esančius pašto skyrius

LRT.lt2021.09.11 13:13

Lietuvos paštas informuoja, kaip bus teikiamos paslaugos nuo rugsėjo 13 d. prekybos centruose esančiuose pašto skyriuose.

Sveikatos apsaugos ministerija numatė, kad nuo rugsėjo 13 d. į prekybos centrus, kurių prekybos plotas didesnis nei 1500 kv. metrų, galima bus įeiti tik su galimybių pasu. Šis sprendimas palies ir Lietuvos paštą – be galimybių paso gyventojai negalės patekti į prekybos centruose esančius pašto skyrius. Ši tvarka aktuali apie 40-yje iš daugiau kaip 250 Lietuvos pašto skyrių. Atsižvelgiant į tai, Lietuvos pašto klientams, kurie neturi galimybių paso, reikėtų rinktis artimiausią ne prekybos centre esantį skyrių arba kreiptis pagalbos į galimybių pasą turintį asmenį.

„Būdamas strategiškai svarbia bendrove, Lietuvos paštas turi užtikrinti būtinųjų paslaugų – siuntų siuntimo ir gavimo, pensijų ir išmokų mokėjimo – sklandų teikimą gyventojams. Todėl jau anksčiau buvo priimtas sprendimas galimybių paso reikalauti tik teikiant nebūtinąsias paslaugas. Tačiau tuo pačiu privalome laikytis visų valstybėje nustatytų saugumo taisyklių ir reikalavimų. Kadangi Sveikatos apsaugos ministerija nenumatė išimčių, leidžiančių patekti į didesniuose prekybos centruose esančias patalpas be galimybių paso, čia įsikūrusiuose Lietuvos pašto skyriuose bus galima apsilankyti tik jį turintiems. Kituose pašto skyriuose, kurių yra per 200, būtinąsias paslaugas teiksime nereikalaudami galimybių paso“, – teigia Lietuvos pašto komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė.

Klientams, kurie neturi galimybių paso ir dėl to negalės patekti į pašto skyrius, esančius prekybos centruose, svarbu žinoti:

– Pensijas galima atsiimti bet kuriame pašto skyriuje. Pensijas ir kitas išmokas gavėjo vardu taip pat gali atsiimti kitas asmuo – tokiu atveju būtina pateikti įgaliojimą, kurį galima supaprastinta tvarka parengti Registrų centro interneto svetainėje;

– Norint atsiimti siuntinius ar laiškus, pakaks parodyti popierinį pranešimą ar trumpąją žinutę – tai nebūtinai turi atlikti pats siuntos gavėjas;

– Norint atspausdinti galimybių pasą kitam asmeniui, reikėtų pateikti rašytinį jo prašymą, taip pat tiek to asmens, kuriam spausdinamas pasas, tiek to, kuris atėjo jį atspausdinti, tapatybę įrodantį dokumentą – ID kortelę arba pasą.

Visomis kitomis paslaugomis klientai kviečiami pasinaudoti artimiausiame pašto ar „PayPost“ skyriuje.

Kaip buvo skelbta anksčiau, visuose ne prekybos centruose veikiančiuose Lietuvos pašto skyriuose būtinosios paslaugos kaip siuntų priėmimas ir išdavimas, išmokų ir pensijų mokėjimas, pinigų perlaidos ir kitos finansinės paslaugos gyventojams bus teikiamos ir be galimybių paso. Tačiau jis bus privalomas norint įsigyti ne su siuntimu susijusias prekes (pvz., knygas, suvenyrus ir pan.). Primenama, kad pašto skyriuose privaloma laikytis visų saugumo taisyklių ir reikalavimų – saugaus atstumo, dėvėti apsauginę veido kaukę.

Taip pat atkreipiamas dėmesys dėl kitų Lietuvos pašto bei LP EXPRESS teikiamų paslaugų:

– laiškininkai teiks paslaugas įprastai – kaip ir visu pandemijos laikotarpiu laikydamiesi principo „iki slenksčio“, t. y., neis į gyventojų patalpas, visas paslaugas suteiks laiptinėje arba kieme laikydamiesi saugaus atstumo;

– LP EXPRESS kurjeriai klientus aptarnaus įprastai. Suderinus su klientu, siuntą galima nukreipti į paštomatą.

Siekiant užtikrinti tiek klientų, tiek darbuotojų saugumą, Lietuvos paštas, vykdydamas savo veiklą, laikosi visų numatytų saugumo taisyklių – darbuotojai dėvi nosį ir burną dengiančias apsaugines kaukes, reguliariai dezinfekuojasi rankas ir darbo priemones, pašto skyriuose dezinfekuojami paviršiai, klientai įleidžiami tik su kaukėmis, prašoma laikytis saugaus atstumo, siekiant mažinti tiesioginį kontaktą, pagal galimybes siuntos nukreipiamos į paštomatus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt