Verslas

2021.07.24 18:34

Jūros šventės prekeiviai: žmonės plačiau atveria pinigines, tačiau vis dar įpratę derėtis bent dėl keliasdešimties centų

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.07.24 18:34

Antrąją Jūros šventės dieną daugybė renginio svečių lanko miesto centre įsikūrusius prekeivius. Šventinės mugės dalyviai nestokoja geros nuotaikos, nes sulaukia daug dėmesio. Kai kurie verslininkai pasakoja pastebėję, jog šiemet žmonės – išlaidesni, tačiau linkę derėtis, mat tai laiko tradicija ir pramoga.

Jūros šventės mugė Klaipėdos centre pradėjo veikti jau penktadienio vidurdienį. Daugybė prekiautojų įsikūrė Danės, Tiltų, Priešpilio bei Turgaus gatvėse.

Šventėje įsikūrę prekeiviai siūlo įsigyti įvairių maisto gaminių, juvelyrikos, keramikos, medžio ir kitokių dirbinių.

Turgaus gatvės dalyje, vedančioje link Jono kalnelio, banguoja „Dizaino jūra“, kur žmonės kviečiami pasigrožėti, įvertinti ir nusipirkti unikalių dizainerių darbų.

Pasak Jūros šventės organizatorių, čia įsikūrė daugiau nei 70 juvelyrų, drabužių ir interjero dizainerių iš visos Europos. Kaip ir kiekvienais metais su „Dizaino jūra“ plaukia ne tik gerai žinomi vardai, tačiau būrys naujų veidų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.

Centrinėse uostamiesčio gatvėse pirkėjų laukiantys kūrėjai ir verslininkai nestokoja geros nuotaikos, kurią kelia daugybė mugės svečių.

„Žmonės išmokę atsirinkti – bet ko neperka, kaip būdavo anksčiau. Dabar vertina kokybę, skoningesnius daiktus. Labiau išprusę pirkėjai ateina. Tas džiugina, nes mes taip pat tobulėjame su pirkėjais, stengiamės įtikti, kad viskas būtų gerai“, – sakė kailių salono „Šilta mada“ atstovė Astra Gintautaitė.

Pasak pašnekovės, Jūros šventės mugė kūrėjams ir verslininkams yra puiki proga plačiam žmonių ratui parodyti savo produkciją, rasti klientų, kurie kreipiasi ir vėliau, tampa nuolatiniais pirkėjais.

„Tas tiesioginis ryšys yra stipriausias. Mes ir dėl to čia būname – srautas didelis, daug kas pamato“, – teigė A. Gintautaitė.

Verslininkai neslepia, kad šiemet žmonės lengviau leidžia pinigus. Namų dekoro prekes siūlančios įmonės „As Scents“ atstovo teigimu, neretas klientas, įsigijęs namų kvapų, pirkinių krepšį papildo dar ir žvakėmis.

Nors, pasak prekeivių, šiemet žmonės gana noriai praveria pinigines, tačiau kai kurie pastebi, kad mugėje vis dar gyva derybų tradicija.

„Derasi. Pasidera net ir dėl 10 centų. Bet tai yra galbūt labiau toks bendravimo stilius. Tai yra ne dėl to, kad kažkas daug sutaupys, o dėl pabendravimo, nes žmogus, ateidamas į mugę turi galimybę užkalbinti, pakalbėti su pardavėjais. Iš tiesų, mes esame pasiilgę tiesioginio bendravimo, ne internetu“, – sakė įmonei „Ekoherba“ mugėje atstovaujanti Lina Endriulienė.

Kai kurie prekiautojai pastebi, kad penktadienį „Dizaino jūroje“ pirkėjai buvo aktyvesni. Pastebima, kad nemažai kūrėjų apie tai, kad juos galima sutikti Jūros šventės prekybos erdvėje skelbia socialiniuose tinkluose, tad tikėtina, kad nemažai sekėjų kūrėjus aplankė jau vakar.

„Įprastai mano populiariausia prekė yra maži auskarėliai. Juos, atrodo, perka visada, tačiau šiemet nusprendžiau pabandyti ir atsivežiau paveiksliukų, kurie yra brangesni. Juos išpirko netikėtai. Tai nežinau, ar įspūdis buvo, ar iš tiesų žmonės išlaidesni ir pasiilgę naujų dalykų“, – įspūdžiais dalijosi keramikos papuošalų kūrėja Monika Krėpšta.

Pašnekovė patikino, kad dalyvauti Jūros šventės mugėje ar „Dizaino jūroje“ visuomet apsimoka reklamos tikslais, tačiau finansine prasme tai yra gana brangu.

„Nėra atsižvelgiama, ar geri laikai, ar sunkmetis. Kainos visuomet yra tos pačios. Tendencija, kurią matau asmeniškai – kiekvienai metais man pavyksta vis geriau ir geriau“, – sakė ketvirtą kartą Jūros šventėje su pirkėjais susitinkanti M. Krėpšta.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.