Verslas

2021.07.23 12:24

Populiariųjų skrydžių Bagdadas-Minskas matematika: skelbiama bilieto kaina – 400 JAV dolerių, o skrydžio savikaina – ir iki 80 tūkst. eurų

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt, BNS2021.07.23 12:24

Irako oro linijos „Iraqi Airlines“ paskelbė dvigubinančios skrydžių skaičių į Baltarusiją. Kaip nurodoma šios šalies bilietų sistemoje, skrydis iš Bagdado į Minską atsieitų apie 400 JAV dolerių. Vis dėlto, aviacijos eksperto teigimu, bilietai paprastai parduodami per Irake įsikūrusias kelionių agentūras, tad ir jų kaina gali skirtis nuo skelbiamų viešai.

Po užsienio reikalų ministro Gabrieliaus Landsbergio vizito Irake, kurio metu buvo siekta aptarti migrantų krizę Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, šios šalies oro linijos „Iraqi Airlines“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje nurodė, kad daugiau lėktuvų į Baltarusijos sostinę turėtų skristi nuo rugpjūčio.

Oro linijų vadovas Kifahas Hassanas Jabbaras pabrėžė, kad toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į susisiekimo ministro Nassero al Shibli pavedimą ir reaguojant į išaugusią šių skrydžių paklausą.

Šiuo maršrutu nuo rugpjūčio pradžios lėktuvai skraidys antradieniais, trečiadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais.

Vienu reisu – ir 350 keleivių

Irako oro linijų bilietų sistema rodo, kad skrydžių į Minską bilieto kaina – 400 JAV dolerių, skrydis trunka kiek daugiau nei keturias valandas.

Aviacijos eksperto Simono Bartkaus teigimu, dažniausiai bilietai iš Irako į Baltarusiją yra parduodami per kelionių agentūras Irake, tačiau viešai tokia informacija yra sunkiai prieinama.

Kiek anksčiau dėl norinčiųjų skristi iš Bagdado į Minską pasirinktas didesnis lėktuvas. Pradžioje skraidydavo Boeing 747, o dabar – Boeing 777. Jis yra didžiausias dviejų variklių lėktuvas pasaulyje, galintis talpinti nuo 314 iki 451 keleivių bei nuskristi nuo 5235 iki 9380 jūrmylių.

„Kiek man tekę matyti, kai kuriems skrydžiams naudojami labai skirtingo dydžio lėktuvai. Standartiškai anksčiau skraidydavo su apie 150 vietų turinčiu lėktuvu, bet paskutiniu metu teko matyti, kad skraidoma ir su 350 vietų lėktuvais. Tad, jei skrydis vykdomas didžiuoju lėktuvu, vienu reisu gali būti atskraidinta apie 350 keleivių“, – komentavo S. Bartkus.

Pasakyti, ar iš Bagdado į Minską atskridę lėktuvai atgal į Iraką skrenda pustusčiai, anot eksperto, būtų sudėtinga, kadangi tokios viešai prieinamos informacijos nėra.

Tiesa, pabandžius į Irako oro linijų svetainės paieškoje liepos 25 dienai surasti skrydį iš Minsko į Bagdadą (t.y. grįžtančiu lėktuvu), sistema rašo, kad „bilietai išparduoti“, bet kitoms datoms tokį „atgalinį“ bilietą įsigyti galima.

„Jeigu skrydis vykdomas tuo didžiuoju lėktuvu, vieno skrydžio savikaina gali siekti apie 60–80 tūkst. eurų“, – pridūrė jis.

Lankėsi Irake

LRT.lt primena, kad dar praėjusią savaitę iš Bagdado grįžęs Lietuvos užsienio reikalų ministras teigė, kad Irakas atsargiai žiūri į migrantų grąžinimą į jų kilmės šalį, tačiau Lietuva turinti svertų derantis su Bagdadu.

G. Landsbergis taip pat akcentavo, kad Europos Sąjunga (ES) rengiasi griežtinti Šengeno vizų išdavimą irakiečiams, tačiau migracijos problemos sprendimas Lietuvoje galėtų pakeisti bendrijos nuomonę.

Pastaraisiais mėnesiais Lietuva susiduria su ženkliai išaugusia neteisėta migracija. Per sieną su Baltarusija į šalį jau mėgino patekti daugiau nei 2,3 tūkst. neteisėtų migrantų. Didžioji dalis sulaikytųjų yra Artimųjų Rytų, Afrikos šalių piliečiai.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.