Verslas

2021.06.24 10:22

Vilnietis stebisi išaugusiomis pavežėjų kainomis: man atlyginimas dukart nepadidėjo, teks vaikščioti pėstute

Jonas Deveikis, LRT.lt2021.06.24 10:22

„Kainos padidėjo iki 2 kartų, laukti tenka ilgiau, o aš juk dvigubai daugiau neuždirbu. Teks pradėti vaikščioti pėstute“, – skundžiasi pavežėjų paslaugomis besinaudojantis vyras. Bendrovės „Bolt“ vadovas tikina, kad kainodaros įmonė nekeitė, o kainos kyla dėl rekordiškai daug keliaujančių žmonių. 

Į LRT.lt kreipęsis Darius (vardas pakeistas, tikrasis vardas redakcijai žinomas) teigia pavežėjų „Bolt“ paslaugomis besinaudojantis keletą kartų per savaitę, tačiau atėjus vasarai jis tikina su pavežėjais važiuojantis vis rečiau, mat kartais jų išsikviesti tiesiog neįmanoma, o kainos šoktelėjo į viršų ir iki 2 kartų.

Pavyzdžiui, gegužės mėnesį 3,7 kilometro kelionė iš Naujamiesčio iki Naujininkų apie 9 val. ryto vidutiniškai kainuodavo 3,2–3,6 euro. Tačiau birželį už identišką kelionę tenka susimokėti jau daugiau 5,2–6,7 euro.

„Taip pat pasikeitė ir atvykimo laikas. Anksčiau iškvietimo tekdavo laukti iki 5 minučių, o dabar laukimo laikas pailgėjo bent iki 10 minučių arba daugiau. Kainos padidėjo iki 2 kartų, laukti tenka ilgiau, o aš juk dvigubai daugiau neuždirbu. Teks pradėti vaikščioti pėstute“, – sako Darius.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad su pavežėju po 24 val. iš centro grįžti į Naujininkus praktiškai neįmanoma.

„Praėjusią savaitę 3 vakarus bandžiau grįžti iš Senamiesčio į Naujininkus, tačiau visus kartus rodė, kada nėra laisvų pavežėjų, o programėlė rekomendavo automobilį išsikviesti iš kitos vietos“, – aiškina vyras.

Keliautojų skaičius artėja prie visų laikų rekordo

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius LRT.lt teigia, kad pastaraisiais mėnesiais matomas ženkliai išaugęs gyventojų mobilumas.

„Akivaizdu, kad po ilgo karantino ir šylant orui žmonės kaip niekad pasiilgę apsilankymų viešosiose vietose ir susitikimų su bičiuliais. Dar gegužę kelionių skaičius su „Bolt“ viršijo priešpandeminį lygį. Nuo sausio kelionių skaičius išaugo 40 proc., o lyginant su balandžiu jis buvo 10 proc. didesnis. Birželiui įpusėjus pavėžėjimo paslaugų poreikis toliau auga ir artėja prie visų laikų mėnesio kelionių rekordo Lietuvoje“, – sako A. Pacevičius.

Jo teigimu, nors klientas ir pastebėjo išaugusias kainas, tačiau bazinės kelionių kainos nesikeitė – „Bolt“ pavežėjų kainodara yra dinaminė, todėl kinta priklausomai nuo to, kiek žmonių kviečia automobilį toje pačioje vietovėje tuo pačiu metu. Tai ir lemia kainos svyravimus, o, pasirinkus kelionę tuo pačiu maršrutu, ji gali skirtis ir po kelių minučių.

„Šiuo metu aktyviai ieškome būdų, kaip kainodarą vartotojams padaryti ne tokią jautrią paklausai. Taip pat kainos svyravimus važiuojant tuo pačiu maršrutu gali lemti eismo spūstys ir, žinoma, automobilio kategorija, kurią keleivis pasirenka savo kelionei“, – sako „Bolt“ vadovas.

A. Pacevičius atkreipia dėmesį, kad pavežėjų skaičius šalyje nedidėja taip sparčiai, kaip auga gyventojų mobilumas. Savarankiškai veikiančių vairuotojų skaičius kinta kasdien, nes pavežėjai patys renkasi, kada ir kaip ilgai užsiimti šia veikla. Be to, į veiklą vis dar grįžta vairuotojai, kurie buvo ją laikinai sustabdę dėl rizikos užsikrėsti koronavirusu.

„Ilgiausiai laukti automobilio keleiviams gali tekti naktį nuo 1 val. iki 4 val. nakties ir tai jau nebėra savaitgalių tendencija – tokį intensyvų gyventojų mobilumą naktimis matome kasdien. Vidutinis automobilio atvykimo laikas birželį buvo apie 5,3 min.“, – pažymi A. Pacevičius.

Jis tikina, kad paklausos augimas paskatino ir rekordines „Bolt“ pavežėjų pajamas – didžiuosiuose šalies miestuose jos siekia ir iki 16 eurų per valandą, o su premijomis vairuotojams kartais išauga iki daugiau nei 17 eurų.

Pavežėjas: šiuo metu tikrai yra palankus metas dirbti

Kad pastaruoju metu išaugusios pavežėjimo paslaugų kainos sako ir pavežėju Kaune dirbantis Tomas.

„Pavyzdžiui, anksčiau nuo vienos vietos Donelaičio gatvėje veždavau klientą į Šilainius, tai kaina būdavo nuo 4,5 iki 5 eurų, o dabar už tą pačią kelionę gavau jau 8 eurus. (...) Šiuo metu tikrai yra palankus metas dirbti, tačiau viskas priklauso ir nuo to, kiek laiko iškentėsi tokiame karštyje negaudamas saulės smūgio“, – sako Tomas.

Jo teigimu, dėl išaugusių kainų kartais skundžiasi ir keleiviai: „Būna, bet jiems paaiškinu, kad tokia kaina yra dėl didelės paklausos. Be to, manau, kad rugpjūčio viduryje kainos sumažės, nes atvyks studentai į miestus, kurie padidins pasiūlą“, – svarsto pavežėjas.

Tomas mano, kad darbuotojų pavežėjimo sektoriuje trūksta ne tik dėl atostogaujančių studentų, bet ir dėl draudimo į Lietuvą atvykti baltarusiams.

„Ukrainiečiams ar baltarusiams atvažiuoti sunku, o baltarusiams iš viso uždrausta išvykti iš šalies. Taip pat ir daugelis lietuvių yra išėję iš darbo. Dėl to jaučiamas pavežėjų stygius, dėl ko jų ir neįmanoma išsikviesti, o kelionių kaina išaugusi“, – aiškina vyras.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.