Verslas

2021.06.19 22:22

Kai kur keliauti sunkiau nei per griežčiausią karantiną – nuolat keičiasi reikalavimai, šalys taiko savas taisykles

Milda Vilikanskytė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.06.19 22:22

Kai kurie poilsio ar darbo reikalais nuolat skraidantys pastebi, kad dabar keliauti yra daug sunkiau nei buvo per griežčiausią karantiną. Esą anksčiau buvo aišku, kokie dokumentai būtini, dabar to nežino ir patys oro vežėjai. Pasak oro linijų atstovų, kol nepradėjo veikti Europos Sąjungos skaitmeninis sertifikatas, šalys toliau taiko savas taisykles, tačiau jos, pandeminei situacijai gerėjant, keičiamos kone kasdien.

Daugeliui reiso Vilnius–Barselona keleivių tai yra pirmas skrydis po pusantrų metų. Išvykstantys sako nesunkiai radę informaciją, kokiais papildomais dokumentais kelionei turi pasirūpinti.

Žinios. Keliauti – dar sunkiau nei per griežtą karantiną: net vežėjai nežino, kokių dokumentų reikia

Tačiau ne į visas šalis patekti taip lengva. Net ir tiems, kurie jau yra visiškai paskiepyti.

„Kiekvieną kartą, kai aš keliauju dabar Europoje ir tenka keliauti, tarkim, Vilnius–Varšuva–Briuselis ir Briuselis–Ryga–Vilnius, tai kiekvieną kartą yra koks nors vienas QR kodas, tada kitas kodas grįžimui, trečias kodas tranzitui per Latviją (...).

Faktiškai čia yra dokumentas ant dokumento, kuris turi tarsi įrodyti, kad tu esi sveikas arba bent pasiskiepijęs, ir visiškai nėra jokio tikrumo, kad vis tiek būsi priimtas į lėktuvą“, – kalba Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto narys Kęstutis Kupšys.

K. Kupšys sako – dabar šalių reikalavimai tokie painūs, kad, nepaisydamas turimo Europos Sąjungos COVID sertifikato, vis tiek kaskart prieš skrydį darosi koronaviruso testus.

„Šiandien vežėjai irgi bando apsisaugoti nuo nenumatytų visokių dalykų. Kaip, pavyzdžiui, jeigu neturi testo, neįleidžia į šalį, tai dėl to dalis vežėjų irgi taiko reikalavimus“, – aiškina Turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.

„AirBaltic“ ir „Ryanair“ atsiųstuose atsakymuose tikina jokių papildomų reikalavimų netaikantys. „Wizzair“ atstovas taip pat sako, kad vadovaujamasi tik atskirų šalių nustatytomis taisyklėmis. Tačiau pagrindinė problema, kad jos nuolat keičiamos.

„Galbūt kartais mes ar kiti kolegos padarome klaidų. Darome, ką galime, aiškindamiesi, kur reikalaujama testo, kur užtenka skiepų ar persirgimo pažymos, bet reikia turėti omenyje, kad šios taisyklės ne tik skirtingos įvairiose šalyse, bet nuolat ir gana greitai keičiasi. Yra buvę, kai šalies taisyklės pakeistos likus 4 valandoms iki skrydžio. Taigi kartais fiziškai neįmanoma suspėti sekti visų pokyčių“, – tvirtina „Wizzair“ atstovas Andras Rado.

Vyraujant dabartinei painiavai, tiek oro linijos, tiek keliautojai didelius lūkesčius sieja su liepos 1-ąja, kai visoje Bendrijoje pradės veikti COVID sertifikatas.

„ES valstybės neturėtų nustatyti papildomų keliavimo apribojimų tiems žmonėms, kurie turi skaitmeninį COVID pažymėjimą, na, išskyrus tuos atvejus, kai tai būtų būtina ir proporcinga, siekiant apsaugoti visuomenės sveikatą. Tokie atvejai galėtų būti, tarkim, pavojingų viruso mutacijų plitimas ar panašiai“, – teigia laikinoji Europos Komisijos atstovybės vadovė Agnė Kazlauskaitė.

Dėl vienodų keliavimo taisyklių Bendrijoje vis dar deramasi. Jeigu nebus sutarta, šalys ir toliau galės taikyti atskirus reikalavimus. Todėl bent kol kas, panašu, vien turimu sertifikatu kliautis negalima – planuojant keliones, būtina sekti šalių informaciją.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.