Verslas

2021.06.13 17:46

Dviračių „aukso amžius“: gamintojai nespėja gaminti, o pirkėjai iš parduotuvių šluoja likučius

LRT RADIJO laida „PIN kodas“, LRT.lt2021.06.13 17:46

Norintieji įsigyti naują dviratį, susiduria su gan nemenkais iššūkiais. Kaip LRT RADIJUI sako vienos dviračiais prekiaujančios parduotuvės savininkas Ignas Lasauskas, Lietuvoje juntamas šios dviratės transporto priemonės stygius: pirkėjai perka tai, ką dar gali rasti pardavimo vietose.

Šiltasis sezonas įsibėgėja, todėl į kelią vis aktyviau traukiami dviračiai. Pasaulyje pandemijos metu dviračių rinka tarsi įgavo naują kvėpavimą – žmonės vis aktyviau persėdo iš automobilių, viešojo transporto ant dviračių. Ekspertai sako, kad šį dviračių paklausos augimą, dar prieš pandemiją, stiprino ir tebestiprina išaugęs elektrinių dviračių populiarumas.


Dviračių parduotuvės ir serviso „Ponas dviratis“ vadovas ir bendrasavininkas Ignas Lasauskas patvirtina, kad ir Lietuvoje ant dviračių kasmet sėda vis daugiau šalies gyventojų. Anot jo, dviratininkų padaugėjimą šalyje liudija ir faktas, kad šiuo metu juntamas net dviračių trūkumas Lietuvoje.

„Praėję metai buvo išskirtiniai tuo, kad mūsų darbas jau nebebuvo sezoninis – dirbome ištisus metus. Ankstesniais metais žiema būdavo toks atostogų periodas. O štai praėjusi žiema buvo išties darbinga, nes buvo ir daug susikaupusių darbų dar nuo vasaros. Buvo ir tokių, kurie taisėsi dviračius netgi žiemą. Taigi, tikrai tas pokytis buvo jaučiamas“, – tikina sostinėje įsikūrusios dviračių parduotuvės-serviso vadovas.

Didžiojoje dalyje parduotuvių dviračių tiesiog nebėra, tvirtina I. Lasauskas. Tiesa, pašnekovas omenyje turi populiariausių dviračių modelius. „Perkamiausių dviračių trūkumas jau tęsiasi nuo pernai metų, – pastebi jis. – Taigi taip, parduotuvės tokių dviračių yra tikrai tuščios.“

Tokia situacija, pasak pašnekovo, susidarė ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje kitų pasaulio šalių. Dviračius gaminančios įmonės tiesiog nespėja jų gaminti, sako jis.

„Lietuva nėra ta šalis, kuri gauna pirmąsias partijas dviračių, dėl to tas trūkumas tik dar labiau jaučiamas, – dėmesį atkreipia I. Lasauskas. – Taip pat tokią situaciją lemia ir sutrikęs dviračių pristatymas iš Azijos, išaugusi laivinių konteinerių kaina ir dar kiti panašūs dalykai. O kai viskas susideda į bendrą krūva, tai ir gauname tą dviračių trūkumą.“

Dviračių kaina, pabrėžia I. Lasauskas, išaugo ne dėl šios transporto priemonės trūkumo, o dėl „bendrų ekonominių dalykų“. „Labiausiai tai lėmė jau minėti transporto iššūkiai, – teigia jis. – Galiu patikinti, kad dviračių kainos niekas nekėlė vien dėl to, kad jų trūksta. Galbūt nuolaidų sumažėjo, nes jei jau yra dviratis parduotuvėje, tai jį tikrai parduosi. Dėl šios priežasties pardavėjas nenori jo parduoti su nuolaida.“

Labiausiai paklausūs yra taip vadinami miesto dviračiai. Jų, anot pašnekovo, pirkėjams labiausiai ir reikia. I. Lasauskas taip pat atkreipia dėmesį ir į tai, kad prie dviračių populiarumo prisidėjo ir valstybės inicijuota programa.

„Dar pernai metais buvo ta valstybės iniciatyva, kur gyventojai galėjo iškeisti seną automobilį į dviratį. Tai tie minėti populiariausi dviračiai beveik ir patenka į tą kategoriją, į tą pinigų sumą, už kurią galėjai įsigyti tokį dviratį. Taigi, galima sakyti, kad jau iš pernai metų tas trūkumas tęsiasi“, – sako I. Lasauskas.

Nuo 500 iki 1000 eurų. Tokia yra vidutinė parduodamo dviračio kaina, tikina pašnekovas. Negana to, pirkėjas turi tenkintis nedideliu dviratės transporto priemonės pasirinkimu ir pirkti tai, kas belikę parduotuvėse.

„Šiemet pirkėjai renkasi iš to, ką mato parduotuvėje, nes pasirinkimas, iš tiesų, nėra didelis. Pirkėjas renkasi dviratį ne tą, kurio nori, o tokį, koks yra. Žinoma, čia galioja tiems, kurie tikrai nori dviračio“, – tikina dviračių parduotuvės ir serviso „Ponas dviratis“ vadovas ir bendrasavininkas Ignas Lasauskas.

Visas pokalbis su I. Lasausku apie išaugusią dviračių paklausą Lietuvoje – radijo įraše.

Parengė Vismantas Žuklevičius.


Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.