Verslas

2021.06.09 18:15

Belgus papiktino žinomos Lietuvos įmonės algos ir darbo sąlygos – kviečia atsisakyti paslaugų, įmonė kaltina melo skleidimu

Mindaugas Laukagalis, LRT.lt iš Briuselio2021.06.09 18:15

Belgijos žiniasklaidoje pastarosiomis dienomis linksniuojamas Lietuvos ir šalies veikiančios oro bendrovės „KlasJet“ vardas. Pasipiktinimas kilo nacionalinei Belgijos vyrų futbolo rinktinei pranešus, kad į prasidedantį Europos futbolo čempionatą žaidėjus skraidins ne „Brussels Airlines“, o „KlasJet“.

Rašoma, kad ši Lietuvos įmonė darbuotojams moka nepakankamai dideles algas ir svarstoma, kas lėmė, jog Belgijos futbolo federacija pasirinko būtent šį vežėją.

„Avia Solutions Group“ priklausantis „KlasJet“ kaltinimus neigia: „Esame socialiai atsakingas darbdavys“. Anot kompanijos, dalis Belgijos žiniasklaidoje pateiktos informacijos yra neteisinga.

Kritikuojami atlyginimai

Anot belgų žiniasklaidos, „KlasJet“ stiuardams moka nuo 540 iki 1300 eurų per mėnesį popieriuje siekiančius atlyginimus. Tai – mažiau už minimalų Lietuvos darbo užmokestį, kuris siekia 642 eurus (447 eurai į rankas).

„Tai yra gerokai mažiau, nei minimali alga Belgijos aviacijos sektoriuje – 1800 eurų“, – cituojamas belgų laikraštis „La Libre“.

„Sodros“ duomenimis, įmonėje „Klasjet“ dirba 59 darbuotojai, jų vidutinis atlyginimas balandžio mėnesį siekė 2940 eurų popieriuje.

„Labai gaila, kad nacionalinė futbolo asociacija nekreipia dėmesio į socialinį sudaromų kontraktų aspektą. Mūsų komanda turėtų rodyti pavyzdį, net ir kalbant apie darbo sąlygas“, – Belgijos žiniasklaidai sako didžiausios šalies profesonalų profsąjungos „ACV Puls“ sekretorius Hansas Elsenas.

Anot jo, Belgijos mokesčių mokėtojams ir valdžiai į nacionalines oro linijas investavus milijonus eurų, tai „siunčia blogą signalą“.

Kviečia atsisakyti paslaugų

Žiniasklaidoje rašoma, kad nacionalinė futbolo rinktinė paprastai naudodavosi šalies oro vežėjo „Brussels Airlines“ paslaugomis. Kompanija sako, kad gerbia futbolo federacijos pasirinkimą ir toliau palaiko nacionalinę Belgijos futbolo rinktinę.

Pati futbolo federacija teigia, kad oro vežėjas šiais metais pasikeitė dėl logistinių priežasčių. Esą buvo stengiamasi, kad futbolo žaidėjams kelionė į oro uostą sudarytų kuo mažiau nepatogumų. Dėl šios priežasties pasirinktas ne prie pat sostinės esantis Briuselio oro uostas – kuriame veikia „Brussels Airlines“, – o tolėliau esantis Šarlerua.

Visgi federacijos argumentai neįtikina prancūzakalbės Belgijos profsąjungos CNE vadovo Didierio Lebbe.

„Ar būtų problema nacionalinės rinktinės spalvomis nudažytam „Brussels Airlines“ lėktuvui skraidyti iš Šarlerua oro uosto, jei jis – tikrai patogesnis žaidėjams? [...] Iškilmingai pranešti, kad nacionalinės Belgijos rinktinės žaidėjai skraidys Lietuvos pigių skrydžių kompanija yra tikrai absurdiška“, – belgų žiniasklaidai sako D. Lebbe, futbolo federaciją kviesdamas atsisakyti „KlasJet“ paslaugų.

Anot jo, negalima net įsivaizduoti, kad, pavyzdžiui, Prancūzijos nacionalinė rinktinė į tokio lygio turnyrą skristų su kita kompanija – ne šalies oro vežėju „Air France“.

„KlasJet“: tikimės nebūti šmeižiami

LRT.lt pateiktame atsakyme „KlasJet“ teigia, kad Belgijos žiniasklaidos straipsniuose pateikta informacija esą yra neteisinga.

„Deja, minėtame straipsnyje surašyta tikrovės neatitinkanti informacija, bendrovė buvo menkinama be pagrindo. Straipsnis mini, jog Belgijoje numatytas minimalus 1800 eurų atlyginimas orlaivio įgulos nariams. Lietuvoje tokio reguliavimo neturime. Lietuvoje yra nustatymas minimalus darbo užmokestis, kuris šiai dienai siekia 642 eurus, neatskaičius mokesčių“, – teigia „KlasJet“ valdančios „Avia Solutions Group“ komunikacijos atstovė Vilma Vaitiekūnaitė.

Anot jos, įmonė nuolat siekia kuo didesnio, teisingo atlyginimo savo darbuotojams.

„Skrydį aptarnaujančių asmenų atlygis svyruoja priklausomai nuo patirties, kvalifikacijos, pozicijos, užimtumo. Bendrovės skrydžiai nėra vykdomi reguliariai, jų dažnumas kiekvienu lėktuvu ir nuotoliai, trukmė priklauso nuo gaunamų užsakymų. Kadangi skrydžiai yra reti, dėl to nėra reguliaraus grafiko bei pastovios paklausos“, – teigia V. Vaitiekūnaitė, pridurdama, kad net ir tokiomis aplinkybėmis įmonės atlyginimai – didesni nei rinkos vidurkis.

Anot kompanijos, įmonės veikla ir darbuotojų samdymo praktika atitinka Europos rinkos tendencijas.

„Suprantame minėtos federacijos norą atstovauti savo nariams, tačiau tikimės nebūti šmeižiami. Iki šiol įmonėje jokių pažeidimų nekonstatuota, esame socialiai atsakingas darbdavys“, – sako „Avia Solutions Group“ komunikacijos atstovė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt