Verslas

2021.06.08 10:30

Tyrimas atskleidė, kas šiandien svarbu renkantis naują būstą: kas trečias vertina projekto išskirtinumą ir papildomas naudas

LRT.lt2021.06.08 10:30

Renkantis naują būstą kas trečias vilnietis (30 proc.) pirmiausia atsižvelgia į vystomo projekto idėjos originalumą ir sukuriamas papildomas vertes, pavyzdžiui, investicijas į kvartalo infrastruktūrą, teritorijoje įrengiamas poilsio ir laisvalaikio erdves, kaimynystėje esančius parkus, miškus ar vandens telkinius, rašoma bendrovės „Grand House LT“ pranešime spaudai.

26 proc. sostinės gyventojų kaip svarbiausią kriterijų išskiria būsto tipą (daugiabutis, kotedžas ar namas), būsto kainą – 23 proc., konkretų mikrorajoną – 21 proc. Tokius būsto pirkėjų prioritetus atskleidė NT plėtotojų užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa.

„Tyrimas patvirtino mūsų pastebimas tendencijas, kad šiandien žmonės ieško tokios gyvenamosios aplinkos, kuri maksimaliai atitiktų jų gyvenimo būdą ir pasaulėžiūrą. Atsižvelgdami į pirkėjų lūkesčius ir siekdami išskirtinumo rinkoje, vystytojai vis daugiau dėmesio skiria naujų būsto projektų koncepcijoms. Kruopščiai apgalvojama, į kokį rinkos segmentą orientuoti projektą, kaip atliepti to segmento pirkėjų poreikius ir vertybes, kokius sprendimus tam geriausia pasitelkti“, – sako rinkodaros ekspertė ir NT rinkodaros ir pardavimų įmonės „RED M“ vadovė Elina Mesengiser-Garber.

E. Mesengiser-Garber atkreipia dėmesį, kad jei anksčiau pridėtinės vertės buvo aktualios tik prestižinės klasės būsto pirkėjams, šiandien patrauklių, išskirtinių, kasdienybę palengvinančių sprendimų tikisi ir vidutinės, ekonominės klasės būsto pirkėjai.

„Įdomūs techniniai ar architektūriniai būsto sumanymai, apželdinta ir sutvarkyta aplinka, vaikams ir suaugusiesiems skirtos poilsio ir laisvalaikio erdvės, lauko sporto aikštelės, specialios aikštelės augintiniams, šalia esantys parkai, ežerai, upės, galimybė naudotis žaliąja energija – šie ar panašūs sprendimai suteikia naujakuriams didesnį komforto jausmą. Jau nebepakanka gražiai atrodančios projekto koncepcijos tik kaip reklamos tikslais sukurtos priemonės – reikalingi realūs sprendimai, kruopščiai apgalvotos detalės“, – priduria E. Mesengiser-Garber.

Besikeičiančią pirkėjų elgseną pastebi ir NT vystymo bendrovės „Grand House LT“ vadovas Jonas Skerla. Anot J. Skerlos, namus lietuviai keičia vis dažniau ir drąsiau.

„Pamažu ir pas mus įsitvirtina skandinaviškas požiūris, kad namai ir daiktai turi tarnauti žmogui, atitikti konkretaus gyvenimo tarpsnio poreikius ir galimybes. Šiuos pokyčius didele dalimi diktuoja į būsto pirkėjų gretas aktyviai įsiliejantys Y ir Z kartos atstovai“, – teigia „Grand House LT“ vadovas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt