Verslas

2021.06.03 09:13

Klaipėdos uosto vadovas: įtampos yra, bet kol kas vienos rūšies baltarusiškus krovinius keičia kiti

Rūta Kupetytė, LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2021.06.03 09:13

Nors juntama įtampa dėl ateities ir dairomasi į baltarusiškus krovinius perimti planuojančią Rusiją, kol kas Klaipėdos jūrų uoste bendri krovos mastai išlieka stabilūs, taip pat ir iš Baltarusijos keliaujanti produkcija.


„Krovinių judėjimas per Klaipėdos uostą šiandien yra lydimas tam tikros įtampos ir nežinomybės, bet kaip bus netolimoje ateityje labai priklausys nuo politinių, ekonominių, techninių ir socialinių aspektų, – ketvirtadienį LRT RADIJUI sakė Klaipėdos uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Nes paprastai ta šalis, kuri yra ribojama, ne vienintelė patiria įtaką, kitos šalys, kurios gauna krovinius ar prekes, taip pat patiria“.

Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta 15,6 mln. tonų baltarusiškų krovinių, tai sudaro apie 32 proc. visos krovos. Iš jų didelė dalis – trąšos ir naftos produkcija. Neslepiama, jog sankcijos, kurios paliestų šią sritį, kai kurioms uosto įmonėms skaudžiai atsilieptų, nuostolį pajustų ir „Lietuvos geležinkeliai“.

Pasak A. Latako, Baltarusija dalį krovinių jau pradėjo kreipti į Rusiją.

„Praėjusių metų rugpjūčio mėnesį iš Baltarusijos pusės buvo toks pranešimas, kad dalis krovinių, kurie keliauja per Klaipėdos uostą, gali būti nukreipti į Rusijos uostus. Tai tikrai buvo gera žinia jiems, kadangi jie ilgą laiką stengėsi patraukti tuos krovinius į savo uostus, kuriuose yra pajėgumų. Ir tokių pajėgumų, ypač naftos produktams, Rusijos uostuose yra. Ne paslaptis, buvo vedamos didelės konsultacijos tarp šių valstybių vyriausybiniame lygyje, labai aktyvūs buvo Leningrado srities politikai ir verslininkai. Ir šių metų pirmo ketvirčio pabaigoje tam tikri jų ketinimai įvyko – pirmasis laivas kovo gale, su kroviniu, kuris turėjo būti kraunamas Klaipėdos uoste, t.y. naftos produktais, buvo iškrautas Ust Lugos uoste“, – laidoje „Ryto garsai“ kalbėjo A. Latakas.

Pirmieji keturi šių metų mėnesiai visgi nuteikė gana pozityviai, teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas.

„Krovinio kiekis auga, tuo pačiu ir baltarusiško krovinio santykis viso tranzitinio krovinio apimtyje išlieka stabilus ir galbūt šiek tiek augantis. Vieną krovinį keičia kitas, kadangi Baltarusija per Klaipėdos uostą vežą ne tik naftos produktus ir trąšas, yra visa eilė kitų produktų, kurie tą perkraunamo krovinio skaičių leidžia užtikrinti. Jeigu atsitiktų taip, kad sankcijos būtų labai rimtos, poveikis būtų tam tikroms atskiroms bendrovėms, kurios daugiau susikoncentravusios į Baltarusijos krovinius, bet bendrai Klaipėdos uostas yra labai diversifikuotas, krovinių yra iš kitų valstybių ir, kas labai gerai, iš Lietuvos“, – sakė jis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.