Verslas

2021.05.15 19:39

Klaipėdiečius neramina „Lidl“ plėtra, bendrovė žada – būsimi pokyčiai užtikrins eismo saugumą

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.05.15 19:39

Klaipėdos pašonėje sparčiai besiplečiančiose gyvenvietėse įsikūrę žmonės baiminasi populiaraus prekybos tinklo „Lidl“ planų Slengiuose atidaryti naują parduotuvę. Gyventojai akcentuoja jau šiuo metu kylančias problemas dėl gausaus automobilių srauto ir jam nepritaikytos infrastruktūros. Atsiradus naujam traukos objektui, manoma, situacija taps tragiška – žmonės kentės dėl spūsčių, be to, smarkiai išaugs nelaimių rizika.

Baiminasi nelaimių

Neseniai viešai pristatyti planai Slengiuose esančioje Dangaus gatvėje statyti prekybos centrą „Lidl“ šios gyvenvietės bendruomenei kelia nerimą.

Žmonės neslepia, kad verslo planus atverti populiarų prekybos centrą palaiko, tačiau baiminasi, jog dar vienas traukos objektas sparčiai besiplečiančiame rajone bus per didelis iššūkis dabartinei susisiekimo infrastruktūrai.

„Iki šiol nėra aiškūs tikslūs sprendiniai, siekiant suvaldyti transporto judėjimą. Jau dabar, dar nesant prekybos centro, turime begalinių kamščių problemą. Teritorija tankiai apgyvendinta ir besiplečianti, tad piko metu iš gyvenviečių, iš tam tikrų vietinės reikšmės kelių į rajoninius kelius įsukti labai sudėtinga“, – teigė Sendvario seniūnijos seniūnė Loreta Urbutė.

Žmonių netenkina planai projektą įgyvendinti dalimis – pirmiausia atsirastų parduotuvė ir tik tada būtų patobulinta susisiekimo infrastruktūra.

Visi gyvenvietes jungiantys keliai priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tad net savivaldybė be direkcijos žinios negali imtis jokių darbų.

„Žmonės norėtų pokyčių kuo greičiau. Nėra nei apšvietimo, nei perėjų apšviestų, nei saugumo priemonių. Pagrindinis akcentas yra tai, kad dvi eismo juostos pirmyn atgal visiškai neatveria transporto pralaidumo. Kemšasi visos gatvelės. Iki miesto yra du kilometrai, o žmonės keliasi 6.30 valandą, kad išvažiuotų ir išvežioję vaikus spėtų į darbą“, – apie kasdienes problemas kalbėjo L. Urbutė.

Seniūnė neabejoja, kad Dangaus gatvėje atsiradus dar vienam traukos objektui situacija taps kritinė.

Jau dabar, dar nesant prekybos centro, turime begalinių kamščių problemą.

L. Urbutė

Numato šviesoforinę sankryžą

Problema žinoma ir Klaipėdos rajono merui Broniui Markauskui. Meras sutinka su gyventojų nuomone, kad dėl naujo traukos objekto gali kilti rimtų iššūkių.

„Žinoma, ar „Lidl“ padidins transporto srautus – klausimas, nes iš Klaipėdos žmonės turbūt nevažiuos, važiuos iš aplinkinių gyvenviečių. Bet kokiu atveju tas transporto mazgas yra ypač sudėtingas“, – teigė B. Markauskas.

Dar prieš „Lidl“ nusprendžiant ateiti į Klaipėdos rajone esančią Slengių gyvenvietę savivaldybė diskutavo su Automobilių kelių direkcija dėl galimybių spręsti susisiekimo infrastruktūros problemas šioje vietoje. Ypač sudėtinga situacija susiklosčiusi ties posūkiu į Gindulių gyvenvietę.

„Nežiūrint „Lidl“ atėjimo, ten buvo planuojama šviesoforinė sankryža. Žinoma, kada ji būtų atsiradusi, sunku pasakyti“, – teigė B. Markauskas.

Kartu su šviesoforine sankryža atsirastų ir pėsčiųjų bei dviračių takai, saugesė nei dabar viešojo transporto stotelė ir saugumo priemonės, kurių itin pasigenda rajono gyventojai.

Išgelbėtų tik susitarimas su „Lidl“ ir direkcija

Esama vilčių, kad „Lidl“ sprendimas įsikurti Dangaus gatvėje paspartins sankryžos rekonstrukciją, mat svarstoma sudaryti trišalę sutartį, kuria miestas Automobilių kelių direkcija ir „Lidl“ įsipareigotų drauge imtis darbo ir išspręsti žmonėms nerimą keliančią problemą.

Kol kas trišalės sutarties atsiradimo galimybės labai neapibrėžtos – vyksta tik diskusija. Jeigu susitarti nepavyks, tikėtina, kad žmonėms saugesnės ir geresnės infrastruktūros teks laukti ilgokai – kol sankryžos eilė ateis bendroje Automobilių kelių direkcijos eilėje, o kai kurie darbai, kurių žmonės norėtų sulaukti jau dabar, yra anaiptol ne pirmame dešimtuke ar net šimtuke.

Siekiant paspartinti procesus savivaldybė su Automobilių kelių direkcija jau yra pasirašiusi 7 sutartis, kurios dėl savivaldybės finansinio prisidėjimo Klaipėdos rajonui reikalingus darbus iškelia į planų priekį. Taigi, tokiu keliu bus bandoma žengti ir šiuo atveju sudarius trišalę sutartį ir prisidedant finansiškai.

„Mes, kaip savivaldybė, esame suinteresuoti, kad investuotojai ateitų. Esame kompromisų paieškoje ir bandome šį klausimą spręsti kompleksiškai. Konkrečių susitarimų dar nėra“, – teigė B. Markauskas.

Tikimasi, kad net ir nieko nedarant situacija galėtų pagerėti, kai šiame rajone savivaldybė pastatys darželį ir mokyklą, mat manoma, jog nemaža dalis automobilių srauto susidaro dėl vežančiųjų vaikus į darželius ir mokyklas Klaipėdos mieste. Tiesa, naujas darželis ir mokykla turėtų iškilti tik 2026 metais.

„Lidl“ ketina stengtis dėl gerovės

Bendrovės „Lild Lietuva“ atstovė Lina Skersytė teigė, kad žmonių nuogąstavimai investuotojams yra žinomi.

„Vykdydami plėtrą šalyje visada stengiamės atsižvelgti ir prisidėti prie infrastruktūros gerinimo bei atnaujinimo. Balandžio 29 dieną įvyko prekybos paskirties pastato projektinių pasiūlymų viešasis svarstymas. Sulaukėme nemažai visuomenės susidomėjimo, bet dauguma klausimų buvo susiję ne su parduotuvės projektu, o su susisiekimo sprendiniais“, – dėstė L. Skersytė.

Ji pabrėžė, kad susisiekimo sprendiniai bus numatyti atskirais projektais, kurie prieš imantis juos įgyvendinti bus derinami tiek su Klaipėdos rajono savivaldybe, tiek su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Atrodo, kad „Lidl“ kol kas neatsisako planų atverti parduotuvę gausiai gyvenamoje Klaipėdos rajono gyvenvietėje ir ketina prisidėti prie tam būtinų sąlygų kūrimo.

„Galime patvirtinti, kad dėsime visas pastangas, kad Liepų ir Dangaus gatvių sankryža Slengių kaime iki parduotuvės atidarymo būtų saugi ir patogi visiems eismo dalyviams“, – teigė L. Skersytė.

Nors Klaipėdos rajono meras teigė, kad kol kas vyksta derybos ir dar nėra tiksliai aišku, ar pavyks susitarti dėl bendradarbiavimo tobulinant sankryžą, Lietuvos automobilių kelių direkcija apie grėsmę, jog gali būti nesusitarta, neužsiminė.

„Šiuo metu savivaldybė ir Kelių direkcija derina Dangaus ir Liepų gatvių šviesoforinės sankryžos pirminius projektinius sprendinius, paskui bus pasirašoma bendradarbiavimo sutartis su „Lidl“ ir savivaldybe dėl šio objekto įgyvendinimo. Pasirašius sutartį prasidės Dangaus ir Liepų gatvių šviesoforinės sankryžos techninio darbo projekto parengimo darbai, jų metu bus galutinai detalizuoti sprendiniai, kurie turės būti įgyvendinti“, – planus dėstė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas.

Jo teigimu, būtent Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šių metų pradžioje įpareigojo „Lidl“ atlikti Dangaus ir Liepų gatvių sankryžos poveikio kelių saugumui vertinimą su eismo srautų modeliavimu. Įvertinus gautas išvadas ir buvo nuspręsta, kad ši sankryža turėtų tapti šviesoforinė.

Problemos laukia ir ateityje

Apie būtinybę spręsti susisiekimo infrastruktūros tobulinimo klausimą sparčiai besiplečiančios gyvenvietės Klaipėdos pašonėje nariai kalba jau seniai. Šias problemas ir kalbas apie ta dar labiau sustiprino praėjusį rudenį čia įvykusi nelaimė, kai susidūręs su automobiliu žuvo nepilnametis paspirtukininkas.

Mero teigimu, jau baigiama projektuoti Ežero ir Dangaus gatvių šaligatvius ir apšvietimą, tačiau pagerinti situaciją ir ateityje bus galima anaiptol ne visose gatvėse, mat gyvenvietėje nemažai sklypų suformuoti taip, jog nepalikta jokių galimybių praplėsti gatves, šaligatvius, įrengti apšvietimą ar viešojo transporto laukimo paviljonus.

Taigi greta Klaipėdos esančių ir sparčiai besiplečiančių miestelių bei kaimelių gyventojų laukia iššūkiai – susisiekimo infrastruktūra nepakels teksiančios apkrovos.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.